הנהג שדרס למוות את אימו של ח"כ פולקמן מואשם ברשלנות
לא עצר, לא נתן זכות קדימה - ושיקר בחקירה: כך נטען בכתב האישום בגין גרימת מוות ברשלנות, שהוגש נגד נהג מערבל הבטון שפגע בתל אביב בנעמי פולקמן בת ה-78, בעת שעברה במעבר חציה
ציון רצון, בן 70 מרמלה, הואשם הבוקר (חמישי) כי גרם למותה ברשלנות של נעמי פולקמן ז"ל, אימו של ח"כ רועי פולקמן ממפלגת כולנו. רצון נהג במערבל בטון ודרס למוות בחודש פברואר האחרון את פולקמן, בעת שעברה במעבר חציה בתל אביב.
לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום לתעבורה בעיר, בתחילת פברואר נהג הנאשם במערבל בטון ברחוב יגאל אלון בעיר, לכיוון צומת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק. באותה עת, הגיעה אל מעבר החציה פולקמן בת ה-78 - בעת שחזרה לביתה מהתנדבות במטה המפלגה של בנה.
כאשר הופיע אור ירוק ברמזור להולכי הרגל, החלה פולקמן לחצות באיטיות את מעבר החציה. הנאשם, נטען, לא האט ולא עצר את המשאית לפני מעבר החציה - על מנת לוודא שאין הולכי רגל החוצים אותו - וביצע פנייה ימינה לכיוון מזרח בנסיעה רציפה.
בעוד פולקמן חוצה את מעבר החציה, נטען עוד, לא שם הנאשם לב לדרך שלפניו ולא נתן לה זכות קדימה, על אף שכבר הספיקה לחצות כ-2 מטרים ממעבר החציה. מערבל הבטון פגע בה בעוצמה - והנהג המשיך בנסיעה. כתוצאה מהפגיעה, הוטלה המנוחה אל הכביש ונמחצה תחת גלגלי מערבל הבטון. רק לאחר כמה מטרים עצר הנאשם את המשאית למשמע צעקות עוברי אורח מהרחוב, נסע מעט לאחור ועצר עצירה מוחלטת. מותה של פולקמן נקבע במקום.
בבקשת פסילת רישיון הנהיגה של הנהג, כתבה הפרקליטות כי "אופן נהיגתו של הנאשם, אשר נהג במשאית כבדה ברשלנות, בקלות ראש ובחוסר תשומת לב לחיי אדם, עת התעלם מרמזור...המתריע בפניו להאט ולתת זכות קדימה להולכי הרגל החוצים, וביצע פנייה ימינה בנסיעה רציפה מבלי לוודא כי אין הולכי רגל שחוצים בחסות הרמזור הירוק, מעיד כי המשך נהיגתו מהווה סכנה ממשית לציבור המשתמשים בדרך, וכי המשיב אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".
בחקירתו במשטרה, טען הנאשם כי נהג באופן זהיר ביותר. בפרקליטות טוענים כי מדובר בשקרים - שמלמדים כי הוא מבין כיצד היה עליו לנהוג בכלי רכב כבד והעובדה שלא נהג כפי שתיאר, מלמדת על רשלנותו.
הוא טען תחילה כי עצר ברמזור אדום והיה ראשון בשורת הרכבים שהמתינה – ועצר לפני קו העצירה כיוון שהופיע אור אדום. כאשר התחלף לירוק, לטענתו, הוא התקדם כחצי מטר ונעצר כדי לתת לשני הולכי רגל לחצות משני הכיוונים של מעבר החציה. עוד אמר כי רק כאשר המעבר היה פנוי, הוא השלים את הפנייה ימינה.
עם זאת, לאחר שהוצג לו סרטון של התאונה, הוא אישר כי בניגוד לגרסתו, היה שלישי בשורת הרכבים. אז, לטענת הפרקליטות, הוטח בו כי לא עצר לפני קו העצירה ולא לפני מעבר החציה כפי שטען - אלא נכנס בנסיעה רציפה לצומת, נעצר רק לאחר התאונה, נסע לאחור ורק לאחר מכן ירד מהמשאית. לפי הפרקליטות, הוא אישר את הדברים שהוטחו בו.