קרקוע המטוסים הפיל את הרווח של בואינג ב-21%
החברה הודיעה שהיא נאלצה להגדיל את הוצאותיה במיליארד דולר ברבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ, בעקבות עצירת מסירת מטוסי ה-737 שקורקעו ללקוחות ברחבי העולם. המחזור התפעולי של החברה ברבעון הראשון ירד מ-3.14 מיליארד ל-2.79 מיליארד דולר
"אל תצלול!": עדויות טייסי הבואינג 737 MAX שהזהירו כבר לפני חודשים
מטוס אתיופי עם 157 איש התרסק בדרך לקניה, חשש שהיו עליו 2 ישראלים
חקירת ההתרסקות: "דמיון ברור בין שתי התאונות"
החברה הודיעה שהיא נאלצה להגדיל את הוצאותיה במיליארד דולר ברבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ, בעקבות עצירת מסירת מטוסי ה-737 שקורקעו ללקוחות ברחבי העולם. כמו כן הודיעה שהיא עוצרת נכון לעכשיו את הרכישה החוזרת של מניותיה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנשורת מההתרסקות הקטלנית השנייה תוך חודשים ספורים שאירעה במרץ גרמה לבואינג לחתוך את קצב הייצור שלה ל-42 מטוסים בחודש, ירידה ממספר של 52. המחזור התפעולי של החברה ברבעון הראשון הסתכם ב-350 מיליון דולר פחות מהתקופה המקבילה לו אשתקד.
בואינג מוציאה כספים גם על פיתוח פיתרון לתוכנה נוגדת ההזדקרות הידועה בראשי התיבות MCAS, אשר מהווה לדעת חוקרים חוליה משותפת בשרשראות האירועים הנפרדות שהובילו לשתי ההתרסקויות האחרונות של מטוסי החברה. החברה הודיעה שתפרסם תחזית חדשה בעתיד, לאחר שתושג בהירות מסוימת בנוגע לבעיות הסובבות את ה-737 MAX.
המחזור התפעולי (operational cash-flow) של החברה ברבעון הראשון ירד מ-3.14 מיליארד ל-2.79 מיליארד דולר, וחרג בכך מהאומדן הממוצע של וול סטריט, של 2.82 מיליארד דולר. הכנסות החברה (revenue) ירדו ב-2% לרמה של 22.92 מיליארד דולר, מתחת לתחזית האנליסטים של 22.98 מיליארד.
למעט פריטים בודדים, בואינג דיווחה שרווחי הליבה שלה ירדו מ-3.64 דולר למניה ל-3.16 דולר למניה ברבעון הראשון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים חזו שבואינג תרוויח 3.16 דולר למניה.
שתי התרסקויות תוך מספר חודשים
נזכיר כי מטוסי ה-737 MAX של החברה קורקעו לאחר שתי התרסקויות של מטוסים מאותו הדגם. באוקטובר האחרון מטוס נוסעים של חברת "ליון אייר" שהמריא מג'קרטה לשרשרת איים התרסק 13 דקות לאחר ההמראה. כל 189 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נהרגו.
ההתרסקות השנייה של מטוס בואינג 737 היה של חברת התעופה Ethiopian Airlines שהתרסק בדרכו מבירת אתיופיה, אדיס אבבה, לניירובי שבקניה. על המטוס בטיסה ET 302, היו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות.