אסון המטוס ברוסיה: "פגע בנו ברק, התקשורת אבדה"
41 נהרגו במטוס שעלה אמש באש בזמן נחיתת החירום במוסקבה. הקופסאות השחורות חולצו, הטייס: "ספגנו מכת ברק". דיילת: "היה קול נפץ והבזק"
כלי תקשורת ברוסיה דיווחו בצהריים (יום ב') כי הטייס שהטיס את המטוס של "אירופלוט" שעלה אמש באש בזמן נחיתת אונס בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה, העיד שהמטוס ספג פגיעת ברק שהוציאה משימוש את מערכת תקשורת הרדיו שלו. באסון במטוס נהרגו 41 מ-78 הנוסעים ואנשי הצוות.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
המטוס, מסוג סוחוי סופרג'ט 100, המריא ממוסקבה בדרכו למורמנסק במזג אוויר סוער, ועד מהרה נאלץ להסתובב ולחזור לנחיתת חירום. הנחיתה הייתה קשה, ולהבות פרצו בחלקו האחורי. הנוסעים שניצלו נאלצו לברוח ממנו במגלשות החירום המתנפחות ולהתרחק ממנו בריצה.
ערוץ הטלוויזיה "זבזדה" והעיתון "קומסומולסקאיה פראבדה" דיווחו היום כי הטייס דניס אבדוקימוב העיד שתקשורת הרדיו של המטוס אבדה בגלל מכת ברק. הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה דיווחה כי דיילת במטוס, טטיאנה קסטניקה, סיפרה: "המראנו, נכנסנו לתוך ענן, היה קול של פיצוץ ואיזה הבזק, כמו חשמל".
שר התחבורה של רוסיה מסר אחר הצהריים כי 41 גופות הוצאו מהריסותיו החרוכות של המטוס וכי שישה בני אדם ששרדו את האסון אושפזו בבית החולים. הקופסאות השחורות של המטוס חולצו ממנו, והחוקרים בודקים אותן כעת. החוקרים העלו שלוש השערות מרכזיות בנוגע לסיבה לאסון: חוסר ניסיון של הטייסים, כשל בציוד ומזג האוויר הירוד.
רוסיה הבהירה היום כי למרות האסון במטוס היא אינה רואה שום סיבה לקרקע את מערך מטוסי הסוחוי סופרג'ט 100 שלה. הסופרג'ט הוא מטוס הנוסעים הראשון מתוצרת רוסיה מאז קריסת ברית המועצות. סוג המטוסים הזה נכנס לשימוש לראשונה ב-2011, ובעבר כבר נקשרו בשמו בעיות בטיחות. המטוס הספציפי שעלה באש אתמול נבנה במזרח הרחוק של המדינה באוגוסט 2017.
חברת "אירופלוט", שבמטוסה אירע האסון, התמודדה עם שורה של תקריות בטיחות בעידן שאחרי קריסת האיחוד הסובייטי, אבל כעת היא מחזיקה באחד מציי המטוסים המודרניים ביותר בכל הנוגע לטיסות בינלאומיות. רוב מטוסיה הם מטוסי בואינג ואיירבוס. לצד מטוסים אלה היא מחזיקה ב-50 מטוסי סופרג'ט לפחות, והיא משתמשת בהם הן לטיסות פנים והן לטיסות בינלאומיות.