אודי A4 מתעדכנת - כאן בסוף השנה
המשפחתית הגדולה של אודי עברה מתיחת פנים וזוכה להנעה היברידית-קלה ומערכת תקשורת עם רמזורים. אצלנו בסוף השנה
שינויי המראה כוללים יחידות תאורת לד גדולות יותר מלפנים, סבכה מודגשת ופגושים שונים - מלפנים עם פתחי אוורור גדולים יותר, מאחור עם מסגרת עצומה לצמד המפלטים. בפנים יש כעת מסך גדול מבעבר ("10.1) המופעל באמצעות מגע - במקום חוגת MMI.
ה-A4 תצויד במערכת תקשורת בין כלי רכב (V2V) ובין רכב לתשתיות (V2X) לטובת התראות על עומסי תנועה, אזהרות על מפגעים בכביש, מידע על מקומות חניה פנויים ומידע מרמזורים המאפשר התאמת מהירות לטובת "גל ירוק" בחלק מהערים באירופה.
בנוסף תציע אודי אפליקציה שתאפשר פתיחה, נעילת הרכב והנעה מרחוק. ניתן יהיה לשמור עד 14 פרופילים שונים של נהגים על העדפותיהם האישיות.
בשונה ממתחרותיה הגרמניות ב.מ.וו ומרצדס, ה-A4 לא תציע גרסה היברידית-נטענת. עם זאת, כל המנועים נעזרים במערכת היברידית קלה 12V המאפשרת לדומם את המנוע בעת שיוט ומקדימה את פעולת מערכת עצור וסע. החיסכון לדברי אודי: שלושה ליטר בנזין ל-1,000 ק"מ.
גרסאות הטורבו-בנזין הרלוונטיות לשקו הישראלי יהיו בנפח 2.0 ליטרים בטווח הספק של 150 כ"ס בגרסת הבסיס (במקום ה-1.4 ליטר) ועד 255 כ"ס בגרסה הבכירה. ההנעה כבעבר תהיה קדמית או כפולה-קבועה, ותיבות הילוכים כפולת-מצמד שבעה יחסים או אוטומטית עם שמונה בהתאם לגרסה.
ה-S4 הספורטיבית מחליפה את מנוע הבנזין בדיזל ובחרטומה ישכון V6 בנפח 3.0 ליטר עם מגדש טורבו ומגדש חשמלי, בדומה ל-S5. הוא מפיק 347 כ"ס ו-71.4 קג"מ, 7 כ"ס פחות אבל 20.4 קג"מ יותר. גם הוא יצויד במערכת חשמל 48V המאפשרת חיסכון של ארבעה ליטר לאלף ק"מ.
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה ביחס קבוע של 60:40 לטובת הציר האחורי, אך עם חלוקה משתנה של עד 70% לגלגלים הקדמיים או 85% לאחוריים בהתאם לתנאי הנהיגה והדרך.
אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות (5 שניות לסטיישן), עשירית שניה יותר מה-S4 היוצאת בעלת מנוע V6 טורבו-בנזין. ה-S4 דיזל תוצע רק בשוק האירופאי, בשאר השווקים תמשיך להיות משווקת המכונית עם יחידת הבנזין מהדגם היוצא.
הכותב חבר מערכת iCar