25 הכוכבים הכי חזקים על המסך
השמות הגדולים בתעשייה הישראלית נמצאים בכל מקום - על המסך, בפרסומות, ברשתות החברתיות ובאזכורים בתקשורת - אבל צריכים להיזהר שלא להמאיס את עצמם על הקהל. אז מי עושה את זה טוב יותר מכולם? הרשימה המלאה בסוף השבוע רק למנויי +ynet ובמוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות"
להיות כוכב טלוויזיה אמיתי בישראל זו לא עבודה קלה. כדי להמשיך להיות רלוונטי מעבר לדקה הקרובה, לא מספיק להגיח לרגע על המסך פעם בשנה. השמות הגדולים באמת יודעים להיות בכל מקום, אבל בלי מדי להימאס. אבל מי עושה את זה יותר טוב מכולם? גיבשנו מדד שיעריך את כוחם היחסי, ויצרנו רשימה של 25 הכוכבים הכי חזקים על המסך.
המצעד התבסס על חמישה פרמטרים, עם משקל שונה לכל אחד, שנבחנו החל מ-1 בינואר 2018 ועד 30 באפריל 2019. הראשון היה, כמובן, פרויקטים בטלוויזיה: שיקללנו מידע כמו בכמה תוכניות היה כל אחד מעורב, רייטינג או מספר צופים ממוצע, ואם התפקיד הוא ראשי או משני. המשקל הגבוה ביותר ניתן לקטגוריה הזו. מיד אחר כך, בחנו את הפעילות של כל כוכב ברשתות החברתיות – אין מה לעשות, היום חלק ניכר מהעבודה נעשית שם. לאינסטגרם הפופולרית ניתן משקל גבוה יותר, אחריה לפייסבוק ולבסוף לטוויטר. המדד השלישי הוא קמפיינים. מלבד העובדה שהם מקור הכנסה מרכזי עבור הטאלנטים, קמפיינים מעידים גם על עוצמת המותג שלהם והאמון שנותנים בהם מפרסמים. קמפיינים גדולים במיוחד - בנקים, חברות ביטוח וחברות אופנה גדולות, למשל - נחשבו בדירוג יותר מקמפיינים בינוניים, שקיבלו יותר מקמפיינים קטנים.
שני אלמנטים נוספים, קטנים יותר אך לא בלתי זניחים, סוגרים את הרשימה. הראשון הוא אזכורים בתקשורת. בחנו כמה פעמים נכתב על כל אחד מהטאלנטים שעל הפרק בכל אחד מהפרסומים של קבוצת "ידיעות אחרונות" - החל ממדורי הרכילות דרך ביקורות טלוויזיה ועד כתבות שער. לבסוף, בדקנו פרויקטים שאינם טלוויזיוניים - הצגות, פסטיגלים, סרטים, תוכניות רדיו. לסיום, נתנו גם בונוסים פה ושם – בעיקר לכאלה שתרומתם, הדיבור סביבם וההערכה כלפיהם בתעשייה גדולים מכפי שהנתונים היבשים מרמזים.
אז מה יצא מכל זה? מי כבש את המקום הראשון? מי נשאר בחוץ? יהודה לוי בפנים? לאיזה מקום הגיעה אופירה אסייג? ומה עם אביב אלוש? כל התשובות יתפרסמו ביום שישי ב"7 לילות" ובוויינט פלוס.