רנו מגאן החזירה לעצמה את תואר "המהירה מכולן"
רנו מגאן RS טרופי R היא שוב מלכת הנורבורגרינג עם שיא הקפה חדש למכוניות הנעה קדמית. שיווקה של הגרסה הצנועה יותר יחל בשבועות הקרובים. מלכת הרינג תגיע בשנה הבאה
תקציר הפרקים הקודמים: רנו מגאן היא חברה של כבוד ברשימת המכוניות המהירות ביותר בנורבורגרינג כבר יותר מעשור. ב-2008 קבעה מגאן RS בגרסת קצה (R26.R) שיא הקפה מרשים באותו זמן (8 דקות ו-17 שניות), וב-2011 שיפרה אותו עם הדור השני (8 דקות ו-7.97 שניות).
שלוש שנים מאוחר יותר איבדה אותו לסיאט לאון קופרה שקבעה 7 דקות ו-58.4 שניות, והייתה ראשונה לנפץ את מחסום שמונה הדקות למכוניות מקטגוריה זו. רנו לא התייאשה ושלושה חודשים בלבד לאחר מכן קבעה עם מגאן RS275 טרופי זמן של 7 דקות ו-54.36 שניות ושוב החזיקה בתואר.
שנה לאחר מכן הצליחה הונדה, שהחייתה את הסיווק טייפ R דור קודם, לקבוע 7 דקות ו-50.63 שניות ולהדיח את רנו. בין לבין קבעה פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S זמן פנטסטי של שבע דקות ו-47.2 שניות והייתה היא למהירה מכולן.
כעת שוברת את השיא מגאן RS טרופי R חדשה, עם לורן הורגון, נהג הניסוי הראשי של חטיבת הביצועים ומי שאחראי על שבירת השיאים של היצרנית ב"גהינום הירוק", מאחורי ההגה. היא מבוססת על הטרופי הרגילה, ללא שינויים ביחידת ההנעה - מנוע 1.8 ליטר טורבו-בנזין המפיק 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית ברכב שנבחר לשבירת השיא. רנו לא פרסמה האם ה-R תוצע, כמו הטרופי הרגילה, גם עם תיבה כפולת מצמד.
רנו מציינת כי משקל הטרופי R נמוך ב-130 ק"ג מהגרסה הרגילה, אך לא מרחיבה היכן הצליחה לקזז את הקילוגרמים היקרים. בעבר ביצעה חטיבת רנו ספורט דיאטה מקבילה לדורות קודמים באמצעות ויתור על מושב אחורי, על מערכת שמע, מיזוג אוויר ואפילו על המגב בשמשה האחורית, הסרת חלק מהדיפונים, שמשות שונות ומושבי באקט קדמיים.
ה-R גם מצוידת במערכת פליטה של אקרפוביץ, בולמי זעזועים של אוהלינס, בלמים של ברמבו וצמיגי ברידג'סטון ייחודיים שפותחו במיוחד עבורה. שינויים אחרים אמורים לסייע אווירודינמית, למשל ויתור על פנסי ערפל בפגוש הקדמי ומכסה מנוע עם כונס אוויר גדול במרכזו וצמד פתחי אוורור בצידיו.