שתף קטע נבחר
 

"מיזוג בין רנו לפיאט יאפשר לשתיהן לחסוך כסף רב"

הנהלת רנו דנה בהצעת המיזוג שהניחה על שולחנה פיאט, ומשמעותה הפיכת השתיים לכוח השלישי בגודלו בתעשיית הרכב לצד חיסכון אדיר בכסף. כך הן צפויות להקטין הוצאות

אם רנו תסכים להצעת המיזוג עם פיאט, יחסכו השתיים כסף כמעט באופן מיידי, בעזרת שיתוף בתכנון, מבנה וחלקי רכב, כך מפרסמת רויטרס מפי אנליסטים בתחום הרכב. לדברי בכיר בקונצרן רנו-ניסאן, שיתוף המערכות - והחסכון - יהיו גדולים עוד יותר אם תצורף גם ניסאן למיזוג. השילוב רנו-ניסאן-מיצובישי מכר במהלך 2018 כ-10 מיליון כלי רכב.

 

ג'יפ רנגייד ()
ג'יפ רנגייד - בעתיד על פלטפורמה של רנו-ניסאן?

 

שתי היצרניות אישרו בתחילת השבוע כי פיאט הגישה להנהלת רנו הצעת מיזוג, בה דנה הנהלת החברה הצרפתית והחליטה להמשיך ו"לבחון אותה בעניין". לדברי פיאט, מיזוג שכזה יאפשר לשתי היצרניות לחזק את מעמדן בשוק הרכב העולמי - בו נדרשות כיום השקעות עתק בפיתוח טכנולוגיות אוטונומיות וחשמליות - ולהפוך בין היתר לקונצרן הרכב השלישי בגודלו בעולם אחרי פולקסווגן וטויוטה. מיזוג השתיים יחד עם ניסאן ומיצובישי המהוות חלק מהקונצרן הצרפתי-יפני, יהפוך אותן לכוח הגדול ביותר בעולם הרכב ובפער גדול.

 

לדברי סם פיוראני, סגן נשיא חברת הייעוץ האוטומטיבי האמריקאית AFS (ר"ת AutoForecast Solutions), שילוב פיאט-רנו יאפשר שימוש בחלקים זהים בשלל דגמי צי הרכב העצום של השתיים, ויכול בעיקר לסייע לשיפור בריווחיות הדגמים הקטנים יותר של פיאט-קרייזלר.

 

בנוסף אמר כי "שימוש בפלטפורמות זהות יאפשר לשתי החברות לנצל את אותם פסי ייצור למגוון גדול של כלי רכב ממותגים וגדלים שונים, ויעניק להן גמישות רבה יותר במתן מענה לדרישות משתנות בשווקים וניצול מיטבי של עלויות ייצור נמוכות במדינות שונות".

 

עוד אמר כי פיאט-קרייזלר תוכל ליהנות מהידע שצברה רנו-ניסאן בטכנולגיית הנעה חשמלית בה השקיעה יותר מ-5 מיליארד דולר בשנים האחרונות. תחום נוסף שעשוי להפוך את המיזוג בין השתיים ליעיל וריווחי, הוא ייצור מסחריות קלות על בסיס משותף.

 

פיוראני אומר כי פיאט תוכל ליהנות גם מפלטפורמת CMF המודולארית של רנו, המשמשת את הקונצרן הצרפתי-יפני ומותגיו השונים - ניסאן, רנו, דאצ'יה ומיצובישי - מאז תחילת העשור הנוכחי. הפלטפורמה המתקדמת שמאפשרת שינויים פשוטים וזולים במידות, לטובת ייצור דגמים בגדלים שונים, עשויה אף היא לתרום לחסכון ניכר בעלויות.

 

פיוראני מזכיר מספר דגמים השייכים לקונצרן פיאט-קרייזלר שייהנו מיידית מגמישות הפלטפורמה, בהם דגמי ג'יפ ה"רכים" - רנגייד, קומפאס וצ'ירוקי  - המיוצרים כיום על פלטפורמות שונות. עם זאת, לדברי בכירים לשעבר בקונצרן הצרפתי-יפני, אי שילובה של ניסאן במיזוג עלול להערים בעיות בדרך לשימוש בפלטפורמה המודולרית, שכן היא מחזיקה בקניין רוחני על הפיתוח המתקדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים