שתף קטע נבחר
 

יונדאי איוניק וטויוטה קורולה בקרב על התואר הנחשק

המכונית היפנית סוגרת על יריבתה הדרום קוריאנית בטבלת "הנמכרת ביותר". השתיים אחראיות לכך שכל מכונית חמישית חדשה נוושאת מנוע היברידי. בטבלת המותגים עברה טויוטה את קיה - יונדאי עדיין הכי נמכרת

קרב צמוד על תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל: טויוטה קורולה שמסירותיה החלו רק בפברואר, מתקרבת למלכת המכירות יונדאי איוניק.ל-ynet נודע כי מתחילת השנה נמסרו 6,680 דגמי איוניק, לעומת 6,300 דגמי קורולה. יותר מ-90% ממסירות הקורולה היו מהגרסה ההיברידית, ואילו באיוניק 99.5% מהמסירות היו מדגם היברידי - 23 איוניק נוספות היו מהגרסה הכל-חשמלית.

 

יונדאי איוניק (צילום: ניר בן זקן)
יונדאי איוניק - מלכת המכירות נאלצת להלחם(צילום: ניר בן זקן)

טויוטה קורולה HB (צילום: ניר בן זקן)
טויוטה קורולה - מזנבת בקוריאנית הפופולארית(צילום: ניר בן זקן)

 

מסירות המכוניות ההיברידיות עלו מתחיל השנה לכ-20% מהשוק, בזכות הטבת מס משמעותית שהן מקבלות מהמדינה - 20־30 אחוז מס קנייה בלבד, לעומת 83% ברכבי בנזין, דיזל והיברידיות מעל רף זיהום מסוים. אין ספק כי נתונים אלה - והירידה בהכנסות מדלק עקב הצריכה העדיפה - המשפיעים על הכנסות האוצר יעמדו מול עיני אנשי רשות המסים, האמורים לפרסם עד סוף החודש את מתווה המס החדש שיכנס לתוקף בתחילת 2020. לפי הערכות הוא צפוי לפגוע בכלי הרכב ה"ירוקים".

 

נתוני איגוד יבואני הרכב שפורסמו אתמול מגלים כי בין ינואר למאי נמסרו 136,244 מכוניות חדשות, ירידה של 2.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המסירות החדשות של הקורולה, לצד 3,200 מסירות של ראב4 החדש ו-3,150 של יאריס, סייעו לטויוטה לעלות לראשונה למקום השני במסירות בישראל, תוך שהיא חולפת על פני קיה.

 

טויוטה מסרה מתחילת השנה 18,361 מכוניות, לעומת 17,254 של קיה, שהעלתה לכבישים ב-2019 כ-4,100 דגמי נירו היברידיים, הרחק מהקורולה והאיוניק. עם זאת, כ-100 מהנירו היו מגרסת הפלאג-אין החדשה. קיה יכולה להתנחם בכך שהפיקנטו (5,450) חזרה החודש להיות מכונית המיני הנמכרת בארץ, והדיחה את יונדאי i10. בשוק הג'יפונים הקטנים, קצב המכירות של הסטוניק (2,050) כפול משל יונדאי קונה (1,000).

 

יונדאי ממשיכה להוביל את השוק, עם 22,500 מסירות מתחילת השנה, כאשר היא נהנית בין השאר מהשקה מוצלחת לטוסון המעודכן, עם 4,400 מסירות, לעומת 3,600 דגמי ספורטאז' התאום. סקודה שבמקום הרביעי מסרה 10,500 מכוניות, ומשיכה להסתמך על האוקטביה (4,600 מסירות, בהן כמעט 60 מדגם RS הספורטיבי), אך גם מסירות חזקות של רכבי הפנאי: 2,000 דגמי קארוק ו־2,200 מהקודיאק הגדול והיקר יותר.

 

חמישית מדורגת מיצובישי, עם 8,299 מסירות. היצרנית היפנית מבטאת היטב את רוח הזמן: 85% ממסירותיה הן של רכבי פנאי, בהם 3,500 אאוטלנדר, 1,900 מה-ASX ו-1,600 אקליפס-קרוס. אאוטלנדר מסר גם 220 מהגרסה ההברידית-הנטענת.

 

אבל לא כולם חוגגים. מסירות סובארו ירדו ב-20% ל-2,205, כאשר האימפרזה המשפחתית ומכונית המנהלים B4-לגאסי כמעט נעלמות עם פחות מ-100 מכוניות מתחילת השנה ביחד. סובארו אינה היחידה שתלויה במסירות רכבי פנאי. פורד ירדה ביותר מ-30% ל-577, ולא מסרה מתחילת השנה אף לא מכונית פרטית אחת אלא רק רכבי פנאי כקוגה, אדג' ואקספלורר.

 

פיאט מסרה רק 802 מכוניות, ירידה של כמעט 50%. ליצרן האיטלקי רק דגם קרוסאובר אחד, ה-500X, שלא מסר אפילו יחידה אחת מתחילת השנה. פולקסווגן, המותג הנמכר ביותר באירופה, התדרדר ב-27% במסירות השנה ל-1,905 כלי רכב. טיגואן, רכב הפנאי הנמכר באירופה ואחד הנמכרים בעולם, מסר מתחילת השנה רק 110 יחידות, פחות ממה שמסר באותה תקופה אודי Q7 היקר פי שלושה.

 

בשוק רכבי היוקרה ממשיכה להוביל אודי עם 1,735 מסירות, לפני מרצדס (1,571) וב.מ.וו (1,471), כאשר שלושתן מציגות ירידה בשיעור של 10 עד 20 אחוז על רקע קשיי האספקה ותחילת ייצור מאוחרת של דגמים חדשים בעקבות שינוי שיטת חישוב זיהום האוויר. וולוו (860), שעקפה את לקסוס (834), אלפא רומיאו (330) ולנד-רובר (236) מציגות עלייה, בעוד קאדילק (128) נחתכת בכמעט 40% ויגואר (48) ב-30%.

 

בשוק הסופר-יוקרה מסרה פורשה 38 מכוניות בלבד מתחילת השנה לעומת 112 בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כמעט 70% על רקע קשיי אספקה זהים לשאר יצרניות היוקרה הגרמניות. מזראטי נחתכה בכ-40% ל־27 מכוניות, בנטלי העולה החדשה כבר עם 15 מסירות, פרארי עם 6, כפול מאשר אשתקד, ואסטון מרטין עם 5 מסירות, ללא שינוי מ־2018.

 

הדגמים הכי נמכרים מתחילת השנה

1. יונדאי איוניק 6,680

2. טויוטה קורולה 6,300

3. קיה פיקנטו, 5,450

4. יונדאי i10, עם 5,100

5. סקודה אוקטביה 4,600

6. יונדאי טוסון 4,400

7. קיה נירו 4,100

8. קיה ספורטאז' 3,600

9. מיצובישי אאוטלנדר 3,500

10. טויוטה ראב4 3,200

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
טויוטה רוקולה - האם תצליח לזכות בתואר השנה?
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים