חודש שני ברציפות, הגירעון הממשלתי עמד במאי על 3.8% מהתמ"ג
זאת לעומת יעד גירעון של 2.9% מהתמ''ג. הגירעון עומד כעת על 51 מיליארד שקל. תחזית האוצר המעודכנת מתייחסת לגירעון של 3.6% מהתמ"ג
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הגירעון בתקציב המדינה ממשיך לתפוח: נכון לאפריל זינק ל-3.8% בחישוב שנתי
הגירעון מחכה לשר הבא: האם בקרוב נחזור לשלם מע"מ על פירות וירקות?
לפי חוק התקציב נקבע יעד גירעון (תקרת גירעון) של 2.9% תמ''ג שהם כ-40 מיליארד שקל - כך שישנה חריגה כעת של כ-12 מיליארד שקל מעבר לתקרה שנקבעה.
כמו כן, תחזית האוצר המעודכנת מתייחסת לגירעון של 3.6% מהתמ"ג, כך שהגירעון בפועל הוא גבוה יותר מהתחזיות הקודרות של פקידי האוצר עצמם. אלא שזה לא הכל - הנתון שצריך להדאיג את פקידי האוצר הוא התפתחות של משקל ההוצאות וההכנסות ממסים כאחוז מהתמ"ג.
לפי נתוני האוצר, ההוצאה הממשלתית זינקה כבר ליותר מ-29% מהתמ"ג (כ-27% ברוב שנת 2017-2016) כאשר ההכנסות המדינה ממסים כאחוז מהתמ"ג צנחו לרמה של כמעט 25% מהתמ"ג (בסוף 2017 היו קרובות ל-27% מהתמ"ג אחרי שהתקבלו ברשות המסים תקבולים מאקזיטים ומסי דיבידנדים). כלומר, יש כעת פער של כ-4% תמ"ג בין הוצאות להכנסות וזה בדיוק תחזית הגירעון של רוב הכלכלנים בארץ.