שניות מאסון: תיעוד - עוקף מהנתיב הנגדי וחוצה מחסום רכבת
נהג רכב תושב בענה תועד כשהוא עוקף מכוניות בנתיב הנגדי - וחוצה את המפגש בכניסה המערבית לכרמיאל כשאחריו דולקת ניידת משטרה. שניות ספורות לאחר מכן חלפה במקום רכבת
בתיעוד מכרמיאל שפורסם אמש (יום ב') נראה נהג רכב כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה וחוצה את מחסום הרכבת בכניסה המערבית לעיר - שניות לפני שבמקום חלפה רכבת.
הרכב עורר את חשדם של השוטרים, משום שלוחית הזיהוי הייתה חסרה. הוא פנה לכביש 784 מכרמיאל למשגב. כאשר הגיע לאזור שורשים, ביצע הנהג פניית פרסה כשהוא מנגח ניידת משטרה. בהמשך, מעט לפני שהגיע לאזור מחסום הרכבת, הוא אף עבר על דוקרנים שפרסו השוטרים. למרות זאת המשיך בנסיעה עד למחסום הרכבת שם הצליח לחמוק מהשוטרים.
לא פחות מ-15 אלף אירועי פריצה של מחסומים וכניסה לשטח המסילה נרשמו בשנה שעברה בארץ. בהתחשב בעובדה שפריצות אלו משולות בחוק כנסיעה באור אדום, הנתונים מדאיגים במיוחד. 7,783 בני אדם פרצו רגלית למסילות במהלך 2018 ו-7,259 רכבים פרצו מחסומים - כשב-51 מהמקרים המחסום גם נשבר. כל אלו הובילו לעיכובם של 756 רכבות בזמן מצטבר של לא פחות מ-6,402 דקות.
כבר 30 שנה שמסילות הרכבת מתפתחות יחד עם כבישי הארץ. במשך שנים התפיסה הייתה שמפגשי כביש-מסילה אינם מסוכנים - אך התיאוריה השתנתה בעקבות כמה תאונות קטלניות בעשור הקודם, המפורסמת מביניהן הייתה התאונה בבית יהושוע שבה נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו כ-80 נוספים.
לאחר אותה תאונה המדינה החליטה להסיר את 151 המפגשים שפרוסים ברחבי הארץ. משרד התחבורה, נתיבי ישראל ונתיבי איילון כבר טיפלו ב-83 מפגשים שכאלו ועד 2022, מבטיחים ברכבת לטפל בעוד 14 נוספים.