הזינוק בענף התעופה הגיע עד לחלקי המנועים של בית שמש
פראט אנד וויטני, יצרנית מנועי הסילון למטוסים מהגדולות בעולם, חתמה על הסכם התקשרות מחודש ומורחב עם החברה, במסגרתו תספק מנועי בית שמש חלקים למנועי סילון בהיקף של 800 מיליון דולר
הסכם ענק לחברת מנועי בית שמש: פראט אנד וויטני, יצרנית מנועי הסילון למטוסים - משלוש יצרניות מנועי המטוסים הגדולות בעולם - חתמה על הסכם התקשרות מחודש ומורחב עם מנועי בית שמש. ההסכם החדש נחתם לתקופה של 20 שנה, בהן תספק מנועי בית שמש חלקים למנועי סילון בהיקף של 800 מיליון דולר. רוב החלקים שנכללים בחוזה החדש הם כאלה שנמצאים כבר כיום בייצור עבור פראט אנד וויטני. בעקבות העסקה זינקה אתמול מניית מנועי בית שמש ב-7% בבורסה בתל אביב.
בקרוב בכביש: שנתיים בלי דו"חות
מיזם הסיבים: משרד התקשורת אישר את מיזוג סלקום, קרן תש"י ו-IBC
לא רק טלפונים: וואווי חודרת לשוק ייצור החשמל בישראל
פראט אנד וויטני נחשבת ללקוחה אסטרטגית של מנועי בית שמש מזה 35 שנה. החברה, שנשלטת על ידי קרן ההשקעות פימי של ישי דוידי, מעסיקה 630 עובדים בישראל ועוד 150 במפעל בסרביה שבבעלותה. החוזה החדש הקפיץ את צבר ההזמנות של החברה לשיא כל הזמנים - 2.6 מיליארד דולר. עד כמה משמעותי החוזה ניתן ללמוד מכך שבדצמבר 2013 עמד צבר ההזמנות של החברה על 190 מיליון דולר בלבד.
השליטה במנועי בית שמש נרכשה על ידי קרן פימי לפני שלוש שנים בלבד מידי כלל תעשיות ואבנר שחם, המנכ"ל לשעבר. תמורת המניות שילמה פימי 125 מיליון שקל, ואלו שוות היום כ-360 מיליון שקל. ההזמנה החדשה צפויה להאיץ את קצב המכירות השנתי של החברה, שהסתכמו ב-2018 ב-160 מיליון דולר.
כחלק מההיערכות לצמיחה, בונה החברה מפעל חדש בבית שמש בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים, שחלקה יממן רכישת ציוד חדשני. למפעל תוכנית קליטת עובדים לשלוש השנים הבאות, במסגרתו הוא מפעיל בית ספר פנימי להכשרת עובדים.
לדברי רמי דרורי, מנכ"ל החברה, "הקפיצה העצומה בצבר, מקורה בבום בשוק התעופה האזרחי, השוק המתפתח של טיסות הלואו קוסט וריבוי הנוסעים, שיצרו ביקוש למטוסי תעופה יעילים ומגדיל את הביקושים למוצרים שלנו. אנו שמחים שאחד השחקנים המובילים בעולם, כמותית ואיכותית, בתחום מנועי הסילון לתעופה מביע אמון ביכולותיה של הקבוצה, וחידוש ההסכם הוא עדות לביטחון שנותן בנו הלקוח כספק משמעותי בשרשרת הערך שלו, הן בהווה והן בעתיד הקרוב והרחוק".