רבבות בפקקים, המשטרה לא מנעה חסימות: "הם הלכו רחוק מדי"
כמעט כל מי ששהה בכבישים החל משעות אחר הצהריים נתקל במחאת יוצאי אתיופיה. עשרות מוקדי חסימה הביאו לייאוש בקרב הנהגים: "מזדהים אבל רוצים להגיע הביתה מתישהו". בנתיבי ישראל מעריכים כי יידרשו שעתיים עד שלוש שעות לפנות את הכבישים
מחאת יוצאי אתיופיה ותומכיהם הרבים, שיצאה לדרך לאחר הלווייתו של סלומון טקה ז"ל בצהריים (יום ג'), עוררה תגובות מעורבות בקרב הנהגים המיואשים שנתקעו בפקקים העצומים. מנתיבי ישראל נמסר כי בין 50 ל-60 אלף נהגים עמדו בפקקים הערב. ברוב המקרים ככולם, המשטרה לא התערבה ואפשרה למפגינים לחסום את הכבישים המרכזיים במדינה למשך שעות.
ק', עו"ד מתל אביב שעובדת ברחובות סיפרה ל-ynet: "הייתי בדרך מרחובות הביתה לתל אביב ונתקעתי ביבנה במשך 40 דקות. נסיעה של רבע שעה לקחה לי כמעט שעה. חזרתי לעבודה כדי לתפוס רכבת בחזרה הביתה. הבנתי שלא אצליח להגיע היום עם הרכב לבית. אני חושבת שהמחאה מוצדקת אבל לחסום את כל הכבישים במדינת ישראל למעלה מחמש שעות ולהבעיר צמיגים זה מוגזם. אנשים מזדהים אבל גם רוצים להגיע הביתה מתישהו".
אלמוג מועלם מרמת גן, שניסה להגיע מרמת גן לתל אביב: "זה מצב מתסכל. אם המחאה הייתה מתרכזת במקום אחד זה היה נסבל יותר והייתה לזה משמעות, אבל כרגע זה נראה שהמחאה לא משיגה את המטרה כי נהגים מאבדים את הסבלנות והתחבורה הציבורית לא מתפקדת. כל האוטובוסים שאני מסתכל עליהם מפוצצים באנשים. אנשים מפחדים לצאת החוצה כי הם ייתקעו איפשהו".
אלי פפרני, שנסע מבני ברק למודיעין: "לקח לי כמעט שעתיים להגיע הביתה, ובימים רגילים זה לוקח 50 דקות לכל היותר. אני תומך במאבק, אבל הנזק הזה לכל כך הרבה אנשים הוא מיותר. אני מבין את הכאב ואת הצער אבל לאמלל כל כך הרבה אנשים במשך כל כך הרבה זמן זה באמת צעד אחד רחוק מדי".
רבקה מכלוף, עובדת בחברת הסעות שנתקעה כשלוש שעות בפקקים הוסיפה: "כאשר אנחנו מאחרים, קונסים אותנו ואת החברות שאנו עובדים בהן. היה ועדיין הזוי להיות בפקק במשך כל כך הרבה שעות. אנחנו לא יכולים אפילו ללכת להתפנות בין נסיעה לנסיעה".
מוחמד הרייש, נהג סופרבוס מעפולה, נתקע גם הוא בפקקים אך הביע תמיכה מוחלטת במפגינים: "אנחנו עומדים כאן מארבע וחצי, השעה כמעט תשע ולא רואים את הסוף. זה לא פשוט יש כאן אנשים מבוגרים. חיילים שרוצים להגיע הביתה, אבל יש הבנה. כל נהגי האוטובוסים ירדו והצטרפו למפגינים. אנחנו גאים בהם. אנשים אמיצים. כל אדם צריך להזדהות עם המאבק לצדק. נקווה שהפעם המשטרה תלמד את הלקח".
מרגע סיום ההפגנות, מעריכים בחברת נתיבי ישראל כי יידרשו שעתיים עד שלוש שעות להכשיר את כלל הכבישים לנסיעה בטוחה, זאת עקב המפגעים הרבים שנגרמו כתוצאה מההפגנות.
אלון פלג, מנהל מרחב מרכז בחטיבת תפעול ואחזקה בחברת נתיבי ישראל אמר: "כ-100 כלים הנדסיים פרוסים בשטח ודרוכים לפינויים. עיקר המפגעים הם אבנים, צמיגים בוערים שכתוצאה מכך הגומי נדבק אל אספלט הכביש - דבר המייצר סכנה גדולה למשתמשי הדרך, בדגש על רוכבי הדו-גלגלי".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.