שתף קטע נבחר

"ראיתי שהתיירת חיכתה למונית מעל שעה. הסעתי אותה לנתב"ג"

שלומי חזות הבחין בתיירת אבודה ליד שוק מחנה יהודה בירושלים, ממתינה למונית זמן רב בשמש הקופחת. כשהבין שאף אחד לא עונה לה בתחנת המוניות, שממנה הזמינה מונית מראש ואף שילמה עליה, החליט להסיע אותה בעצמו. תגובת מנכ"ל התחנה: "ייתכן שהיה לחץ טלפוני והפקיד לא הספיק לענות. נחזיר את הסכום"

שוב זה קורה: מפגש בין תיירת בישראל לבין נהגי מוניות מסתיים באופן מביך ומביש.

 

"תכירו את דפני. דפני נמצאת אצלנו בארץ שלושה שבועות. טיילה בארצנו מהרי הגולן ועד אילת. במקרה היא פנתה אליי היום ברחוב וביקשה עזרה. מסתבר שהיא שילמה והזמינה מונית מ'נשר תורס' לשדה התעופה בן גוריון לשעה 12:00. השעה הייתה 12:45 והמונית לא הגיעה", כך כתב שלומי חזות בפוסט שהעלה אתמול (ש') לעמוד הפייסבוק שלו.

שלומי חזות, בת זוגו ודפני התיירת מאחור (צילום: שלומי חזות)
שלומי חזות, בת זוגו ודפני התיירת מאחור(צילום: שלומי חזות)
 

עוד כתב: "על ההזמנה היו שלושה מספרי טלפון. לקחתי את ההזמנה וחייגתי לכל המספרים שהופיעו על ההזמנה, אך באף אחד מהם לא היה מענה. הטיסה שלה הייתה אמורה לצאת ב-16:00, כלומר בשעה 15:00 היא כבר צריכה להיות בבן גוריון.

 

"לקחתי החלטה להסיע אותה בעצמי לשדה, לא לתת לה לקחת מונית אקספרס בעלות של 300-200 שקלים לשדה ולמנוע ממנה חוויה רעה מהמדינה שלנו. בדרך היא סיפרה כמה היא נהנתה פה וכמה המדינה שלנו יפה ומהנה".

 

כתב BBC: אם לא יטפלו בנהג מונית שעשק אותי, אזהיר שלא להגיע לישראל

עושק המוניות באירוויזיון: "7,000 חאפרים פוגעים לנו בשם"

 

"למה תחנת מוניות הורסת הכול?"

"אז למה כאשר משרד התיירות בראשות השר יריב לוין מתאמץ להביא תיירות לארץ, ולמה כאשר אנחנו האזרחים מקבלים את כולם בחום ובחיוך, והתיירים ממש נהנים ומספרים חוויות טובות על המדינה שלנו כשהם שבים לביתם - למה תחנת מוניות עושה מעשה כזה והורסת הכול?", כותב חזות ומסיים בשורות הבאות:

 

"הרי דפני יכולה להגיע לביתה בסן דייגו, ארה"ב ולספר על החוויה הרעה הזאת. היא לא תזכור את כל האנשים הנחמדים בדרך. היא תזכור שלקחו ממנה תשלום על מונית שמעולם לא הגיעה, ובגלל זה היא כמעט שפיספסה את הטיסה שלה חזרה. אז את חלקי הקטן עשיתי, ודפני ירדה בשדה התעופה בזמן ויצאה עם חיוך גדול והזמינה אותנו להתארח אצלה בסן דייגו. והיא הבטיחה לי, שאצלה בבית בסן דייגו כשמזמינים מונית, המונית מגיעה בזמן. משום מה אני מאמין לה לגבי זה".

הפוסט של שלומי (מתוך עמוס הפייסבוק של שלומי חזות)
הפוסט של שלומי(מתוך עמוס הפייסבוק של שלומי חזות)
 

בשיחה עם ynet מסביר חזות כי אתמול נתקל במקרה בתיירת, שנראתה לו אבודה לגמרי, ליד שוק מחנה יהודה ברחוב אגריפס. "היא ביקשה עזרה, שאחייג למספר של התחנה, כי לא ענו לה והיא לא הבינה למה. היא חשבה שהיא לא מחייגת נכון. חייגתי לשלושת המספרים שהיו שם, ובאף אחד מהם לא היה מענה. זאת פעם ראשונה שנתקלתי במקרה כזה", מספר חזות.

אישור ההזמנה של דפני מ"נשר תורס" (צילום: שלומי חזות)
אישור ההזמנה של דפני מ"נשר תורס"(צילום: שלומי חזות)
  

לדבריו, דפני ישבה מעל שעה בשמש והמתינה למונית שהזמינה ושילמה עליה מראש דרך חברת המוניות "נשר תורס", אך כפי שנכתב בפוסט - המונית לא הגיעה. "היא הייתה מבולבלת וקצת לחוצה, אז הרגעתי אותה ואמרתי לה שזה לא בסדר שהם לא עונים ושלא הגיעו לאסוף אותה, ושלא תדאג כי אני אקח אותה לשדה".

 

חזות ובת זוגו הסיעו לבסוף את דפני מאותה נקודה לנתב"ג, נסיעה שארכה כ-40 דקות.

 

דפני הודתה לשניים, ואף כתבה על כך לאחר מכן תגובה מרגשת: "נשלחת על ידי אלוהים, זה בטוח! הרגע עברתי דרך האבטחה בשדה והיה כאן עמוס מאוד. תודה לך שלקחת אותי - זרה, לשדה התעופה, עכשיו אנחנו חברים. אני אוהבת את ישראל, ובוודאות אחזור למדינה המדהימה הזאת. אתה תמיד מוזמן לסן דייגו". כך כתבה דפני פאנג לפני שהמריאה חזרה לביתה שבארצות הברית.

תגובת התודה המרגשת של דפני לשלומי (מתוך עמוס הפייסבוק של שלומי חזות)
תגובת התודה המרגשת של דפני לשלומי(מתוך עמוס הפייסבוק של שלומי חזות)
 

אגב, התגובות לפוסט של חזות מלמדות כי ישנם נוסעים נוספים שחוו אכזבה והזמינו מוניות שלא הגיעו מאותה תחנה בירושלים.

 

תגובת דורון קדמי, מנכ"ל תחנת המוניות "נשר תורס" ל-ynet: "מוניות נשר תורס היא חברה שמסיעה נוסעים לנתב"ג עשרות שנים. במקרה הספציפי הזה המונית הגיעה לכתובת אגריפס 23 והנוסעת לא הייתה בחוץ בזמן שנאמר לה לחכות. מאחר שלנוסעת לא היה טלפון להתקשר אליו והנוסעים שהיו על המונית הפצירו בנהג לנסוע, הנהג המתין 2,3 דקות ונסע לדרכו".

 

עוד סיפר קדמי כי חברתה של דפני - תיירת בשם טרי, שהזמינה יחד עם דפני גם היא מונית לנתב"ג ביום חמישי האחרון, כן נאספה מאותה כתובת והכל עבר בהצלחה מאחר שלדבריו המתינה בזמן. "שתיהן הזמינו מונית ל-12:00 - טרי ליום שישי ודפני לשבת, נאמר להן להמתין מרבע ל-12:00 עד 12:00 ברחוב. טרי הייתה שם ברבע ל-12 ונאספה לנתב"ג ללא בעיה". אמר קדמי והוסיף כי ברצונו להחזיר לדפני את כספה עבור השירות שלא קיבלה.

 

לגבי חוסר המענה הטלפוני של תחנת המוניות, ענה קדמי: "אנו עובדים במתכונת מצומצמת עם פקיד אחד. ייתכן שהיה לחץ טלפוני והפקיד לא הספיק לענות. אנו בוחנים אופציה להגדלת הצוות בשבת. בנוסף, המשרד של התחנה נמצא כחמש דקות הליכה בין הכתובת של דפני, לא ברור לי מדוע הנוסע העדיף לקחת אותה לנתב"ג במקום לקחת אותה למשרד התחנה הקרוב".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומי חזות
הביקור בישראל שכמעט נהרס: דפני התיירת בדרך לנתב"ג בזכות טוב לב
צילום: שלומי חזות
מומלצים