עוד בוקר של עיכובים ברכבת: "כרגיל, לא עידכנו את הנוסעים"
בעקבות תקלה טכנית בתחנת האוניברסיטה שובשו הנסיעות מהצפון למרכז ושורת רכבות בוטלו, איחרו או שינו את מסלולן. אחד הנוסעים: "הם לא ערוכים לתרחיש כזה". רכבת ישראל: "אנו מתנצלים. עיכוב של חצי שעה מזכה בפיצוי"
תקלה טכנית שבגינה נעצרה הבוקר (יום ג') רכבת על המסילה בתחנת האוניברסיטה תל אביב גרמה לשיבושים שהשפיעו על מאות אלפי נוסעים שרכבותיהם התבטלו, איחרו או שינו את מסלולן לאורך ציר איילון.
התקלה אירעה לקראת השעה 8:30, ורכבת שיצאה מנהריה בדרך מודיעין נעצרה בתחנת האוניברסיטה. נוסעיה ירדו והמשיכו ליעדם אחרי החלפת רכבות.
ברכבת ישראל טענו כי בשל האירוע, ועל רקע המחסור בתשתית בציר איילון, ייאלצו כל עבודות התיקונים להתבצע על המסילה עצמה ויגרמו לעיכובים. בשל כך ספגו מרבית הנוסעים מצפון איחורים שנעו בין חצי שעה לשעה וחצי.
יוסי, שיצא מהקריות ב-6:45 ותכנן להגיע למשרד בראשון לציון עם החלפת רכבת בתחנת השלום, הגיע באיחור של 45 דקות. "הרכבת שלנו נעצרה בהרצליה ושם עמדנו ללא הסברים מאף אחד למשך חצי שעה" סיפר. "כרגיל, לא אמרו כלום וזה נורא, כי אתה לא יודע מה קורה. כל איחור בשעות האלו הוא קריטי כי יש קונקשנים. בסדר, הייתה רכבת תקועה על מסילה, אז תתארגנו לדברים האלו. הרכבת צריכה להיות מוכנה לתרחיש הזה".
דויד שמעון, שיצא מבנימינה, סיפר גם הוא על עצירה של כחצי שעה בתחנת הרצליה: "הרכבת הייתה נורא צפופה. אמרו לנו שיש בעיה במערכת האיתות ולא ידעו להגיד כמה זמן ייקח לתקנה. זו תחושה מאוד לא נעימה לעמוד ככה בצפיפות. אני נוסע לעבודה עם הרכבת שנים וכבר הרבה זמן לא היו עיכובים כאלו".
ענת שמעוני מזיכרון יעקב יצאה אף היא ברכבת של שלוש דקות לשמונה מבנימינה במטרה להגיע לתחנת האוניברסיטה. הנסיעה, שבדרך כלל לוקחת כחצי שעה, הפכה לדבריה לסיוט לדבריה: "מזמן הייתי אמורה להיות במשרד. זה פשוט לא יאומן שאת אף פעם לא יודעת מה הסיבה לעיכוב כי לא אומרים לך ולא נותנים לך זמן עתידי לפתרונה. כנוסעת את תמיד נמצאת בערפל ומסתורין. הרכבת הכי טובה בישראל היא במיני ישראל. היא תמיד עובדת".
מרכבת ישראל נמסר: "אנו מתנצלים על אי הנוחות, ומזכירים כי במקרה של עיכוב של חצי שעה ומעלה, זכאים הנוסעים לפיצוי".
מנכ"לית ארגון "15 דקות", שמרית נוטמן, התעכבה הבוקר בשל השיבושים ברכבת: "גם אני באיחור של כמעט שעה ליום העבודה וכבר ביטלתי פגישה אחת. לנוסעים שהמגיעים מצפון אין אפשריות להגיע בצורה ראויה ויעילה לעבודה במרכז. הכבישים פקוקים, אין נת"צים על כביש החוף וכביש גהה והרכבת לא מהווים תחליף אמין".