שתף קטע נבחר

 

בולען בבני ברק: העבודות יימשכו, וגם הפקקים

שחזור הכביש מתעכב, ובדרך ז'בוטינסקי ימשיכו העומסים הכבדים שנוצרו עקב הבולען שנפער ליד תחנת רכבת תת-קרקעית. שני נתיבים שמובילים מתל אביב לכיוון פתח תקווה יישארו חסומים ונתיב נוסף בכיוון ההפוך חסום אף הוא. תחזית: לא מדובר בבולען האחרון שיתגלה באזור

הבולען שנפער אתמול בבוקר (יום ב') בדרך ז'בוטינסקי, אחד מצירי התנועה המרכזיים בגוש דן, ממש בגבול הערים בני ברק ורמת גן, ימשיך לשבש את התנועה באזור גם היום. שני נתיבים שמובילים מתל אביב לכיוון פתח תקווה חסומים ונתיב נוסף בכיוון ההפוך חסום אף הוא לתנועת כלי רכב. במשטרה ממליצים לציבור הנהגים להמנע מלהגיע לאזור. 

בולען נפער רחוב ז'בוטינסקי פינת בן גוריון רמת גן (צילום: IBH)
הבולען בדרך ז'בוטינסקי(צילום: IBH)

 

הבולען נפער בצמוד לאתר בנייה של חברת נת"ע הבונה את קו הרכבת הקלה. הליך תיקון הבולען ויציקת בטון חדש לשחזור הכביש מתעכב בשל סמיכות בין מיקום הקריסה לקו ניקוז עירוני, כמו גם לתחנה התת-קרקעית שבונה נת"ע. אתמול, לכל אורך היום נרשמו עומסים כבדים באזור, שלפי הודעת המשטרה צפויים להימשך בשתי היממות הקרובות. 

 

בחברה מבקשים בראש ובראשונה לבצע בדיקות בטיחות מחמירות לפני שיוכלו לשקם את הכביש ולסגור את הבולען. בפועל, בחברה בודקים תחילה את מצב הקרקע לפני תיקון הכביש עצמו. הבדיקות החלו שלשום ונמשכות ברצף לתוך הלילה. "אנחנו מודעים לפקקים, מתנצלים, ועושים הכל להחזיר את התנועה לסדרה באופן בטיחותי", נמסר מנת"ע אמש.

בולען נפער רחוב ז'בוטינסקי פינת בן גוריון רמת גן (צילום: יריב כץ)
אזור החסימה(צילום: יריב כץ)

בולען נפער רחוב ז'בוטינסקי פינת בן גוריון רמת גן ()

 

 

מבחינת תנועת האוטובוסים, מחברת "דן" נמסר כי כלל האוטובוסים מתל אביב לפתח תקווה ישנו כאמור את מסלולם, למעט קו 53 שיפנה ימינה לרחוב בן גוריון, ולא שמאלה. 

 

בנוסף, קווים 316, 146 ו-402 של חברת "אגד" יופנו שמאלה לרחוב ששת הימים, ימינה אל הרב אבוחצירא, ימינה לז'בוטינסקי, שמאלה לרבי עקיבא ומשם ימשיכו במסלול הרגיל.

 

קווים 921 ו-561 יופנו שמאלה לכיוון רחוב בן גוריון, ימינה לששת הימים, ימינה למבצע קדש ואבוחצירא, שמאלה לז'בוטינסקי ומשם ימשיכו במסלול הרגיל. בכיוון ההפוך אין לפי שעה שינויים. 

 

תחזית: "זה לא הבולען האחרון"

פרופסור מיכה קליין מהחוג לגיאוגרפיה ומדעי הסביבה של אוניברסיטת חיפה, וחבר בוועדה לשמירת הסביבה החופית, טען כי כל עוד מתקיימות עבודות על הרכבת הקלה והרכבת התחתית בתל אביב שידרשו חפירות ושאיבת מי תהום, ימשיכו להתגלות בולענים, וכך גם בכל מגדל גבוה שיבנו.

 

"הרבה מאוד ערים בעולם ובעיקר ערים שקרובות לים עוברות תהליך של שקיעה, עקב שאיבת מי תהום והעמסת משקל על פני הקרקע", אומר קליין, ומוסיף: "כאשר שואבים מי תהום הקרקע שוקעת. זה תהליך ידוע בעולם. אם מוסיפים לזה את העובדה שמדובר בעיר ליד הים מבינים שיש כאן בעיה".

 

"עד היום אף אחד לא מדד כמותית באזור תל אביב כמה היא ירדה מאז שחפרו בה מנהרות. אבל זה ברור שהחפירות הורידו את מפלס מי התהום ואז יש פוטנציאל לשקיעות כי אין מה שמחזיק את הקרקע".

 

קליין מסביר היכן יתגלו לדעתו הבולענים הבאים: "ברור לי שיהיו עוד בולענים בגוש דן כי יהיו עוד שקיעות. חלקן יתבטאו כמו שראינו הלילה, חלקן בגשרים שישקעו וחלקן בבתים שיירדו מטה. זוהי איננה תופעה ישראלית אלא עולמית ואין דרך להילחם בה".

 


פורסם לראשונה 22/07/2019 23:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: IBH
הבולען בדרך ז'בוטינסקי
צילום: IBH
מומלצים