הורוביץ: "אין חיבור נוסף על השולחן"
ראש "המחנה הדמוקרטי" אמר לאולפן ynet כי מאס לנסות לשכנע את עמיר פרץ להצטרף: "בחרו בדעה צלולה לחתוך ימינה", וסירב להתחייב שיפנה את המקום הראשון ללבני: "לא מתעסק בדברים היפותטיים". על כחול לבן: "מנמנמים כל היום"
יו"ר מרצ וראש "המחנה הדמוקרטי", ניצן הורוביץ, אמר היום באולפן ynet כי לא צפויים איחודים נוספים בשמאל: "מפלגת העבודה בחרה בדעה צלולה ובראש מפוקח לחתוך ימינה".
על האפשרות שתוקם שהעבודה וכחול לבן יצטרפו לממשלת נתניהו אמר: "אני מאוד מקווה שהם לא יעשו את זה. אבל היחידים שבינתיים אומרים בצורה הכי ברורה שלא ילכו בכיוון הזה הם אנחנו".
כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
הורוביץ התייחס לדבריו של איציק שמולי באולפן ynet על כך ש"המחנה הדמוקרטי זה מרצ ורבע": "איציק שמולי אמר הרבה דברים. אנחנו לקחנו גורמים רבים בשמאל וחיברנו אותם למחנה אחד וזה משהו שלא עשו בשמאל כבר הרבה מאוד זמן. השמאל תמיד היה רגיל להיות כזה מוכה, עם הראש למטה, מדשדש".
-הבחירה של איציק שמולי שלא להצטרף אליכם היא אובדן למחנה?
"עמיר פרץ ומפלגת העבודה בחרו שלא לעשות חיבור בשמאל וללכת בדרך אחרת. אני עדיין מאחל לעמיר פרץ ולשמולי בהצלחה, אבל אנחנו הולכים בדרך שלנו שהיא דרך של גוש שהוא גוש אלטרנטיבי אידיאולוגי לימין. הוא לא רק איזה משהו שיסתפח לממשלת נתניהו, שיזחל ברקע".
-אתה מאמין שזה מה שהם יעשו, יסתפחו ויזחלו לממשלת נתניהו?
"איך אני יכול לחשוב שלא? הם אמרו שאם לא יהיו כתבי אישום נגד נתניהו אז הם יצטרפו לממשלתו. אנחנו בינתיים היחידים שמתחייבים לא ללכת עם נתניהו ולא ללכת לממשלת ימין".
הורוביץ סירב להתחייב מפורשות שיפנה את המקום הראשון לציפי לבני אם תצטרף למחנה הדמוקרטי: "אני לא מתעסק בדברים היפותטיים. אבל אנחנו פתוחים להכל כפי שהוכחתי עד עכשיו, אני פתוח לכל מה שמגדיל ומחזק". עם זאת, טען כי "אין חיבורים קונקרטיים שמונחים על השולחן".
על האפשרות שכחול לבן "תשאב" קולות למחנה הדמוקרטי בבחירות אמר: "בבחירות האחרונות הרבה מאוד אנשים נשארו בבית, אחוזי ההצבעה היו די נמוכים יחסית. אנחנו רוצים להוציא אותם מהבית ואת זה אתה עושה שאתה מראה אלטרנטיבה ואומר 'אני לא כחול-לבן מפלגת נמנמת, יושנת כל היום ככה רדומה כזאת נינוחה כזאת'. אנחנו עושים משהו אחר, יותר נשכני ואני חושב שהשותפים שלנו גם סתיו שפיר, ואהוד ברק ואנשים אחרים יכולים ויודעים איך לתת בראש ואיך לעשות קמפיין טוב".