לראשונה: MSC תעלה נוסעים אל ומישראל
חברת הספנות הפרטית הגדולה בעולם עושה היסטוריה. MSC קרוז הודיעה היום על התחלת הפעלת קו שייט ובו תתאפשר לראשונה העלאת נוסעים מישראל לאיטליה ומאיטליה לארץ על אוניית פאר עם מעל 2,000 נוסעים. כמה זה יעלה לכם ומתי יתחיל? הפרטים בכתבה
סוף-סוף זה קרה: חברת הספנות הפרטית הגדולה בעולם MSC קרוז הודיעה הערב (ב') כי תחל להפעיל קרוזים בקו ישראל - איטליה, איטליה - ישראל. לאחר דיבורים רבים בנושא והבטחות עבר - הקו יחל לפעול בין נמל חיפה לנמל רומא החל מחודש נובמבר הקרוב.
מדובר בבשורה לקהל הישראלי מאחר שעד כה נוסעים ישראלים שבחרו בחופשות קרוז הגיעו לנמלים בחו"ל בטיסה, רק משם יכלו לעלות לאוניות הקרוז לצורך שייט בן מספר ימים/שבועות.
לפני כחודש וחצי הודענו כאן בפרסום ראשון על אושיאנה קרוזס, חברת הפלגות זרה אחרת שנכנסת לראשונה לנמל ישראלי על מנת להפעיל הפלגות יוקרה מכאן. זו למעשה הייתה החלוצה בתחום הקרוזים שנכנסה לישראל, לא רק לשם טיול יומי עבור נוסעים מחו"ל.
עם זאת, מדובר בחברת הפלגות יוקרה קטנה יחסית. החברה הודיעה ביוני האחרון כי תפעיל מסלול שייט בן 12, גם כן מנמל חיפה למזרח הים התיכון, אל נמלי קפריסין, טורקיה ויוון.
אוניות הקרוזים החדשות והרומן הישראלי
לראשונה שייט יוקרה מחו"ל יתחיל בישראל
חברות ספנות מחזרות אחר הנוסעים שומרי הכשרות
הפעם מדובר בקפיצת מדרגה מבחינת סדר גודל החברה, מאחר שמדובר באחת משלוש חברת הספנות הגדולות והמובילות בעולם - ביניהן רויאל קריביאן ו-NCL (נורוויג'יאן קרוז ליין), כאשר MSC הכי גדולה באירופה והכי גדולה בעולם כחברת ספנות פרטית.
עוד חשוב לציין כי עד כניסתה של אושיאנה - הקטנה יותר, וכעת של MSC, אף חברת ספנות בינלאומית לא נכנסה לנמלי ישראל על מנת להעלות מכאן נוסעים לקרוז. החברה היחידה שמפעילה קווי שייט מהארץ כיום היא החברה הישראלית מנו ספנות.
כך שאין ספק שישראל על המפה, הימית וגם בעולם הקרוזים והספנות מתחילים להבין את חשיבות השוק הישראלי, שוק קטן מאוד יחסית למדינות מתחרות אך בעל משקל צרכני גדול.
האונייה שתפליג לכאן ומכאן נקראת "אופרה" (MSC OPERA). היא תעגון החל מחודש נובמבר בנמל חיפה כאמור וישראלים יוכלו לעלות ולצאת לטיול קרוז, כאשר תתאפשר יציאה או חזרה מנמל חיפה. כלומר לא מדובר במסלול מעגלי אלא כיוון אחד בהפלגה וכיוון שני בטיסה.
החברה מציעה לישראלים שני מסלולים לבחירה: הראשון, שיימשך 5 לילות, יתחיל בנמל חיפה ומשם הפלגה ללימסול בקפריסין, רודוס ביוון, מסינה באיטליה וייסתיים ברומא. המחיר החל מ-729$ לאדם על בסיס פנסיון מלא כולל טיסה חזרה מרומא.
המסלול השני, שיימשך 6 לילות, יתחיל בנמל של רומא, דרך גנואה, איי יוון ומשם תפליג האונייה לתחנה הסופית בנמל חיפה. המחיר החל מ-809$ לאדם בחדר זוגי על בסיס פנסיון מלא וטיסה לרומא.
"אלו הפלגות ייחודיות שחברת MSC בנתה לקהל הישראלי שימשכו חמישה או שישה לילות, במקום ההפלגות המקובלות של שבעה ימים", נמסר מהחברה.
"גידול מתמיד של עשרות אחוזים בהיקף הנוסעים הישראלים"
לאונייה "אופרה" 13 סיפונים וקיבולת של כ-2,679 נוסעים. היא נחשבת לאוניית קרוז מפוארות של MSC ומאוד אהובה בקרב לקוחותיה. באוניה חדרי אירוח בעיצוב איטלקי, בריכות שחייה, ספא עם נוף לים, תשעה ברים ומועדונים הפזורים בקומות האונייה, שני חדרי אוכל ראשיים לצד מסעדות המגישות מאכלים ייעודיים, חנויות דיוטי פרי, קזינו, מועדון לילדים והופעות כל ערב למבוגרים.
ההחלטה לאפשר לישראלים לעלות לטיול קרוז מנמל חיפה באה לאחר שחברת MSC בחרה בישראל להיות חלק קבוע מיעדי מסלול החורף של החברה. המסלולים האלו יתחילו בנובמבר, לאחר שגורמי תיירות מובילים בעולם בדקו ומצאו שישראל הוא יעד אטרקטיבי לתיירים מכל העולם, כך על פי החברה.
טלי נוי מנכ"לית MSC קרוז ישראל מסרה: "אני שמחה וגאה שהנהלת MSC קיבלה את המלצתינו והחליטה לשלב את נמל חיפה במסלול העגינה. בנוסף, לראשונה מזה שנים היא תאפשר לנוסעים ישראלים להצטרף מישראל לשייט קרוז באירופה.
"החלטה זו באה בעקבות גידול מתמיד של עשרות אחוזים בהיקף הנוסעים הישראלים באוניות בשנים האחרונות, נתון יוצא דופן ביחס למדינות אחרות בעולם. מרבית הישראלים בהפלגות הן משפחות עם ילדים, שגילו את חוויית הפעילות לילדים מסביב לשעון על בסיס פנסיון מלא", אמרה נוי.