שתף קטע נבחר
 

היכונו למהפיכת החשמל - אלה הדגמים הצפויים ב-2020

מספר הדגמים החשמליים שישווקו בישראל ב-2020 יהיה כפול ויותר מכיום. קבלו את הרשימה המלאה

עולם הרכב עובר לחשמל, ובחלק ממדינות המערב המהפיכה מתנהלת במלוא עוזה. בשוק הרכב המקומי העניינים יגעים יותר. גרירת הרגליים הקבועה של משרדי התחבורה, התשתית, איכות הסביבה והאוצר, האטה באופן משמעותי את המעבר מרכב פרטי וציבורי מיושן, מזהם ורועש לדגמים חשמליים מתקדמים. אלא שתעשיית הרכב האדירה חזקה אפילו יותר מהפוליטיקאים והפקידות הבכירה המקומית. כך שלמרות מכירות אפסיות של רכב חשמלי עד עתה, החל מהשנה הבאה צפוי שינוי דרמטי עם מספר גדול של דגמים חשמליים חדשים במספר רמות מחיר, זינוק של ממש משישה דגמים המוצעים לציבור כיום.

 

החל בדגמי סופר-מיני קטנים, דרך משפחתיות שימושיות, רכבי פנאי אופנתיים עם טווח נסיעה יוצא דופן ועד כלי רכב מסחריים וספורטיבית אקזוטית. קבלו את הרשימה המלאה והכינו את הארנקים.

 

אודי - יוקרה מסוגננת

בתחילת השנה תנחת כאן גרסת בסיס מוזלת (במעט) של ה-e-טרון, עם הספק מופחת ל-313 כ"ס וטווח נסיעה שהתקצר ל-300 ק"מ. אך בהמשך השנה צפויה להגיע מכונית מעניינת הרבה יותר, ה-e-טרון קרוסבק שיהיה דגם כל-חשמלישני ליצרנית. יחידת ההנעה תשלב בין שני מנועים חשמליים בהספק של כ-500 כ"ס, עם הנעה כפולה-קבועה, זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות וטווח נסיעה מרשים מובטח של כ-500 ק"מ. וגם, מראה מסובב ראשים.

 

אופל - שימושיות מבטיחה

אופל קורסה ()

קורסה חדשה, דור שישי בשושלת הדגם הנמכר ביותר של אופל, יבוסס על פלטפורמת CMP משותפת ל-208 וכמוה יצויד (גם) ביחידת הנעה חשמלית (136 כ"ס) עם טווח רשמי (330 ק"מ) צנוע יותר - משום מה - ב-10 ק"מ מהתאומה לקונצרן. נחיתה בארץ מתוכננת למחצית הראשונה של השנה.

 

ב.מ.וו - באיחור ניכר

ב.מ.וו iX3 ()

מינכן תהיה האחרונה מבין היצרניות היוקרה להציע רכב פנאי חשמלי, עם ה-iX3 העתידי, למעשה גרסה כל-חשמלית ל-X3. מלבד טווח נסיעה של 400 ק"מ ויחידת הנעה שתשלב שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה), לא נחשף עדיין מידע אותו שומרת היצרנית להשקה רשמית בחודשים הקרובים. הגעה מתוכננת ארצה: סוף 2020.

 

מיני - סוף סוף סדרתית

מיני קופר SE ()

מיני תשווק בתחילת 2020 את הקופר SE, חשמלית ראשונה בייצור סדרתי של המותג שהחל כבר לפני שנים רבות לבחון את האפשרות הזו, בהצלחה שנויה במחלוקת. יחידת ההנעה מגיעה מב.מ.וו i3s עם 184 כ"ס, אך בשונה ממנה הכוח עובר כאן לגלגלים הקדמיים. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.3 שניות ומצברים בקיבולת 32.6 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של בין 235 ל-270 ק"מ.

 

מרצדס - במלוא המרץ

מרצדס EQC ()

ה-EQC, רכב הפנאי החשמלי של מרצדס בו נהגנו לאחרונה, יתמודד מול אודי e-טרון ויגואר i-פייס כשינחת כאן בתחילת השנה. הוא מצויד בצמד מנועים חשמליים - אחורי וקדמי - המקנים לו הנעה כפולה ומפיקים יחדיו 408 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.1 שניות ומצברי 80 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 417 ק"מ. לפחות לפי הבטחות היבואנית, הוא צפוי לשאת תג-מחיר סופר-אטרקטיבי בהתייחס למתחריו הישירים.

 

מרצדס e-ספרינטר ()

לצד מכונית היוקרה תשיק חטיבת המסחריות לקראת סוף השנה הבאה גרסאות החשמליות גם לספרינטר הגדול (עם כושר העמסה של כטון) ולויטו, עם מנוע חשמלי המפיק 116 כ"ס ומצברים בקיבולת 41 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 115 ק"מ בספרינטר ו-150 ק"מ בויטו. הספרינטר יוצע גם עם מצברי 55 קוט"ש המאפשרים טווח של 150 ק"מ בין טעינות. בנוסף יוצע כם ה-EQV, גרסה חשמלית ל-V קלאס, עם הספק של 204 כ"ס, מצברי 100 קוט"ש וטווח נסיעה של 400 ק"מ.

 

פורשה - סופר-ספורט, סופר-שקט

פורשה טייקן ()

הטייקן שתושק רשמית בתערוכת פרנקפורט בעוד כחודש תהיה מכונית חשמלית ראשונה לפורשה. בידי היבואנית כבר כמה עשרות הזמנות של לקוחות שיקבלו לידיהם את המפתחות בתחילת השנה. בפורשה מבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, וזמן הקפה של פחות מ-8 דקות סביב מסלול הנורבורגרינג. במילים אחרות: החשמלית הכי ספורטיבית ומהירה שתוכלו לרכוש כאן - בהרבה כסף.

 

פיאט - מחלקה מסחרית

פיאט דוקאטו חשמלי ()

דוקאטו, המסחרית הפופולארית של המותג תנחת כאן גם בגרסה חשמלית, עם נפח ההטענה זהה לדגמים הרגילים שינוע בין 10 ל-17 קוב בהתאם לגרסה, וכושר ההעמסה של כמעט שני טון. המנוע החשמלי מפיק 122 כ"ס וטווח הנסיעה יעמוד על בין 220 ל-360 ק"מ (על פי תקן NEDC). יתכן כי לקראת סוף השנה תנחת כאן גם ה-500 החדשה בגרסה כל-חשמלית.

 

פיז'ו - וחשמל לכל

פיז'ו 208 ()

ה-e-208 היא גרסה חשמלית ראשונה לסופר-מיני הצרפתית וצפויה לנחות כאן במחצית הראשונה של השנה. היא מצוידת במנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס וניזון ממצברי 50 קוט"ש המקנים טווח נסיעה של 340 ק"מ. ביצרנית מבטיחים אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה, אשר תופעל במצב שבו יכולת הטעינה תרד אל מתחת ל-70%. במחצית השניה של השנה תנחת כאן גם גרסה חשמלית ל-2008, רכב הפנאי המוכר, עם יחידת הנעה זהה.

 

קיה - בשבחי הטווח

קיה נירו EV ()

הנירו EV היא גרסה חשמלית לרכב הפנאי הפופלארי המשווק כאן כיום כהיברידי והיברידי-נטען. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות. הוא מוצע עם אפשרות בחירה במצברי 39 קוט"ש או 64 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 289 ו-455 ק"מ בהתאמה בין טעינות.

 

רנו - ובפעם השנייה

רנו זואי ()

זואי חדשה (דור שני) תנחת כאן בחודש מרץ, ותחליף את קודמתה המשווקת כאן מאז תחילת 2017, בעיקר לפרויקטי תחבורה שיתופית שונים. היא תשווק בשתי גרסאות, הבכירה מצוידת במנוע חשמלי חזק מבעבר (135 כ"ס) שמאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות ומצברי 52 קוט"ש מקנים טווח נסיעה של 390 ק"מ.

 

ברבעון השני ינחת כאן קנגו ZE, גרסה חשמלי לרכב המסחרי במרכב רגיל או "מקסי" מוארך, וכושר העמסה של יותר מ-600 ק"ג. עקב הייעוד העירוני באירופה, המנוע החשמלי מפיק רק 60 כ"ס, מאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-20.3 שניות (22.4 שניות במקסי), בדרך למהירות מרבית של 130 קמ"ש. מצברי 33 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של כ-200 ק"מ בין טעינות.

 

DS - אופנה חשמלית

DS3 קרוסבק ()

ה-DS3 קרוסבק, המוצע כאן כבר בגרסאות רגילות, ישווק גם בגרסה חשמלית המכונה E-Tense. יחידת ההנעה תהיה זהה לזו של הגרסאות החשמליות בפיז'ו 208 ואופל קורסה, החולקות עמו פלטפורמה.

 

MG - סוגרת את הפער

MG eZS ()

יצרנית הרכב הסינית תשווק גרסה חשמלית לרכב הפנאי הפופולארי ZS. המנוע החשמלי מספק 143 כ"ס, ניזון ממצברי 44.5 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 262 ק"מ בין טעינות. חידוש נוסף יהיה מערכות בטיחות אקטיביות שיוצעו לראשונה במותג.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים