שתף קטע נבחר

 

טסו לחו"ל בלי המזוודות: "כאב ראש, ארזתי בגדים יפים"

מראה אסופת המזוודות הרבות, שכפי שפורסם לראשונה ב-ynet נערמו בדלפקי הצ'ק אין בנמל התעופה בן גוריון בגלל תקלה במערכת המיון, הוציא נוסעים רבים משלוותם. אהרונה, שטסה לבוקרשט, העידה: "אני רוצה שהדברים יהיו איתי, זה ממש מבאס". התקלה תוקנה אחרי כשש שעות

 

עיכובים בנתב"ג בעקבות תקלה    (צילום: אורי דוידוביץ, איתי בלומנטל, אמיר ציפורי)

עיכובים בנתב"ג בעקבות תקלה    (צילום: אורי דוידוביץ, איתי בלומנטל, אמיר ציפורי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

התקלה במערכת האוטומטית האחראית על העברת המזוודות למטוסים בנמל התעופה בן גוריון, שעליה פורסם לראשונה ב-ynet, עוררה תרעומת בקרב נוסעים בדרכם לחופשת הקיץ. רבים מהיוצאים בשעות הבוקר (יום ב') לחו"ל נאלצו לעזוב את הארץ ללא הכבודה. "אמרו לנו שאנחנו יכולים לקחת איתנו את הדברים הבסיסיים, זה די כאב ראש", העידה רינה שטסה לקנדה. רק אחרי כשש שעות הצליחו אנשי רשות שדות התעופה להתגבר על התקלה ולתקן אותה.

 

במקביל לעיכובים בלוח ההמראות והנחיתות שנגרמו בעקבות השבתת המערכת האוטומטית, נערמו באזורי דלפקי הצ'ק אין מאות מזוודות מאחר שלא ניתן היה לשלוח אותן למטוסים. לנוסעים הובטח כי המזוודות יגיעו אליהם בהמשך, ועד לתיקון התקלה ניסו ברשות להעביר חלק מהכבודה בצורה ידנית.

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
המזוודות נותרו לבדן. נתב"ג, הבוקר(צילום: שאול גולן)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: שאול גולן)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: שאול גולן)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: שאול גולן)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: שאול גולן)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: שאול גולן)

אהרונה, שטסה הבוקר לבוקרשט בירת רומניה, התבקשה להשאיר את מזוודתה בערימה בטרמינל 3. "אמרו לי לשים את המזוודה בצד כי המסוע לא עובד ואנחנו לא יודעים עוד מה הולך להיות. אני מקווה שהמזוודה תבוא כי יש לי בה בגדים יפים, נעליים ודברים חשובים. אם המזוודה לא תגיע זה ממש חבל ומבאס. אני רוצה שדברים שהשקעתי בהם יהיו איתי".

 

ימית, שטסה לקנדה בדרכה ללוס אנג'לס, הביעה חשש שכל הטיול ייהרס אם המזוודה לא תעלה איתה למטוס. "אני יודעת שיש עיכוב בגלל תקלה במיון המזוודות בפנים. יש אנשים שכבר טסו והמזוודות שלהם נשארו כאן. אנחנו מחכים שייפתח הצ'ק אין שלנו, נקווה מאוד שהטיסה שלנו תצא בזמן ושהמזוודות יהיו איתנו. אם המזוודות לא יגיעו זאת בעיה, כי יש לנו טיסת המשך ממונטריאול ללוס אנג'לס".

 

רינה, שכאמור טסה לקנדה, התייחסה גם היא לחשש שהמזוודות יגיעו אליה רק בהמשך. "אמרו לנו שיש בעיות עם מערכת הבידוק והמחשוב, ושיכול להיות שהמזוודות יתעכבו יומיים. מניסיון העבר יש לנו כבר טרולי קבוע עם דברים בסיסיים שאנחנו לוקחים איתנו. זה לא כל כך נעים, אבל אנחנו מסתכלים על חצי הכוס המלאה".

 

"התנהלות נוראית" 

בהמשך לדבריה של רינה יוזכר כי תקלה דומה אירעה בשדה במרץ 2017. אז נמשכה התקלה במערכת הבידוק האוטומטי 10 שעות, וגרמה לעיכוב של עשרות טיסות ולהשארת 400 מזוודות בארץ.

 

אבי, שטס הבוקר לאיטליה, אמר: "אמרו לנו לקחת את הדברים החשובים כי יכול להיות שהמזוודות יגיעו רק בעוד יומיים. זו התנהלות נוראית".

 

ארז, שטס הבוקר עם משפחתו ליוון, נשמע אופטימי יותר וסיפר כי המתין במשך שלוש שעות ליד עמדות הצ'ק אין. "הבנתי שהמסוע לא עובד אז כל האנשים פה נתקעו. זה מתחיל להשתחרר, אז סוף-סוף מקבלים אותנו. לא אמרו לנו כלום על המזוודות בינתיים, אבל עצם זה שהמסוע עובד והמזוודה תעבור פנימה זה מקל. אני מאמין שיהיה בסדר".

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
שיבושים בשיא עונת הטיסות לחו"ל(צילום: שאול גולן)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: שאול גולן)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: איתי בלומנטל)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: איתי בלומנטל)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: איתי בלומנטל)

בשיא העונה: שיבושים בטיסות בנתב
(צילום: איתי בלומנטל)

חברות התעופה התבקשו להחליט אם לעכב את טיסותיהן מישראל כדי לאפשר העלאת מזוודות במערכת העוקפת, או למקרה שהתקלה תתוקן עד ההמראה. כמה חברות החליטו להמריא מישראל ללא מזוודות, כדי למנוע שרשרת עיכובים שעלולה להשפיע על יתר הטיסות שלהן.  

 

מערכת הבידוק HBS, שנכנסה לשימוש בתחילת 2014, מייעלת את ההליך הביטחוני שלפני העלאת המזוודות למטוסים, אך כאמור גם היא אינה חפה מתקלות. המערכת, שממוקמת בקומת המרתף של טרמינל 3, מקבלת את המזוודות באמצעות מסועים היורדים אליה מאולם הטיסות היוצאות בקומה השלישית.

 

המערכת הטכנולוגית המתקדמת סורקת את המזוודות באופן אוטומטי באמצעות מערכות שיקוף ויכולות ביטחוניות-טכנולוגיות נוספות, ובכך בעצם מונעת מנוסעים להעביר את הכבודה שלהם בתוך מכונות שיקוף באולם הטיסות היוצאות, כפי שהיה נהוג בעבר.

 

מעבר ליעילות בבידוק הביטחוני, המערכת גם יוצרת שוויון יחסי בין נוסעים בכל הקשור לבידוק ביטחוני. ברשות שדות התעופה אמרו עם כניסת המערכת לפעילות כי היא "עונה על דרישות היועץ המשפטי לממשלה מאיתנו לבצע הליך בידוק שוויוני לכלל הנוסעים. הכבודה נשלחת לבדיקה לאחר תיוגה בדלפק חברת התעופה, כל מזוודה נסרקת על ידי מכשירי בידוק מהמתקדמים בעולם. אם המערכת תזהה פריט חשוד - היא תשלח אותה לבדיקה ידנית".

 

בעקבות העיכובים בנתב"ג, מחברת PassportCard נמסר כי כל לקוח שמזוודתו תתעכב בהגעתה ליעד יקבל ישירות 150 דולר לכרטיס הנטען. יואל אמיר, מנכ"ל החברה, אמר: "התחלת חופשה ללא מזוודה גורמת לאי נעימות גדולה למטיילים ולנופשים שמצפים בקוצר רוח למנוחה בקרב משפחה וחברים. כל נוסע שמזוודתו תתעכב יקבל מאיתנו 150 דולר באופן מיידי, ואף יוכל לטעון את הכסף עצמאית באמצעות אפליקציית הפוקט".

 

גם חברת הראל ביטוח הודיעה כי תפצה כל מבוטח שהכבודה שלו איחרה להגיע ליעד בסכום של 150 דולר ללא השתתפות עצמית וללא קבלות.


פורסם לראשונה 12/08/2019 11:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
בלגן המזוודות בנתב"ג
צילום: שאול גולן
מומלצים