סוף לסכסוך בחיפה: מסלול שדה התעופה יוארך, בניית הנמל החדש תושלם
על פי ההסכם בין משרד התחבורה, עיריית חיפה וחברת נמלי ישראל, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש כך שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה. העירייה תסיר את העתירות המנהליות שהגישה ועיכבו את הקמת הנמל
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עבודת נמלים: לראשונה זה עשור נמל חיפה השאיר קצף לנמל אשדוד
מתקשה להמריא: נמל התעופה חיפה – תמונת מצב התחזית לסתיו ולחורף: אוניות קרוז יציפו את נמל חיפה
ההסכם נחתם לאחר מספר דיונים שהתקיימו בהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם ובכירי חברת נמלי ישראל.
על פי ההסכם, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש באופן שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה. התכנון הסטטוטורי להארכת מסלול השדה יוגש מחדש ויכלול מסלול של עד 2,100 מטר, ובמקביל תתוכנן קישוריות של טרמינל השדה לתחנת רכבת חוצות המפרץ.
במסגרת ההסכם עיריית חיפה התחייבה להסיר את העתירות המנהליות שהוגשו על ידה ועיכבו את הקמת הנמל. כמו כן התחייבה שלא לנקוט בהליכים משפטיים בעתיד בנוגע להיתרי הבנייה של הנמל החדש
נמל חיפה החדש אמור להימסר ל-SIPG הסינית בעוד כשנתיים, ולהתחרות בנמל הקיים. העבודות שם החלו לפני כשנה וחצי על ידי שפיר הנדסה ואלקטרה בעלות של כארבעה מיליארד שקל. שר התחבורה סמוטריץ' אמר החודש שהוא מחויב להשלמת הבניה, ובמקביל ביהמ"ש המחוזי חיפה דחה עתירה של קליש-רותם נגד העבודות שם.
השר סמוטריץ' בירך על שיתוף הפעולה עם עיריית חיפה וציין כי פתיחת נמל המפרץ צפויה לפתוח את ענף הנמלים לתחרות ולשפר את רמת השירות עבור משתמשי הנמל. לדבריו, הנמל החדש יאפשר את חיזוק מטרופולין חיפה ויביא עמו מקומות תעסוקה, כבישים חדשים ומרכזים לוגיסטיים מתקדמים.
קליש-רותם בירכה גם היא על ההסכמות ואמרה כי מדובר בבשורה גדולה לעיר חיפה ולכל מטרופולין הצפון: "שדה התעופה הוא מנוף כלכלי חיוני לצפון המדינה. כולנו שמחים על תחילתו של שיתוף פעולה עם כל גורמי משרד התחבורה".