הפשקווילים עזרו: זינוק במספר הנוסעים החרדים ברכבת הקיץ
קמפיין של רכבת ישראל לעידוד הציבור החרדי להשתמש בשירותיה כלל הדבקת מודעות קיר בריכוזי אוכלוסייה חרדית. התוצאה: עלייה של 22% במספר הנסיעות של בני הישיבות בימי החופש שלהם לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה
גידול משמעותי בנסיעות מתחנות בהם יש ריכוז גדול של ציבור חרדי נרשם בימי בין הזמנים השנה. מדובר בימי חופשת הקיץ של בני הישיבות, והיחידים למעשה מלבד חול המועד סוכות ופסח, שבהם נוהגים במגזר לשבות מלימודי תורה ולצאת לטיולים.
תושבי דרום ת"א תובעים את הרכבת: "החיים שלנו הפכו לסיוט בגלל הרעש"
הרכבת שוב איחרה, אבל המענקים יגיעו בול על הדקה
השנה הטובה של עובדי הרכבת: שבתו 100 יום, הרוויחו כ-25 אלף שקל בחודש
מנתונים שהגיעו ל-ynet, עולה כי בשבוע האחרון, בין הימים שני עד חמישי (12-15 באוגוסט), עלה ממוצע הנסיעות היומי בתחנות ירושלים נבון (בנייני האומה), נתיבות ובית שמש ב-22%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הסיבה: ברכבת ישראל עודדו את הציבור החרדי להשתמש בשירותיה השנה באמצעות קמפיין מודעות קיר (פשקווילים), שהודבקו בערים ושכונות חרדיות ברחבי הארץ.
הפשקווילים, תחת הכותרת "נוע תנוע הרכבת!" כללו גם הנחיות בטיחות לנוסעים שלא רגילים לנסוע בה: להתרחק מהפס הצהוב על הרציפים, להרחיק את הילדים מלשחק בדרגנועים ועוד. המודעות פורסמו בשיתוף ארגון הרפואה החרדי איחוד הצלה ומובילי דעת קהל בעדה החרדית, ביניהם הסופר והמחנך יוסל'ה אייזנבך ודמויות ידועות אחרות במגזר.
הגידול הדרמטי ביותר נרשם בתחנת בית שמש, שבה בוצעו בשבוע האחרון (למעט תשעה באב) 17,300 נסיעות, לעומת 13,600 נסיעות בשבוע שלפניו, זינוק של 27%. בתחנת ירושלים נבון, בוצעו בשבוע האחרון (למעט תשעה באב) 51,020 נסיעות, לעומת 41,170 נסיעות בשבוע שלפניו, גידול של 24%. ואילו בתחנת נתיבות, בוצעו בשבוע האחרון (למעט תשעה באב) 16,250 נסיעות, לעומת 14,150 נסיעות בשבוע שלפניו, גידול של 15%.