שתף קטע נבחר

 

דו"ח מסכן חיים: שוטר עצר משפחה בשולי כביש מהיר

למרות הסכנה בעצירה בשוליים בכבישים מהירים, השוטר עצר את הרכב - שחרג מהמהירות המותרת. "בעלי היה צריך לחזור ברוורס על שוליים צרים, לא מגיע לנו עונש מוות". המשטרה: "השוטר עצר את הנהג בשול הדרך במקום בטיחותי שאינו מהווה סכנה"

עוצרים עברייני תנועה, אך מסכנים חיים: למרות האזהרות הפומביות על הסכנות שבעצירה בשולי כבישים מהירים, שוטר תנועה התעקש לעצור בשול משפחה ברכב שחרג ממגבלת המהירות. "השוטר הורה לנו עצור בשול בכביש מהיר. הרגשנו שאנחנו בסכנת חיים. ככה עמדנו במשך רבע שעה עד שהשוטר ניגש לרכבנו. לא מגיע לנו עונש מוות", מספרת ר', שהייתה ברכב שנעצר בשולי הכביש.

 

אתמול (א') בשעות אחר הצהריים חזרו ר', בעלה שנהג ברכב ושלושת ילדיהם מטיול בצפון. כשהגיעו לכביש 65 מכיוון צפון לדרום הורה להם שוטר בניידת סמויה לעצור עקב נהיגה במהירות מעל המותר.

אילוסטרציה ניידת משטרה שיטור עירוני משטרת ישראל (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

הדו
הדו"ח שניתן לבעלה של ר'
 

ר' סיפרה: "עצר אותנו שוטר על נסיעה במהירות של 122 קמ"ש (117 קמ"ש לאחר הפחתה). אנחנו מודים, זאת הייתה טעות שלנו. חזרנו מטיול בצפון, אנחנו לא מכירים את הכביש ולא ידענו שהמהירות המותרת היא 90 קמ"ש. עד כאן הכול בסדר, אנחנו מכירים בזה שעשינו טעות ונשלם על זה".

 

אך לבני הזוג טענות כלפי התנהלות השוטר: "אנחנו שומעים תשדירים על הסכנה בעצירה בשול הכביש במקרה הזה שוטר עם רכב רגיל, לא משטרתי עצר אותנו בצורה מסוכנת ביותר על שוליים צרים באמצע כביש מהיר. היינו עם שלושה ילדים ישנים ברכב. בעלי היה צריך לחזור ברוורס על שוליים צרים של כביש מהיר כדי להגיע בחזרה לשוטר".

 

"אחר כך ישבנו ככה בתוך הרכב כרבע שעה כשכל מכונית שעוברת בכביש מרעידה את הרכב שלנו ומסכנת את חיינו. השוליים היו כל כך צרים, שאם היינו פותחים את הדלת היא הייתה נפתחת על נתיב הנסיעה. מכיוון שהרכב של השוטר שעצר הרבה מאחורינו היה רכב אזרחי לא הייתה לנו הגנה, שנהגים אחרים יראו רכב משטרתי וינהגו במשנה זהירות".

 

ר' מוסיפה ואומרת: "אני לא מבינה, הרדיו מלא בהתראות מעמידה בשוליים שלא לצורך, והשוטר מעמיד אותנו בסכנה כזו, ללא הגנה כל כך הרבה זמן. האם מגיע לנו עונש מוות? אני רואה את התופעה הזו הרבה פעמים כשאני נוהגת בעצמי, שוטרים עומדים במקומות מסוכנים. אני חושבת שהעמידה באופן הזה הייתה מסוכנת, לנו ולנוסעים האחרים, הרבה יותר מהמהירות שאמנם הייתה מעל המותר, אבל לא חריגה ביחס לנוסעים האחרים לידנו על הכביש. גם השוטר שעמד בניידת ואחר כך ניגש לרכבנו סיכן את עצמו לא פחות".

 

מתחילת השנה: שמונה הרוגים בתאונות בשוליים

על פי נתוני עמותת אור ירוק, שמונה בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים שאירעו בשולי הכביש – הרוג אחד בממוצע בכל חודש. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2018 אירעו 61 תאונות דרכים בשולים שבהן נפגעו כ-100 בני אדם וחמישה נהרגו.

 

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, אמר: "בכל שנה משתמשי דרך רבים מקפחים את חייהם לאחר תאונות שהתרחשו בשולי הכביש וכל הימצאות בשוליים מסכנת חיים. כאשר שוטר עוצר רכב מכל סיבה שהיא בכביש מהיר עליו לעשות זאת בצורה כזו שלא תסכן אותו ולא את נוסעי הרכב שהוא עצר.

 

"אכיפת המשטרה היא כלי חשוב ואפקטיבי במיגור תאונות הדרכים אבל אין שום סיבה להחליף סכנה אחת באחרת ולכן השוטרים חייבים להקפיד על עצירה במקום בטוח, מוסדר כזה שלא חושף את הנהגים לסכנות מיותרות".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות אכיפה סמויה בכביש 77 נתפס הנהג מבצע עבירת מהירות, השוטר עצר את הנהג בשול הדרך במקום בטיחותי שאינו מהווה סכנה למשתמשי הדרך, תוך שהוא מאבטח את הרכב שעצר עפ"י הנהלים. לאחר זמן קצר נרשם לנהג דו"ח בגין העבירה שביצע והוא שוחרר לדרכו". 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים