זו מכונית הסטיישן המהירה בעולם
יצרנית הרכב אודי חשפה RS6 חדשה, מכונית הסטיישן הסדרתית המהירה בעולם. תגיע להוכיח זאת אצלנו באמצע השנה הבאה
יחידת ההנעה עברה בירושה מה-RS6 היוצאת, אך מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 ליטר מייצר כעת הספק מרבי של 600 כ"ס ו-81.6 קג"מ. אלה 40 כ"ס ו-10.2 קג"מ יותר. הוא מקבל סיוע ממערכת היברידית קלה 48V המאפשרת דימום המנוע בעזיבת דוושת התאוצה והקדמת פעולת מערכת עצור-סע. שיפור נוסף מתבטא בצריכת דלק מופחתת, תודות למערכת ניתוק אספקת הדלק לארבע בוכנות בעומס נמוך. בהתחשב בצימאון יוצא הדופן של המנוע הזה, זו תוספת מבורכת בהחלט - גם עבור איכות הסביבה.
המנוע משודך כבעבר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה ביחס 60-40 לפנים-אחור. מערכת בקרת שיגור שנוספה כעת, מאפשרת זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך ב-3.6 שניות בלבד, קיצוץ של 0.3 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבל אלקטרונית של 250 קמ"ש. חבילת "דינמיק" מציבה את המגבלה על 280 קמ"ש, חבילת דינמיק-פלוס מסירה אותה לחלוטין ומשחררת את ה-RS6 למצות את מלוא פוטנציאל המנוע - עד 305 קמ"ש מרביים, 15 קמ"ש יותר ממרצדס E63S סטיישן המתחרה.
ה-RS6 מצוידת במיתלי אוויר נוקשים ב-50% בהשוואה לאלה בהם מצוידת ה-A6 סטיישן, המנמיכים בין היתר את המרכב ב-2 ס"מ, או ב-3 ס"מ במהירות גבוהה מ-120 קמ"ש. כאופציה מוצעים מיתלי פלדה קשיחים יותר הנעזרים בבולמי זעזועים אדפטיביים. לטענת אודי אלה יאפשרו התנהגות כביש חדה ומדויקת יותר.
עוד ברשימת האופציות: דיפרנציאל אחורי מוגבל-החלקה אלקטרוני עם הכוונת מומנט, בלמים קרמיים ומערכת פליטה ליברלית (ורועשת) יותר. היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים הוא אופציה נוספת המוצעת לראשונה בדגם.
בעוד שדגמים קודמים התאפיינו בעיצוב צנוע יחסית, חף "נוצות קרב", ה-RS6 החדשה מדגישה יותר את שריריה. בחרטום יש סבכה מושחרת עם שלושה כונסים בחלקה העליון, כהומאז' לקוואטרו המיתולוגית. יש גם כונסי אוויר ענקיים בקצות הפגוש, בתי גלגלים מודגשים (המרחיבים את המרכב ב-8 ס"מ) החובקים חישוקי "21 ("22 כאופציה). מאחור יש צמד מפלטים אובליים, הגדולים ביותר שהותקנו אי פעם בגרסת RS, מסיט אוויר לאורך הפגוש וספוילר בקצה דלת תא המטען.
עיצוב הפנים דומה ל-A6 הרגילה עם לוח מחוונים דיגיטאלי גדול ("12.3) וצמד מסכי המגע המוכרים של אודי עדכניות. עליון ("10.1) האחראי על מערכת בידור-ניווט, תחתון ("8.6) הפוקד על מיזוג, בידור ונוחות. תא המטען נותר זהה ל-A6 אוונט (565 ליטר).
ההבדלים מסתכמים במושבים שונים, דוושות ומנופי העברת הילוכים בגימור מתכת, הגה שטוח בחלקו התחתון עם מתג RS המאפשר מעבר לאחד משני מצבי נהיגה מועדפים מראש ואפשרות לתצוגת נתונים כמו טמפרטורת מכלולים (בלמים, דיפרנציאל, שמן גיר ושמן מנוע) ומד כוחות G.