שתף קטע נבחר

 

תושבי ת"א החלו לקבל דו"חות בלילה: "תמכרו את המכונית"

הסכם החניה הלא-רשמי פג, ונהגים שחנו באדום-לבן קיבלו הבוקר דו"חות של 500 שקלים. "אנשים יעזבו את העיר", אומר יריב אופנהיימר, תושב האזור. העירייה טוענת שמעולם לא היה הסכם כזה: "מחזירים את המדרכות להולכי רגל"

 

דיון באולפן: "דורשים חניה שפויה"

דיון באולפן: "דורשים חניה שפויה"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שבועיים אחרי ההודעה על ביטול ההסכם הלא-רשמי וארוך השנים בין עיריית תל אביב לבין התושבים, שבמסגרתו התאפשרה חניה בלילות ליד מדרכות המסומנות באדום-לבן (או עם שני גלגלים על המדרכה), החלו הפקחים לרשום דו"חות לנהגים. שחר, שחנתה הלילה (בין רביעי לחמישי) סמוך לדירתה בכיכר רבין, מצאה בבוקר על שמשת המכונית דו"ח על סך 500 שקל. "העירייה החליטה לצאת למלחמה נגד התושבים", היא אמרה ל-ynet. הערב ב-20:00 צפויים תושבים להפגין ברחבת הכניסה לעירייה, אף שעובדיה יצאו לחופשה מרוכזת.

 

עיריית תל אביב החלה השבוע באכיפת עבירות חנייה כחלק ממדיניות חדשה להגברת בטיחותם של הולכי הרגל על המדרכו ()
סוף לחניות באדום-לבן בלילה

דוח חניה עריית תל אביב חניה אדום לבן ()
דו"ח חניה שניתן הבוקר לתושבת העיר

עיריית תל אביב החלה השבוע באכיפת עבירות חנייה כחלק ממדיניות חדשה להגברת בטיחותם של הולכי הרגל על המדרכו ()
מצוקת החניה גוברת

עד לפני כשבועיים הותר לתושבי מרכז העיר, בהסכמה שבשתיקה, להציב את מכוניותיהם באדום-לבן עד 9:00 בבוקר במטרה להקל על מצוקת החניה הקשה באזור בערבים ובלילות. ההודעה על ביטול ההסכמה הלא רשמית עוררה תושבים להתארגן למחאה בדרישה לבטל את ההחלטה או לחלופין למצוא פתרונות חניה אחרים. במוקד זעמם עומדים ראש העיר רון חולדאי וסגניו אסף הראל (אנחנו העיר), מחזיק תיק הבינוי והתשתית, ומיטל להבי (מרצ) המחזיקה בתיק התחבורה.

 

להבי הסבירה את המהלך בכך ש"הוחלט לנקוט פעולות שמטרתן להשיב את המדרכות להולכי רגל, לאור תלונות רבות מצד תושבים. לכן ניתנה הנחיה לפיקוח העירוני להגביר אכיפה במקרים של חניית רכבים על מדרכות ומעברי חציה. מתוך התחשבות בתושבים בעלי רכבים, הורה ראש העיר בעקבות פנייתי אליו לבחון פתרונות חוקיים שיאפשרו חניה באדום-לבן, ובתנאי שמדובר בחניה על חשבון נתיב נסיעה ולא על חשבון המדרכות. הנושא נמצא בבחינה". הראל מצידו הצהיר כי יש לוותר על המכונית הפרטית, ובשיחה עם אחד התושבים אף הציע לו למכור את רכבו ולעבור לתחבורה ציבורית.

שחר, תושבת מרכז העיר שתיאלץ לשלם 500 שקל על החניה הלילה, סיפרה: "לא הפרעתי לאף אחד. לא חילקו אזהרות כמו שהבטיחו אלא התחילו לשים דו"חות על רכבים. זה מרגיש שהעירייה החליטה לצאת למלחמה נגד תושביה".

הפגנה נגד דוח דוחות חניה עריית תל אביב חניה אדום לבן ()
ההזמנה להפגנה

אמנון, שמתגורר ליד דיזנגוף סנטר, קיבל אף הוא דו"ח על סך 500 שקל: "הגעתי הביתה ב-23:00 בלילה, וב-7:00 הונח דו"ח על החלון. אני באמת לא יודע מה אני הולך לעשות. יש תושבים שמתכוונים לא לשלם. אנחנו לא נסכים עם המדיניות החדשה הזאת".

 

יריב אופנהיימר, תושב מרכז העיר ולשעבר מנכ"ל שלום עכשיו, הפך לאחד הקולות הבולטים במאבק נגד החלטת העירייה. "גם הצורה שבה זה נעשה הייתה מכוערת ודורסנית: התחילו אכיפה ביום הראשון לפגרה של עובדי העירייה, ובלי לעשות שום הליך של שיתוף הציבור בשינוי מדיניות של 20 שנה", אמר. "חייבים לתת אפשרות להחנות את הרכב, אחרת תושבים יעזבו את תל אביב. אם העירייה לא רוצה כלי רכב פרטיים, שתחייב את עובדיה להגיע רק בתחבורה ציבורית ושתסגור את חניוני העובדים בבניין העירייה.

 

"ההחלטה תשאיר בתל אביב רק את מי שיש לו חניה פרטית או את מי שעובד בה. מי שרוצה לגור בתל אביב אבל לעבוד ולצאת מחוץ לעיר - יצטרך לעזוב. מנתקים את תל אביב מהמדינה. מחייבים את התושבים לא לצאת מהבועה". 

 

בתגובה שנמסרה מהעירייה נרמז כי מעולם לא היה "הסכם בלתי כתוב" מול הנהגים: "חניה בניגוד להוראות החוק אסורה בהחלט במשך כל שעות היממה, והפקחים אוכפים את עבירות החניה על פי סדרי עדיפויות המשתנים לפי פרמטרים של זמן ומקום".

 

עוד נמסר כי "מדובר על ביצוע אכיפה יזומה ברחובות פנימיים בגין חניה אסורה בתחום מעבר חציה ובחניה על המדרכה. מטרת האכיפה היא לצמצם את מספר הפגיעות בהולכי הרגל ולהפריד את השימושים בסוגי הדרך השונים".

 

בתגובה נוספת מטעם העירייה נמסר כי "תל אביב-יפו בדרך לשינוי תחבורתי בדומה לערים המתקדמות ביותר בעולם, שבסופו, בעוד כמה שנים, נוכחות הרכב הפרטי תפחת דרסטית. תוספת חניות והפקרת המדרכות והצמתים לטובת חניית כלי רכב אינן הפתרון, אלא בהליכה ברגל, שימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעי תחבורה בני קיימא.

 

"בהתאם, העירייה מובילה מהלך עירוני שבו ההיררכיה ברורה - הולכי הרגל הם בראש סדר העדיפות על המדרכה. חשוב לציין כי תושבי העיר בעלי תו חניה שאין ביכולתם לוותר על רכבם יכולים לחנות ללא תשלום בכל העיר בתחום חניה מוסדרת (כ-40,000 חניות כחול לבן) ובהתאם לתמרורים במקום. כמו כן, קיימים כמאה חניוני אחוזות החוף בהם תושבי העיר זכאים ל-75% הנחה ובחניוני לילה לחניה ללא תשלום, לבעלי תו אזורי מתאים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים