ניסה להחזיר כסף לביטוח לאומי - ללא הצלחה
חודשים ניסה אברהם, אזרח טוב, להחזיר לביטוח לאומי קצבה ששולמה בטעות לאמו שנפטרה. התברר לו שאין עם מי לדבר
נדרשתם להתקשר עם חברה או גוף שהעדיפו להניח לכם לחכות במקום לספק לכם את השירות שמגיע לכם? דני שדה מתעצבן ומנסה לטפל בבעיות הצרכניות שלכם, והפעם - אין החזרות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המקרר הפסיק לעבוד - שירות הלקוחות לא טיפל
בנובמבר האחרון נפטרה אמו של אברהם, שהייתה פנסיונרית וקיבלה קצבה מביטוח לאומי. חודש לאחר מכן עוד שולמה לה קצבת אזרח ותיק בסכום של 2,771 שקל, ובנה, שעבר על החשבונות שלה, גילה את הטעות.
כאזרח טוב, אפילו טוב מאוד, הוא פנה לביטוח הלאומי וביקש להחזיר את הכסף. התברר לו שאין עם מי לדבר.
"פניתי אליהם כעשר פעמים", סיפר לנו. "אמרו לי שהם אינם יכולים לקבל ממני את הכסף ישירות אלא רק באמצעות חשבון הבנק. פניתי לסניף הבנק של אמי ז"ל, אבל שם אמרו שלא התקבלה כל דרישה מביטוח לאומי. פניתי לאגף פניות הציבור של ביטוח לאומי כדי שיאמרו לי למי עליי לשלם, שייתנו פרטי חשבון, דרישת תשלום או כל פרט אחר על מנת שאוכל להחזיר להם את הכסף.
בכל שיחה הסבירו לי שהתשלום יכול להיות רק דרך חשבון הבנק, וכל פעם ששבתי לבנק נאמר לי שהבנק מוכן להעביר את הכסף למי שידרוש, אבל אין דורש. אני שותף עם אמי בחשבון הבנק, ולאחר פטירתה אני רוצה לסגור את החשבון. אני רוצה להיות אזרח טוב, אבל אין דרישה לחוב", כתב לנו וביקש סיוע.
המדור פנה למוסד לביטוח לאומי, ושם נדהמו מהסיפור. הם הרי רגילים לתביעות מצד אזרחים לקבלת תשלום, אבל לא שמעו על אזרח שרוצה להחזיר להם כסף ששולם בטעות. דובר המוסד, חיים פיטוסי, ביקש לבדוק את הנושא, ולאחר יממה חזר אלינו ומסר את התגובה הבאה: "עם קבלת הפנייה יצרנו קשר עם אברהם. העניין טופל, וגבינו החזר עבור הקצבה ששולמה בטעות. התנצלנו בפני האזרח בעל פה ובכתב על הטרחה שנגרמה לו. אירוע כזה לא אמור לקרות, והוא אינו משקף את מחויבותנו למתן שירות הוגן, אדיב ויעיל לאזרח".
לדבריו, בעקבות המקרה הופקו לקחים מערכתיים ונשלח לעובדי הסניף מכתב שמפרט את הליקויים בטיפול במקרה ואת הדרך לתיקונם. כמו כן הוחלט לרענן את נוהל הטיפול על מנת שמקרים כאלה לא יישנו.