רמי לוי חתם את הרבעון עם עלייה של 17.5% במכירות; עוצר את פעילות ה-TV
פתיחת 3 סניפים חדשים, לצד איחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם, סייעו לרשת במכירות ברבעון השני של השנה. בתחום התקשורת, רמי לוי TV עוצרת את פעילותה בשל היענות נמוכה, אולם לוי לא מתכוון לוותר על התחום
פתיחת שלושה סניפים חדשים, לצד איחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם, סייעו לרמי לוי לחתום את הרבעון השני של שנת 2019 עם עלייה של 17.5% במכירות - שהסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. העלייה במכירות הושגה גם מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של 7.63%, שנובע בחלקו מעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני, בעוד אשתקד חל ברבעון הראשון.
קופיקס: ירידה במכירות בתי הקפה הובילה להעמקת ההפסד
יותר מבחר - יותר יקר: שליש מסניפי סופר קופיקס יוסבו לרמי לוי
רמי לוי: "בלי להשתחצן, יהיה לנו מה ללמד את אמזון"
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העלייה החדה במכירות לא באה לידי ביטוי בשורת הרווח הנקי של החברה, שהסתכם ב-32.1 מיליון שקל, לעומת 33 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2018. שיעור הרווח הנקי מהמכירות ירד משיעור של 2.51% ברבעון השני של שנת 2018 - לשיעור של 2.07% ברבעון השני של שנת 2019. הירידה בשיעור הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2019 נובעת בעיקר כתוצאה מיישום לראשונה של תקן כספי בינלאומי מספר 16-חכירות.
דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 18 מיליון שקל. הההתרחבות גבתה מלוי מחיר בשורת ההוצאות שזינקו. הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות זינקו ב-18.2% ביחס לרבעון השני אשתקד, והסתכמו ב-289 מיליון שקל; אולם שיעורן נותר דומה לזה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השני עלה ב-21% והסתכם ב-348.5 מיליון שקל, לעומת 288 מיליון שקל ב-2018. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה ל-22.53% לעומת 21.87% אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיפור בתנאי הסחר, וכן מהעלייה במכירות מוצרי המותג הפרטי, מאיחוד חברות קופיקס וגוד פארם ומיישום לראשונה של תקן כספי בינלאומי מספר 16-חכירות.
למרות העלייה בהוצאות, עלה הרווח התפעולי ברבעון ב-34.8% ל-58 מיליון שקל, לעומת 43.5 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עלה מ-3.3% ברבעון השני של שנת 2018 ל-3.75% ברבעון השני של 2019. החברה התמודדה ברבעון עם עלייה חדה בהוצאות מימון, שהסתכמו ב-13.6 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון של 0.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מרישום הוצאות מימון, כתוצאה מיישום לראשונה של תקן כספי בינלאומי 16-חכירות.
בשל היענות נמוכה: רמי לוי TV עוצרת פעילותה
בתוך כך, ל"כלכליסט" נודע כי שנתיים אחרי שהשיק את שירות הטלוויזיה שלו בשיתוף הוט (HOT), לוי עוצר את שיתוף הפעולה עם חברת הכבלים. ככל הנראה, היענות נמוכה של הצרכנים הובילה להחלטתו. קו הטלפון של השירות למצטרפים חדשים נותק, ובשירות הלקוחות למנויים קיימים אמרו כי "השירות הופסק בשבועיים האחרונים".
לוי השיק את שירות רמי לוי TV באוגוסט 2017 בשיתוף עם הוט ב-89 שקל בחודש. החבילה הציעה 35 ערוצים ושירות VOD עם תכני מקור ורכש של הוט דרך ממיר ייעודי. בעת ההשקה אמר לוי כי הצפי הוא להגיע ל-150-250 אלף לקוחות תוך שנה עד שנתיים, ואף להפיק תכנים באופן עצמאי. עם זאת, הכותרת "חבילת הטלוויזיה הזולה והמשתלמת בארץ" לא תאמה את התחרות בשטח. חודשיים לפני השקתו של לוי, פרטנר השיקה את פרטנר TV ב-69 שקל לחודש למשך שנה. מחיר זהה מציעה גם סלקום TV לחצי שנה.
לפי גורמים בשוק, לוי לא מתכוון לוותר על התחום, אלא עצר את הפעולות האקטיביות מצד החברה ועובד בשיתוף עם הוט על מוצר משופר בפורמט חדש כדוגמת אפליקציה. לוי אמר ל"כלכליסט" כי "לא נראה שנמשיך בשירות רמי לוי TV, לדעתי כבר הפסקנו".