פרטנר מסכמת רבעון: שחיקה במנויי הסלולר, צמיחה בהצטרפות לפרטנר TV
על פי הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון השני של 2019, מספר מנויי הטלוויזיה של ספקית התקשורת הגיע ל-170 אלף. לעומת זאת, 4,000 מנויי סלולר עזבו את החברה, כך שמספר המנויים עמד על 2.6 מיליון. בגולן טלקום גויסו 5,000 מנויי סלולר חדשים ושיעור נטישת המנויים ירד
חברות התקשורת פרטנר וגולן טלקום מסכמות את הרבעון השני של 2019. על פי הדו"ח של פרטנר, ספקית התקשורת בניהולו של המנכ"ל איציק בנבנישתי סיכמה את הרבעון עם רווח של שלושה מיליון שקל. זאת לעומת רווח של שני מיליון שקל ברבעון המקביל (ובדומה לרבעון האחרון של 2019). הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-22 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רמי לוי חתם את הרבעון עם עלייה של 17.5% במכירות; עוצר את פעילות ה-TV
סאני תקשורת: צניחה של 82% ברווח הנקי ברבעון השני
דרמה בבזק: תמחק יותר משני מיליארד שקל ברבעון השני
בתחום הסלולר, פרטנר ממשיכה להציג שחיקה במספר המנויים - שירד ב-4,000 לקוחות ל-2.6 מיליון. נתון זה מציב אותה עם נתח שוק של 25% - השני בגודלו לאחר חברת סלקום (שהציגה ברבעון השני עלייה של 45 אלף לקוחות). שיעור הנטישה עמד על 7.9% - הנמוך ביותר מאז 2011. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עלתה ועמדה על 58 שקל, לעומת הרבעון הקודם אז עמדה על 56 שקל.
לעומת זאת, בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית פרטנר ממשיכה לצמוח במספר המנויים - וברבעון השני הצטרפו לשירות 19 אלף לקוחות חדשים. מדובר ביציבות בקצב ההצטרפות, שכן גם ברבעון הקודם הצטרפו לשירות הטלוויזיה 19 אלף מנויים חדשים, וכך גם ברבעון מקביל. נכון להיום, שנתיים מהשקת השירות, מצבת המנויים בטלוויזיה הרב ערוצית עומדת על 170 אלף. זאת בהשוואה ל-239 אלף מנויים של סלקום TV, שהוסיפה ברבעון השני 12 אלף מנויים חדשים. פרטנר לא מציגה נתונים על מספר המנויים באינטרנט.
על פי הדו"ח, פרטנר ממשיכה להציג ירידה בהכנסות, שהתכווצו בשיעור זניח של 2% והסתכמו ב-781 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 797 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ממגזר הסלולר ממשיכות להישחק והסתכמו ב-568 מיליון שקל, לעומת 611 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות המגזר הנייח (טלוויזיה ואינטרנט) עלו ל-254 מיליון שקל, בהשוואה ל-230 מיליון שקל בשנה קודמת. העלייה נבעה בעיקר מהכנסות מטלוויזיה.
"תחרות מחירים אינטנסיבית בתחום הסלולר"
עוד עולה מהנתונים כי ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) הרבעוני טיפס עד ל-214 מיליון שקל, בהשוואה ל-172 מיליון שקל ברבעון אשתקד - שיפור של 24%. ברבעון הקודם עמד ה-EBITDA על 197 מיליון שקל. השיפור מיוחס בעיקר לאימוץ התקן החשבונאי IFRS16 המתייחס לחכירות, שתרם לעלייה 38 מיליון שקל. החוב נטו ירד ל-965 מיליון שקל, לעומת 977 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון. החברה עברה לתזרים מזומנים חיובי של 31 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שלילי של 55 מיליון שקל ברבעון המקביל.
"התזרים הושפע מירידה בהשקעות שהסתכמו ברבעון השני ב-143 מיליון שקל לעומת 185 מיליון שקל ברבעון הקודם", נמסר מהחברה, "לעומת הרבעון המקביל מדובר בעלייה - אז השקיעה פרטנר 104 מיליון שקל. רוב ההשקעות ווסתו לפרויקט פריסת הסיבים האופטיים העצמאי של החברה, שנגישים כיום ל-480 אלף משקי בית, שנתיים מהשקת הפרויקט. בסוף הרבעון חתמה פרטנר על הסכם הדדי עם רכבת ישראל, שיאפשר לפרטנר שימוש בסיבים האופטיים של הרכבת הפרושים בצפון הארץ".
נזכיר כי בתחילת החודש הותירה חברת דירוג האשראי מעלות את דירוג החוב של פרטנר על +A, אך עדכנה את התחזית לשלילית. בחברת הדירוג ציינו כי "ההרעה נובעת בעיקרה מתחרות מחירים אינטנסיבית בתחום הסלולר, ומחוסר יכולתה של החברה לפצות על כך באופן מלא בהכנסות משירותי הטלוויזיה והאינטרנט, המושפעים גם הם מתחרות אגרסיבית". מניית פרטנר נחלשה מתחילת השנה בכ-20%, ומשקפת לחברה שווי של כ-2.4 מיליארד שקל.
גולן טלקום: עלייה במנויי הסלולר
במקביל, כאמור, חברת הסלולר גולן טלקום, בניהולו של היו"ר והמנכ"ל גיל שרון, פרסמה גם היא דו"חות כספיים - ומציגה עלייה של 5,000 מנויי סלולר. כך, מצבת המנויים עמדה בסופו של הרבעון השני על 906 אלף, לעומת 901 אלף בסיום הרבעון הראשון. שיעור נטישת המנויים ירד ל-7.3%, לעומת 8.15% ברבעון הקודם. ההכנסה הממוצעת מלקוח עמדה על 48.3 שקלים, לעומת 48 שקל ברבעון הקודם וברבעון המקביל. משרון נמסר כי "גם ברבעון השני המשכנו להציג תוצאות עסקיות חזקות, תוך שיפור משמעותי בכל הפרמטרים העסקיים, וזאת בניגוד למגמה הכללית בענף. ההכנסות והרווח התפעולי ברבעון השני - הודות למיקוד שלנו במתן שירותי סלולר למגזר הפרטי".
הכנסות החברה, שנרכשה ב-2017 על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, עמדו על 131 מיליון שקל. זאת בהשוואה ל-130 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018 (עלייה של 1%). החברה ציינה כי לא תידרש לשלם אגרות בסך 20 מיליון שקל בגין תדרי דור 3 אותם רכשה ב-2012, עקב הפרעה בתדרים מול הרשות הפלסטינית, ולכן זכתה להכנסה נוספת של שלושה מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד על 29 מיליון שקל, בהשוואה ל-21 מיליון שקל ברבעון המקביל - שיפור של 39%. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) הסתכם ב-42 מיליון שקל, לעומת 38 מיליון שקל ברבעון המקביל.
החברה ביצעה ברבעון השני השקעות בסכום של 10 מיליון שקל, מתוכן סכום של שלושה מיליון שקל הושקע ב"הרכשת לקוחות" - עלות שילוב לקוחות חדשים. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת עומד על 35 מיליון שקל, לעומת 23 מיליון שקל ברבעון המקביל. כמו כן, הוצאות החברה מפעילות מימון הסתכמו ב-10 מיליון שקל. שווי המזומנים לרבעון השני הסתכם ב-15 מיליון שקל.