שתף קטע נבחר
 

השוק הדו-גלגלי סוגר את הפער

הפער הגדול שנפתח בין נתוני המכירות אשתקד לאלה של 2019 נסגר בהדרגה. אוגוסט מציג אמנם ירידה קלה לעומת החודש המקביל, אך הסיכום השנתי המעודכן מציג דווקא אור בקצה המנהרה

מתחילת ינואר ועד סוף חודש אוגוסט נמכרו בישראל 12,385 כלים דו-גלגליים חדשים, ירידה של כאלף כלים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך מדווח איגוד לשכות המסחר. במהלך החודש האחרון נמכרו 1,340 כלים (נתון לא סופי) לעומת 1,408 כלים באוגוסט אשתקד. למרות ירידה של כמה עשרות כלים חדשים באוגוסט 2019, נתון המכירות הסופי של חודש יולי התעדכן והוא עומד על 1,808 כלים, כ-120 כלים יותר מהנתון שהעביר האיגוד בתחילת אוגוסט.

 

אינדיאן - ירידה קלה השנה ()
אינדיאן - ירידה קלה השנה

 

בסיכום החודשי נציג הפעם דווקא מספר מותגים קטנים שמוכרים אחוזים בודדים ממובילי השוק - בראשם סאן יאנג, ימאהה, קימקו והונדה, כולם עם מספר ארבע-ספרתי של כלים חדשים שעלו על הכביש השנה. ובכל המקרים מדובר בירידות - לעיתים ניכרות.

 

מותג האופנועים האמריקאי אינדיאן שנמצא איתנו כשנתיים מכר השנה 39 אופנועים חדשים, זו אמנם ירידה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה ב-2018 - אותה סיים לבסוף עם 66 אופנועים חדשים - אך היא חסרת משמעות לאור המספר הנמוך.

 

בטא האיטלקית במצב פחות טוב. מכרה עד עתה 137 כלים חדשים, לעומת 156 כלים חדשים באותה תקופה אשתקד. בבנלי נרשמה צלילה של ממש, שכן היא מכרה 93 כלים בשמונת החודשים הראשונים של 2018, ורק 36 השנה. גאס גאס מכרה עד ספטמבר 2018 רק 29 כלים, אבל השנה ירד המספר באותה תקופה ל-19 בלבד.

 

קיצוני הרבה יותר הוא המקרה של דיאלים, אשר עמדה אשתקד על 518 כלים חדשים באוגוסט, לעומת 5 בלבד השנה. מותג האופנועים החשמליים זירו מכר השנה עד עתה 5 כלים חדשים (בינואר ובפרואר), לעומת 17 כלים בתקופה המקבילה ב-2018. מוטוגוצי מכרו השנה 3 כלים בלבד, לעומת 16 מינואר עד אוגוסט (כולל) אשתקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים