ניסאן ג'וק החדש נחשף - אצלנו בתחילת השנה
אחרי כמעט עשור של הצלחה שיווקית יוצאת דופן חושפת ניסאן ג'וק חדש. המידות גדלו, תא הנוסעים יהיה כנראה מרווח ואיכותי יותר ויש מערכות בטיחות מודרניות לצד מנוע עדכני. יגיע לישראל בתחילת 2020
העיצוב החיצוני הייחודי והמוכר נשמר, למעט מספר שינויים שהפכו אותו עדכני יותר. למשל יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, סבכה שונה, אפשרות לצביעה דו-גונית וחישוקים שונים ("19 בגרסאות הבכירות). כבעבר, ידיות פתיחת הדלתות האחוריות מוסלקות במסגרת השמשה על מנת לייצר מראה דמוי-קופה.
סביבת הנהג נראית כעת טוב מבעבר, עם מסך תצוגה גדול בלוח המחוונים, מסך מגע ("8) בחלקה העליון של הקונסולה - כולל צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto - והגה שטוח בחלקו התחתון. מאחוריו ניצבים מנופי העברת הילוכים, יש פתחי מיזוג שונים ובלם חניה חשמלי. ניסאן מבטיחה איכות חומרים גבוהה וגיוון רב מבעבר כולל שילובי צבעים מקוריים. אבזור הבטיחות כולל כעת מערכות אקטיביות שלא הוצעו בעבר - לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים וזיהוי תמרורים.
הג'וק מבוסס על פלטפורמת CMF-B המשותפת לרנו קפצ'ור, ובהשוואה לדגם היוצא הוא גדול משמעותית: ארוך ב-7.5 ס"מ (421 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (180 ס"מ) וגבוה ב-3 ס"מ (159.5 ס"מ). חשוב מכך, בסיס הגלגלים גדל בלא פחות מ-10.5 ס"מ (263.5 ס"מ) ואמור לסייע למרחב המחיה לנוסעים מאחור. לדברי ניסאן, התוספת למרווח הברכיים עומדת על שישה ס"מ, מרווח הראש גדל בוסנטימטר. גם תא המטען גדול ב-68 ליטר (422 ליטר). למרות הגידול במידות ותודות לפלטפורמה המודרנית, המשקל העצמי הופחת ב-23 ק"ג.
בשלב ראשון ישווק הג'וק רק עם מנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 המפיק 117 כ"ס ו-18.6 קג"מ, תוספת זניחה של 4 כ"ס אך שיפור של 4 קג"מ משמעותיים בסל"ד נמוך באופן ניכר ממנוע 1.6 ליטר האטמוספרי בדגם היוצא. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמד במקום התיבה הרציפה בעבר. זו מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-11 שניות, קיצוץ של 1.3 שניות, בדרך ל-180 קמ"ש מרביים (10 קמ"ש יותר).