שוק האופנועים: עוד דגמים חדשים, חלקם ממש זולים
תיור הרפתקה בנפח 650 סמ"ק מתוצרת CF Moto הסינית יעלה 40 אלף שקלים. זה יחסית מעט, וזה בישראל. וגם, אינדיאן חושפת דגם חדש והוסקווארנה מציגה נבחרת
מותג אופנועים חדש וזול - CF Moto: עופר אבניר, יבואנית רכבי שטח וטרקטורוני תיור ומשא של היצרנית הסינית CF Moto, מרחיבה את היצע הכלים המיובאים גם לתחום הדו-גלגלי. הדגמים הסינים מתהדרים באבזור ממותגי אירופה ויפן, עם מערכת ניהול מנוע של Bosch, מתלי קאייבה, ABS של Continental, מערכות בלימה של J.Juan וצמיגי מצלר.
בישראל ישווק ה-250NK, נייקד בנפח 250 סמ"ק עם מנוע חד-צילינדרי מקורר נוזל, לוח מחוונים מפורט מסוג TFT ואפשרות לבחירה בין מצב רכיבה "ספורט" או "גשם". המחיר: 22 אלף שקלים. לצידו יוצב באולם ה-400NK, נייקד בנפח 400 סמ"ק מדגם סטריטפייטר המתאים גם לבעלי רישיון A1. המחיר: 30 אלף שקלים. ה-400GT הוא ספורט-תיור בנפח 400 סמ"ק שעולה 35 אלף שקלים, ה-650NK הוא נייקד בנפח 650 שעולה 38 אלף שקלים.
לצדם ישווק כאן ה-650MT, אופנוע הרפתקה (אדוונצ'ר) בנפח 650 סמ"ק, עם משקף גבוה מתכוונן, מנשא וזוג ארגזי צד, מגני מנוע היקפיים ומגני ידיים. המחיר: 40 אלף שקלים. כל האופנועים ישווקו עם אחריות לשנתיים או עד 24 אלף ק"מ. קובי גילון, סמנכ"ל השיווק בעופר אבניר, אמר כי "לאחר שנתיים של בדיקה ומעקב אנו מרגישים כי הבשורה שמביאים אופנועי CF אינה טמונה רק במחיר התחרותי, אלא גם בעלויות האחזקה השוטפות, חווית הרכיבה ואיכות האופנועים".
אינדיאן FTR 1200 בישראל: ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, השיקה בישראל את אינדיאן FTR1200 החדש, דגם עירום ספורטיבי המעוצב ומאובזר ברוח מירוצי 'פלאט-טארק' האמריקניים. מינימליסטי, ואגרסיבי. הדגם מוצע בשלוש גרסאות מחיר ואבזור: בסיסית שמחירה 105 אלף שקלים, גרסת S היקרה ממנה ב-10,000 שקלים וגרסת על בשם רייס-רפליקה במחיר של 125 אלף שקלים. לרגל ההשקה תינתן הנחה של 5,000 שקלים.
האינדיאן החדש אמור להציע התנהגות כביש ספורטיבית עם תנוחת רכיבה זקופה. מנוע ה-V-טווין בנפח 1,203 סמ"ק מייצר 123 כ"ס ו-11.8 קג"מ. יש שילדת מסבך צינורות מפלדה - חדשה באינדיאן - עם תת-שלדה אחורית מאלומיניום וזרוע אחורית מצינורות פלדה. מלפנים יש מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ ומאחור בולם יחיד, בשני המקרים עם כול הכיוונים ומהלך ארוך של 150 מ"מ, כדי להתאים גם לרכיבה בקטעים פחות סלולים.
לכך גם מיועדים חישוקי "19 מלפנים ו-"18 מאחור, עם צמיגי קוביות יעודיים שפיתחה דאנלופ לדגם זה, כמעט זהים לצמיג מירוץ פלאט-טראק אך מותאמים לרכיבה בכביש הסלול. על הבלימה מופקדים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים בעלי קליפרים רדיאליים, מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים, גרסאות ה-S וה'רייס-רפליקה' מוסיפות מערכת ABS המתחשבת גם בזווית ההטיה של האופנוע (קורנרינג), כמו-גם בקרת יציבות, ווילי ואחיזה, מבוססות מערכת אינרציאלית.
הוסקוורנה שתווק את דגמי האנדורו החדשים במחירי 2019: עד סוף השנה הנוכחית תשווק קבוצת עופר אבניר את דגמי האנדורו החדשים של הוסקווארנה במחירי השנה הקודמת. בארסנל ארבעה דגמי ארבע פעימות בנפחי 250-510 סמ"ק ושני דגמי שתי פעימות בנפחי 250-300 סמ"ק. נוסף ל-2020 דגם חדש - TE150 דו-פעימתי מוזרק - המיועד למתחילים ולמנוסים המעדיפים ידידותיות ושליטה. האופנוע במשקל נמוך מ-100 ק"ג אך עם מכלולים מקצועיים למהדרין.
השיפורים ל-2020 בדגמי האנדורו של הוסקוורנה הוכנסו בעיקר בשילדה, לטובת התנהגות ונוחות רכיבה. השינוי המשמעותי ביותר הוא מושב חדש ומונמך ב-2 ס"מ (כעת בגובה של 950 מ"מ), גם בזכות מערכת מנופי לינק חדשים לבולם האחורי. חידושים נוספים: שלדת זנב הבנויה משני חלקים וקלה ב-250 גרם, בולמי XPLOR משודרגים, מערכות פליטה חדשות לשיפור ביצועים, מצננים חדשים, פלסטיקה עדכנית, מנועי ארבע פעימות מודרניים, ראש מנוע חדש וקומפקטי ל-FE 450/501 ועוד.
המחירים עד סוף שנת 2019:
TE150 - במחיר של 55 אלף שקלים
TE250i - במחיר של 62 אלף שקלים
TE300i - במחיר של 66.5 אלף שקלים
FE250 - מחיר של 70 אלף שקלים
FE350 - מחיר של 71 אלף שקלים
FE450 - מחיר של 72 אלף שקלים
FE501 - מחיר של 75 אלף שקלים