זהו לנד רובר דיפנדר החדש - אצלנו בעוד חצי שנה
לקראת השקתו הקרובה נחשפת גרסתו העדכנית של רכב השטח המיתולוגי במגזין דרום אפריקאי. קבלו הצצה ראשונה
והתמונות שנחשפו ומראות לראשונה את הדיפנדר במלוא הדרו, מאשרות כי בשונה מרכבי השטח אייקוניים אחרים מתוצרת ג'יפ, מרצדס וסוזוקי, לנד רובר החליטה לזנוח לחלוטין את המראה הקלאסי. למעשה, למעט חלון עליון בחלקו האחורי של הגג, גלגל חליפי על הדלת מאחור ומגני אלומיניום על מכסה המנוע, אין דבר במשותף עם הדיפנדר היוצא.
בשלב ראשון הוא ישווק בגרסת שלוש דלתות קצרה וחמש דלתות ארוכה המכונות 90 ו-110 בהתאמה. בשנת השיווק הראשונה הוא יוצע בגרסת First Edition בארבעה תצורות שונות: אקספלורר, אדוונצ'ר, קאנטרי ואורבן, הנבדלות מעט מבחינת מראה, מידות חישוקים ואבזור. בהמשך יוצעו הגרסאות הרגילות S, SE ו-HSE.
עיצוב הפנים וסביבת הנהג שנחשפו בעבר חלקית, עברו אף הם שינוי דרמטי. בנוסף, מיקום בורר ההילוכים בקונסולה המרכזית מאפשר מקום למושב אמצעי מלפנים, בדומה לדגמי עבר בסדרה בהם ניתן היה להסיע שלושה מלפנים. ה-110 יציע גם אפשרות לשורת מושבים שלישית ושבעה נוסעים בסך הכל, מהם שני ילדים מאחור.
בדרום אפריקה ישווק הדיפנדר עם מנוע טורבו-דיזל בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 240 כ"ס, לצד מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 400 כ"ס. סביר להניח שבאירופה ואצלנו יוצעו גם מנועים מוכרים יותר - בנזין עם ארבעה צילינדרים ודיזל עם שישה מבית יגואר-לנד רובר. בעתיד תצטרף גם גרסה היברידית-נטענת. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ובשלב זה לפחות אין אופציה לתיבה ידנית.
הדיפנדר מתבסס על פלטפורמה אחודה (מונוקוק) ומערך מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור, לעומת שלדת סולם וסרנים חיים בעבר. אלה מקנים לו, לדברי לנד רובר, קשיחות מרכב גבוהה פי שלושה. מנגד, יכולת העמסה עומדת על 900 ק"ג, נמוכה משמעותית מהדיפנדר היוצא ששימש בשל כך כרכב המעודף על יחידות מיוחדות בכל העולם לרבות ישראל. על הגג ניתן להעמיס 300 ק"ג כשהרכב עומד לצורך אוהל משפחתי למשל, וכושר הגרירה עומד על 3.7 טון.
עוד נתונים שפורסמו: גרסת 110 בעלת מיתלי אוויר תאפשר הגבהת המרכב, בזמן שמרווח הגחון עומד על 29.1 ס"מ (4.1 ס"מ יותר מהדגם היוצא) וזוויות הגישה-נטישה 40-38 מעלות בהתאמה (35-49 מעלות בעבר). ככל הנראה תוצע גם גרסת מיתלי פלדה רגילים שצפויים לספק שרידות ואמינות טובה יותר.
ההנעה כפולה-קבועה עם נעילת דפירנציאל מרכזי והילוך כוח, נעילה אחורית תוצע בתוספת תשלום. מערכת השליטה על מערכות הרכב (טריין ריספונס) תאפשר התאמת מנוע, תיבת הילוכים, מיתלים ובקרת יציבות ומשיכה לתוואי הדרך הנבחר.