אחרי עוצמה יהודית וימינה: בליכוד פונים למצביעי יהדות התורה
הליכוד מציג: שתייתא דמנדטא. אחרי הפנייה למצביעי הציונות הדתית, נתניהו פותח במאמץ לשתות קולות מ"השותפה הטבעית" יהדות התורה. השיטה: פשקווילים אנונימיים בארמית, כתב רש"י וגעוואלד בראשי תיבות
אחרי המאמצים לגמד את ימינה ועוצמה יהודית ולהחזיר הביתה את הליכודניקים שנדדו לש"ס, ראש הממשלה בנימין נתניהו פונה ל"שתיית קולות" גם מיהדות התורה.
הלילה (יום ו') החלו אנשי מטה השטח החרדי מטעמו להפיץ אלפי מנשרים ופשקווילים בריכוזי המגזר ברחבי הארץ, המעודדים את הציבור להצביע למפלגת השלטון במקום לליצמן וגפני. המסר המרכזי – בארמית, שפת התלמוד, ובפונט "כתב רש"י" – הוא "י"ז אלול - פשיטא נתניהו", ובעברית – ב-17 בספטמבר - פשוט וברור שנתניהו.
כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד – מתחם הבחירות של ynet
במסע התעמולה החדש, מאמץ של הרגע האחרון, נכללות שתי מודעות שלא היו מביישות את הקמפיינרים של יהדות התורה: הן נכתבו ועוצבו באופן המתכתב עם ביטויים מהמקורות ומושגים מההווי החרדי, ומכוונים אל הרגשות העדינים שמתעוררים בתקופה זו של השנה – ימי הרחמים והסליחות. בנוסף, הליכוד אינו חתום על המודעות – מה שעשוי (ואולי אף נועד) להטעות את קהל היעד ולגרום לו לחשוב כי גורמים חרדים עומדים מאחריהן, בשליחות הרבנים.
בעולם הדתי נהוג להתייחס לשמו של חודש אלול כראשי התיבות של "אני לדודי ודודי לי" - רמז לכך שהקדוש ברוך הוא (ה"דוד", בן הזוג) מתקרב בימים הללו למאמיניו, כמו איש לאשתו. בקמפיין הליכוד מוזהרים החרדים כי אם לא יצביעו לנתניהו, ייצג עבורם השם אלול מסר אחר, גם הוא בראשי תיבות – אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, שעלולים לעלות לשלטון.
מודעה נוספת מתכתבת עם הפסוק מספר דברים "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המוות ואת הרע", והמשכו של הפרק – "ובחרת בחיים", ונרמז בה כי ממשלה בראשות גנץ ולפיד משולה למוות - לא פחות. מהפשקוויל זועקות כותרות דמיוניות מעיתוני ה-18 בספטמבר - באחת מהן דיווח על ניצחון כחול לבן ובשנייה על קדנציה נוספת לנתניהו והחרדים.
את המאמץ לשתיית הקולות מוביל ח"כ שלמה קרעי, שמונה על ידי ראש הממשלה להוביל את מטה השטח החרדי. בשבועות האחרונים הוא קיים יחד עם שרים וח"כים בליכוד כנסי בחירות בריכוזי המגזר ברחבי הארץ, בהשתתפות אלפים שכבר אינם מתביישים להודות כיום כי הם פוזלים למפלגת השלטון החילונית.
על הקריאייטיב של הקמפיין עצמו אחראי היועץ האסטרטגי והמועמד החרדי בליכוד, זאב פליישמן, מספר 46 ברשימת המפלגה לכנסת. "בבחירות האלה זה ברור כשמש שאם הליכוד לא תהיה המפלגה הגדולה, אז היא גם לא תקים את הממשלה, ואז גם השותפות הטבעיות ילכו לאופוזיציה", אמר אתמול פליישמן, "זה או ליכוד גדול או ממשלת שמאל".