הישראלים יוצאים לשטח – חמישה מסלולים מומלצים במיוחד לרכבי 4X4 וכל הטיפים המנצחים לנהיגת שטח מהנה ובטוחה
החגים הולכים ומתקרבים - והישראלים מתכננים לצאת לטיולי חג. אך מלבד האטרקציות והנופים, מי שיוצא לדרך עם רכבי שטח, רוצה ליהנות גם מהדרך. מהם מסלולי השטח המומלצים לעונת הסתיו הקרובה? ומהו רכב השטח אולטימטיבי למשפחה הישראלית? זה הזמן לשלב להנעה כפולה, ולצאת לדרך
טיול משפחתי מאתגר, שיירת רכבי שטח של חברים, או טיול זוגי אל הלא נודע - טיול שטח הוא החוויה המושלמת לסוף שבוע ולחגים. ישראל קטנה, זמני הנסיעה קצרים יחסית, והמסלולים מגיעים ברמות קושי משתנות ומאתגרות. כמעט בכל אזור בארץ, לצד האטרקציות, המסעדות והנופים עוצרי הנשימה, תוכלו למצוא מסלולי שטח מעולים, שייקחו אתכם לפינות החמד שכבישי האספלט והרכבים הפרטיים לא מצליחים להגיע אליהם. אספנו את המסלולים, הטיפים והדגמים המומלצים להזרמת אדרנלין לטיול הבא שלכם.
חוצה רמות מנשה | אזור: כרמל ורמות מנשה | רמת קושי: קלה-בינונית
במסלול של 30 ק"מ, שייקח לכם 5-7 שעות, תוכלו לקבל מכל טוב הצפון: פרחים, שטחי דשא אינסופיים, מים זורמים (בעיקר בסוף החורף). המסלול חוצה את רמות מנשה מצפון לכיוון דרום-מזרח, כשהוא עובר בדרך נחל דליה, גבעת הרקפות, נחל קיני ומסתיים בצומת מגידו.
גם רכבים שטח "רכים" יכולים לצלוח את המסלול, והניווט פשוט למדי.
שימו לב - יכול להיות שיהיה ניתן לטייל במסלול בסופי שבוע וחגים בלבד, בעקבות מגבלות שטחי אש. כדאי להתעדכן בזמן אמת מול הגורמים הרלוונטיים.
נחל תבור וכוכב ירדן. אזור: גליל תחתון. רמת קושי: קלה
בקרב קהילת השטח בישראל, מדובר על מסלול חובה שצריך לעבור מתישהו במהלך החיים. מסלול שמשלב בין ארכיאולוגיה מעניינת (עצרו וחפשו מידע על נקודות העניין), לבין אתגרי עבירות חביבים. למי שמעוניין באתגר, כדאי לעשות אותו מהסוף להתחלה, ולקבל שתי עליות מאתגרות למדי.
נחל אלכסנדר ומבצר קאקון. אזור: עמק חפר. רמת קושי: קלה
אם אתם מחפשים מסלול קליל וקרוב למרכז, בואו למסלול נחל אלכסנדר-מבצר קאקון, שמתאים גם לרכבי השטח הקלילים ביותר.
במסלול מהנה של 20 ק"מ (כ-4 שעות), לאורך נחל אלכסנדר, שמראה בשנים האחרונות התאוששות וצמיחה מחודשת. המים בנחל זורמים בכל ימות השנה ולאורך המסלול תגלו חורשות מוצלות בהן תוכלו לעצור לפיקניק. פשוט שבו בסמוך לנחל, השקיפו על העופות בתקופת הנדידה, נסו לאתר צבים מתחת ל"גשר הצבים" וטפסו מספר דקות לחורבה המקומית, שהשתמרה להפליא גם לאחר מאות שנים.
ג'בל חרמון. אזור: מדבר יהודה. רמת קושי: בינונית-קשה
יש חרמון גם במדבר יהודה, מתברר. הר חרמון של המדבר הוא רכס ארוך וצר הנמצא באזור הצפון-מזרחי של מדבר יהודה. אמנם מדובר בהר בגובה 91 מטרים, אבל נקודת ההתחלה ממנה מתחילה העלייה היא נמוכה, נמוכה מאוד. הרבה מתחת לאפס באזור ים המלח. בהתאם, מסלול הטיול מתאים לרכב קשוח עם הילוכי כוח.
אל תפספסו את התצפית מראש ההר אל יריחו, ים המלח, הרי מואב, הרי שומרון והמורדות של הרי יהודה, יחד עם קצה קצהו של מדבר יהודה. מסלול חובה לכל חובב נהיגת שטח.
כמה ואיך? 25 ק"מ בכ-8 שעות.
'הסיבוב הקטן' במכתש רמון. אזור: הר הנגב והערבה. רמת קושי: בינונית-קשה
מסלול לא ארוך מידי (22 ק"מ, 5 שעות), לא מסובך מידי, לא חם מידי למרות האזור המדברי. הוא גם לא קורבן של מגבלות של שטחי אש, ואפילו משלב הליכה קצרה לפסגה של גבעה עם תצפית נהדרת. אם יש לכם רכב 4X4 קשוח, המסלול יעבור בקלות. גם עם רכבי שטח "רכים" יחסית, לא צפויה בעיה משמעותית.
המסלולים באדיבות יואב קווה, שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4
רגע לפני שיוצאים לדרך, קבלו כמה טיפים לשטח
שילוב הנעה כפולה בכניסה לשטח – אל תהססו להשתמש בכלי החשוב ביותר של הרכב לנהיגת שטח, ההנעה הכפולה, שמספקת כוח אחיד לכל הגלגלים.
לנעול דיפרנציאל אחורי - פעולה יעילה בעיקר בעליות, אז רוב המשקל מופנה לעבר הגלגלים האחוריים. ללא נעילת הדיפרנציאל האחורי, הצלבה תגרום לכוח להיות ממוקד בגלגל ללא אחיזה. אם מבצעים נעילה אחורית, הרכב יצליח לנוע קדימה גם אם יש רק גלגל אחד עם אחיזה בקרקע.
כלל האצבע הוא: אם אתם לא במצב Low בתיבת ההעברה, ככל הנראה אין לכם צורך בנעילת דיפרנציאל אחורי. עוד טיפ: חשוב לנעול במצב עצירה ולא בתנועה, ולוודא כי נוריות החיווי בלוח השעונים אינן מהבהבות, ומומלץ לעשות זאת לפני ההגעה למכשול.
שימוש בהילוך כוח והורדת הילוך - במצבים בהם השטח מחייב נסיעה איטית והרבה כוח, כדי שתוכלו לשלוט ברכב בביטחון ובנוחות. כל שטח טכני, כמו עלייה, מעבר מכשול, בלימת מנוע בירידה תלולה או כל מצב בו יש צורך בנסיעה מדודה ואיטית – זה הזמן לשלב Low ולהתחיל "לזחול". הטווח הנמוך של תיבת ההעברה מאפשר שליטה מדויקת וקלה בהעברת הכוח, כשהמחיר הוא אובדן מהירות.
לא לשכוח לחץ אוויר - אחד מהגורמים הקריטיים במסלול שטח הוא לחץ אוויר. בהתאם לסוג הצמיג שלכם (HT, AT, MT) ולאופי השטח הצפוי (חולי, טרשי, בוצי), הורידו את לחץ האוויר בצמיגים כדי לשפר את נוחות הנסיעה והאחיזה בשטח. הדבר נכון במיוחד לנהיגה בחולות, אבל לא רק.
בדיקת עומק מכשול מעבר מים – מעבר דרך מים הוא אחד החלקים המהנים ביותר בנהיגת שטח, אבל הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיתקע באמצע המכשול, או לפגוע במערכות הרכב באופן בלתי הפיך. לפני שאתם מחליטים "לפי העין" מה עומק המים, בדקו את העומק באופן פיזי, התאימו לנתוני הרכב שלכם, ורק אז החליטו איך אתם עוברים את המכשול.
נסיעה בטוחה בירידה בעזרת כפתור DAC
דגמי טיוטה לנדקרוזר, רכב שטח האייקוני והמוביל בעולם, כוללים את כפתור ה-DAC, שמאפשר בקרת נסיעה במורד. ההפעלה פשוטה: לחצו עליו לפני תחילת הירידה, כנסו לשיפוע בצורה איטית עם רגל על דוושת הבלם. ברגע שמשקל הרכב מתחיל להישען אל תוך השיפוע, ממש בתחילת המורד, עזבו את דוושת הבלם ותנו למערכת לפעול. חשוב מאוד - סמכו על המערכת. ברגע שתגעו בדוושת הבלם/האצה, המערכת תפסיק את הפעילות שלה.
בקרת נסיעה עם DAC נדרשת לרוב בהילוך קדמי, הנמוך ביותר בנמצא. עם זאת, אפשר להשתמש בה גם בהילוך אחורי כשהרכב בעליה.
לצאת לשטח בלי לוותר על חוויה משפחתית, עם טיוטה לנדקרוזר, רכב השטח המוביל בעולם
אם כבר יוצאים לשטח, כדאי לכבוש את השבילים עם רכב השטח המוביל בעולם, שעובר כל מכשול, פורץ כל גבול, ומציע גם נוחיות לכל המשפחה.
לנדקרוזר של טויוטה כולל היסטוריה מפוארת של יותר מ-65 שנה, ובמשך השנים הפך לאייקון בפני עצמו. המעמד הייחודי של הלנדקרוזר נובע משילוב בין איכות יוצאת דופן, עמידות ואמינות, לבין ביצועי שטח ללא מתחרים. בישראל, הלנדקרוזר חורך את השטח החל מ-1997, והוא מוביל בגאון את סגמנט מכירת רכבי השטח המאסיביים לאורך השנים. לא נדיר לראות היום לנדקרוזים מהראשונים שנמסרו בישראל - מה שמראה על העמידות יוצאת הדופן שלהם. בהתאם, הביקוש שלהם בתור רכב יד שניה הוא לא פחות ממדהים.
דגמי הלנדקרוזר החדשניים אידיאליים לטיול שטח משפחתי: החל מ-7 כריות אוויר, מערכת בטיחות השומרת על יציבות הרכב, תא מטען גדול במיוחד שיאפשר לכם לקחת ציוד לשטח וגם את העגלה של הילד, מערכת כניסה המאפשרת פתיחת דלתות בקלות, בעיקר למי שהידיים שלו עמוסות (בילדים/ציוד), תאי אחסון נוחים לכל הנוסעים ומערכת מיזוג מפוצלת למושב הקדמי והאחורי.
רוצים ליהנות מיכולות שטח מרשימות וייחודיות? דגם לנדקרוזר 'סהרה'
פסגת השאיפות של רכבי השטח הוא דגם לנדקרוזר 'סהרה', המציע יכולות שטח ייחודיות וחסרות מתחרים. מה תוכלו למצוא בסהרה? ראשית, תצוגה פנורמית 360 מעלות, המורכבת מארבע מצלמות ומאפשרת הדמייה של סביבת הרכב (כולל השטח מתחת לרכב לאיתור מכשולים) על מסך המולטימדיה בהתאם לכיוון ההתקדמות.
עוד בתפריט - בורר סוגי שטח, מערכת המשנה את התנהגות המצערת, הבלמים ובקרת המשיכה בהתאם לתנאי השטח, על מנת להבטיח אחיזה מרבית ושליטה מיטבית ברכב.
בנוסף, ל'סהרה' מערכת מתלים דינמית קינטית בהתאם לסוג השטח- מתלים רספונסיביים והיגוי מהיר ונוח יותר בכביש, ואחיזה חזקה ויציבה יותר בשטח, לעמידה בתנאי עבירות קשים.
בקרת זחילה ונעילת דיפרנציאל אחורי מאפשרת לנהג לבחור בין חמש מהירויות (1-5 קמ"ש) להכניס את הרכב למצב אוטומטי, על מנת לפנות את הנהג להיגוי במצבי שטח מאתגרים.
הערה חשובה- בתום הנסיעה בשטח לפני החזרה לכביש יש לבטל את כל מערכות העזר שהופעלו ולוודא כי כל נוריות החיווי בלוח השעונים כבו.
המטיילים שיתפו, זכו בפרסים ויובילו את הקמפיין הבא של לנדקרוזר
גם הקמפיין הפרסומי הבא של לנדקרוזר מגיע ישירות מהשטח. בפעילות דיגיטלית של טויוטה שהסתיימה לאחרונה ברשתות החברתיות, החברה הזמינה את הגולשים לשתף חוויות מיוחדות ומרגשות שלהם עם הלנדקרוזר שלהם בטיול בטבע. מאות תמונות שהתקבלו מוצגות בימים אלו בתערוכה דיגיטלית ייחודית ו-6 מהן נבחרו להוביל את הקמפיין הבא של לנדקרוזר בכל הפלטפורמות.
הזוכים הם משפחת ביז'אוי, אביהו יעקב, עמית חיימוביץ', עדי הרץ, אחמד אבו גרדוד ודניאל קוץ שיקבלו בנוסף חבילת שטח משפחתית הכוללת אוהל משפחתי, מזרוני שטח וערכת קפה.
אז אם אתם רוצים באמת ליהנות במסלולי השטח ההמלצה שלנו היא להבטיח שאתם עם רכב שטח קשוח ועוצמתי ועם זאת נוח ובטיחותי. כי בסוף - הכי חשוב לחזור הביתה בשלום.
רוצים לקבל פרטים נוספים על לנדקרוזר, רכב השטח המוביל בעולם? היכנסו>>