המורים הפכו לפרזנטורים בפרסומת, חדר המורים לסט צילומים
מורים בתיכון בתל אביב השתתפו בניגוד לנהלים בקמפיין פרסומי ליוגורט של חברת "שטראוס". גורם המקורב להפקת הסרטון: "המנהל לא ידע שמדובר בפרסומת". בעקבות פניית ynet החברה תסיר את הקמפיין
מורים ועובדי הוראה מתיכון עירוני ט' בתל אביב השתתפו בקמפיין פרסומי למעדן היוגורט "דנונה" של חברת שטראוס בניגוד לנהלי משרד החינוך אשר אוסרים על כך באופן גורף. בעקבות פניית ynet תסיר שטראוס את הפרסומת בהשתתפות המורים.
לקראת פתיחת שנת הלימודים הצטלמו המורים בחדר המורים של בית הספר לריאיון עם דיאטנית החברה שני ארד, והתבקשו להביא את הארוחה אותה הם נוהגים להביא לבית הספר למעין "בחינה" שלה. בפרסומת נראית הדיאטנית ממליצה להם לשלב בארוחות העתידיות שלהם, בין היתר, מוצרים נוספים אותם מייצרת החברה. גורמים המעורבים בהפקת הפרסומת ומכירים את הליך האישור שלה כינו אותה "תקלה מצערת".
הפרסומת שהופצה ברשתות החברתיות מתחילה כאשר שני ארד מספרת כי חזרה לבית הספר על מנת לקיים "בוחן פתע" למורים ולבדוק את הרגלי התזונה שלהם. לאחר מכן נראית ארד הולכת באחד ממסדרונות המוסד החינוכי, והמורים מתהלכים אחריה בשורה. בטרם הפגישה עמם בחדר המורים נראית ארד כשהיא בודקת את תכולת המטבחון של חדר המורים ולאחר שהיא רואה שם מגוון פירות ומוצר נוסף של החברה היא אומרת כי "רואים שאנחנו בחדר מורים".
ארד התיישבה במרכז החדר בזמן שהמוריםם מוציאים את האוכל אותו הביאו מהבית. הדיאטנית נתנה את חוות דעתה לכל אחד מהפריטים אותם הביאו, תוך שהיא משלבת אמירות המזוהות עם מורים.
כאשר אחד המורים המופיעים בסרט מראה לה שהביא דנונה עם שוקולד, היא אומרת לו שהיא מעדיפה שיבחר "דנונה נקי". לבסוף היא מסכמת את השיחה ואומרת למורים: "אתן לכם 60, כי 60 זה מספיק ומספיק זה מספיק". אז הם קמים מחויכים וחוזרים לכיתות הלימוד.
חוזר מנכ"ל משרד החינוך מ-2017 קובע כי רק הוועדה לאישור השילוב של פרסומת מסחרית במשרד יכולה להתיר כניסת גוף מסחרי לבתי הספר. "מוסדות חינוך, יחידות המשרד ובעלי תפקידים לא יערכו פעילות המשלבת פרסומת מסחרית ולא ייצרו התקשרות או ייתנו או יקבלו חסות המשלבים פרסומת מסחרית ללא היתר מפורש מראש ובכתב של הוועדה", נכתב בחוזר.
עוד צוין כי "יש להביא לפני הוועדה כל שיתוף פעולה עם גורם חוץ-מוסדי, לרבות גוף עסקי, לצורך פעילות במערכת החינוך, לרבות התקשרות או מתן או קבלה של חסות". ואולם, צילומי הפרסומת נערכו ללא אישור הוועדה של משרד החינוך אך כן קיבלו את אישור עיריית תל אביב-יפו. בתשובה לפניית ynet בעניין הודתה העירייה כי לא הייתה מודעת לכך שמדובר על הפקה מסחרית.
"זה הזוי ומיותר", אומר גורם המקורב להפקת הסרטון. "מנהל בית הספר לא ידע שמדובר בפרסומת. אולי בתוך הלחץ של פתיחת השנה זה חמק שעושים פה 'סיבוב'".
מחברת שטראוס נמסר בתגובה: "הסרטון הנ"ל הופק עבור שטראוס לאחר שנתקבלו כל האישורים הנדרשים ובכלל זה מהמורים, הנהלת בית הספר וכן עיריית תל אביב-יפו. יחד עם זאת מתוך הערכה לעבודת הקודש של המורים בישראל ובשל אי ההבנה ויתכן ונגרמה החלטנו להוריד את הסרטון".
תגובת עיריית תל אביב-יפו: "הנושא הוצג בצורה מטעה ולא היינו מודעים לכך שמדובר בפרסומת לכל דבר ועניין. הנהלים חודדו על מנת להימנע ממקרים דומים בעתיד".
משרד החינוך בחר שלא להגיב לפניית ynet בעניין.