6 מתמודדים על אפליקציית התשלום לתחבורה הציבורית
שישה מתמודדים ניגשו למכרז רשות התחבורה הציבורית להתקנת אפליקציית התשלום לתחבורה הציבורית. המתמודדים: בנק לאומי בשיתוף ort טכנולוגיות, בנק דיסקונט בשיתוף סלופארק והופאון, ישראכרט, תסת"צ (מוביט עם פנגו), שופרסל בשיתוף פארה הנורווגית, ופיסנטרה (רב-קו און ליין)
שישה מתמודדים ניגשו היום (א') למכרז רשות התחבורה הציבורית להתקנת אפליקציית התשלום לכלל התחבורה הציבורית. המתמודדים הם בנק לאומי
בשיתוף ort טכנולוגיות, בנק דיסקונט
בשיתוף חברות סלופארק והופאון, ישראכרט,
חברת תסת"צ (מוביט בשיתוף פנגו), שופרסל בשיתוף פארה הנורווגית, ופיסנטרה (רב-קו און ליין).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האפליקציות שיעזרו לכם בתחבורה הציבורית
יוצא לדרך: פיילוט העלייה לרכבת עם כרטיס אשראי הרכבת מראשון לציון לירושלים? חכו ל-2026
לפי רשות התחבורה הציבורית, מכרז אפליקציית התיקוף החדשה נועד להקל על הנוסעים בתחבורה ציבורית. בשבועות הקרובים ייבחרו מבין המתמודדים שלוש חברות שהתחייבו "להעמיד מרכז שירות לקוחות לטובת משתמשי התחבורה הציבורית. בנוסף נקבע במכרז כי החברות לא יעשו שימוש במידע הנאסף מנוסעי התחבורה הציבורית, ללא אישור, בין השאר לטובת פרסום".
לפי נתוני משרד התחבורה, בשנת 2018 הוציא הציבור כשלושה מיליארד שקל על נסיעות בתחבורה הציבורית.
ברשות התחבורה הציבורית מבטיחים שבעזרת שימוש באפליקציה יוכלו הנוסעים לחסוך כסף, כך שהתשלום יהיה בשיטת פוסט פייד (תשלום לאחור ורק לאחר השימוש), מה שיוביל לטענתם להפסקת רכישת מנויים מיותרים.
אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמר כי "האפליקיציה היא חלק מהשינוי שאנחנו מבצעים לפישוט המידע לנוסעים, והפיכת התשלום לנגיש ונוח יותר לנוסעים. אני שמח שחברות מהמובילות במשק מתמודדות ומביעות תמיכה במהפכה שאנחנו מובילים בתחבורה הציבורית בישראל".
תזכורת: מצב התחבורה הציבורית בישראל - צפו בפאנל באולפן ynet (צילום: רן דיקשטיין)
אוטובוסים
צילום: תומריקו
מומלצים