זו (הייתה) ההזדמנות שלכם לרכוש בוגאטי
אחרי ששברה כל שיא מהירות אפשרי עם מכוניות בעלות אלף כוחות סוס ויותר, מתפנה בוגאטי לייצר מכוניות מסוג אחר לגמרי. ואיך בנו של מייסד המותג קשור לזה?
30 אלף יורו בלבד ובוגאטי יכולה הייתה לחנות לכם מתחת לבית. יצרנית הרכב בוגאטי ידעה במהלך 110 שנות ייצור לא מעט דגמים מיוחדים. את אחד מהם - גרסה מוקטנת של מכונית המירוץ האגדית של החברה - בנה אטורה בוגאטי המייסד ב-1926 עבור לקוח יוצא דופן - בנו. כעת, אחרי 93 שנים, הציגה בוגאטי הומאז' מוטורי לאותו דגם מוקטן. מחירו לא זול ועומד על 30 אלף יורו. גם ההיצע מוגבל ועמד על 500 יחידות בסך הכל. "עמד", שכן כולן נחטפו במהירות.
המכונית המהירה בעולם בגרסת לגו לגדולים
בוגאטי מדהימה שוב: כמעט 500 קמ"ש על הכביש
את דגם המירוץ המוקטן החליט בוגאטי לבנות לרגל יום ההולדת ה-4 של בנו רונלד, תחת השם האומר הכל "בייבי". הגודל: מחצית מהטייפ 35, המכונית המפורסמת ביותר של היצרנית שזכתה בלא פחות מ-2,000 מירוצים במהלך שנות העשרים של המאה הקודמת. החל מתחרויות גרנד פרי מקצועיות ועד מרוצים לנהגים חובבים. לפי בוגאטי, בכך היא זכאית לתואר "מכונית המירוץ המצליחה בכל הזמנים".
האגדה מספרת כי לקוחות רבים של בוגאטי באותה תקופה אשר הגיעו למפעל הבוטיק במולסהיים כדי לאסוף את רכבם החדש, זיהו את בוגאטי הצעיר מסתובב ברכבו המוקטן, וביקשו אף הם לרכוש אחד. הם נענו בחיוב, אך גם אז יוצרו רק 500 יחידות מוקטנות, כ-150 מהן שרדו ונחשבות כיום לפריט אספנים מבוקש.
הגרסה העדכנית לבייבי-בוגאטי, גדולה מהמקור, ועומדת על כ-75% מגודלה של הטייפ 35, ובכך מאפשרת גם למבוגרים (צנועי מידות) לנהוג בה. מבחינה עיצובית היא זהה לחלוטין לגרסת המקור, לרבות הסבכה הקדמית המפורסמת של בוגאטי, יחידות התאורה העגולות והצמיגים הדקיקים על חישוקי אלומיניום בעלי שמונה צלעות. מול הנהג מתנוסס הגה ארבע צלעות מעץ, קונסולת אלומיניום עם מחוונים אנלוגיים ולוחית ממוספרת.
גם המנוע שונה - חשמלי ברוח התקופה עם אפשרות לשליטה בעוצמת ההספק בין שלוש רמות - 1.3 כ"ס עם מהירות מרבית של 20 קמ"ש, או 5.5 כ"ס והגבלה ל-45 קמ"ש. בדומה לדגמי בוגאטי מודרניים - הויירון וה שירון - גם כאן מפתח מיוחד מאפשר ניצול מקסימאלי של המנוע, פעוטלה המשחררת ממנו עד 13.6 כ"ס ללא הגבלת מהירות. אל תצפו למאוצת קמ"ש, בכל מקרה.