לא רק בסלולר: בעלי הארגז מאיים לפטר מאות עובדים
הסיבה: עיכוב במכרזים לרכישת 2,000 אוטובוסים חדשים בעבור חברות התחבורה הציבורית. בעלי הארגז, חגי שלום: "אנו חסרי אונים"
חגי שלום, בעלי קבוצת הארגז, מזהיר כי יסגור בדצמבר את מפעל האוטובוסים של הקבוצה שמעסיק 300 איש. זאת בשל עיכוב בשבעה מכרזי תחבורה ציבורית הכוללים רכש של 2,000 אוטובוסים חדשים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שביתת פתע בסלקום: "מלחמה על הבית"
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסלקום; עובדי בזק: נשבות עוד שבועיים
במכתב ששלח לראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמיר אסרף, כתב שלום כי "בשבוע שעבר פיטרתי 25 עובדים, ויש חשש שבדצמבר איאלץ לסגור את המפעל בשל חוסר בהזמנות".
לפני כשלוש חודשים, בעקבות עתירה שהגיש הארגז, ביטל שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים אברהם רובין את החלטת ועדת המכרזים של משרדי התחבורה והאוצר שמכרזי ההפרטה לא יעודדו רכש של אוטובוסים המורכבים בארץ. במשרדי התחבורה והאוצר החליטו לערער לעליון על ההחלטה, ומסרבים לראות בהחלטת השופט סוף פסוק. לא צלחו הניסיונות להגיע להסכמה שתאפשר בינתיים רכש אוטובוסים ישראליים לצד מיובאים לשבעת המכרזים, במקביל להמשך ההליכים המשפטיים בשאלה העקרונית.
הצעת הפשרה שנדונה במפגש בין הצדדים שיזם אסרף ובהשתתפות שר התחבורה בצאלאל סמוטריץ' הייתה אמורה להוביל לכך שבמכרזי הפרטה יהיו 30% מהאוטובוסים ישראליים, וברכש של אגד ודן יעמוד השיעור על 50%. מדובר במכרזי הפעלת תחבורה ציבורית באשכולי בית־שמש, פרוזדור ירושלים, שומרון, רהט, צפון ירושלים עירוני, מרכז ירושלים עירוני וקווי שירות באשכול מטרונית חיפה. לא הושגו הסכמות. אילן קרני, עד לאחרונה מנכ"ל מטרופולין, מתווך בין הצדדים בניסיון להגיע לפשרה.
עיכוב המכרזים מקשה גם על תוספת שירות שתיכנן משרד התחבורה באותם אזורים באמצעות הוספת קווים והגדלת תדירות הקיימים. במקביל לשבעת המכרזים מעוכבות גם הזמנת מאות אוטובוסים לאגד ודן והשלמות לעיבוי קווים קיימים.
"ביקשתי לשחרר לפחות את ההשלמות לעיבוי קווים כדי שנוכל לשרוד את התקופה, אך דבר לא נעשה", כתב שלום. "אמיר, אתם הריבון, ואני מצפה מכם להציל את המפעל, שאם יקרוס כל 700 עובדי הקבוצה יאבדו את מטה לחמם שכן הבנקים יסגרו אותנו. אנו חסרי אונים".