לדבר עם חברת אשראי ב-WhatsApp? כאל
בצד השינויים הרבים בענף וההיערכות לאתגרים העומדים בפני חברות כרטיסי האשראי בשנים הקרובות, השיקה כאל בשנה החולפת שפה תקשורתית וזהות מותגית חדשה המבוססת על שלושת ערכי הליבה שלה: מענה לצורכי הלקוח, קידום שיתופי פעולה וחדשנות ומובילות טכנולוגית
בשיתוף superbrands
כאל הוקמה בשנת 1979 בשם "כרטיסי אשראי לישראל", ושימשה כזכיינית הבלעדית של חברת ויזה הבינלאומית. עם השנים הצטרפו גם מותגי האשראי Diners Club ו-MasterCard לפורטפוליו של החברה. כאל נמצאת בבעלות משותפת של בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).
כאל מתמחה בשלושה עולמות תוכן בתחום התשלומים: הנפקה, סליקה ואשראי חוץ בנקאי, והייתה החברה הראשונה לפתח ולהציע תוכניות אשראי חוץ בנקאי ללקוחות פרטיים. במהלך השנים טיפחה כאל את יתרונה היחסי באמצעות פיתוח מגוון תוכניות אשראי ומוצרים פיננסיים, לצד הדגשת ערכי הוגנות, יושרה, מקצועיות ואדיבות. בד בבד, לאורך השנים התמקדה החברה ביצירת שותפויות אסטרטגיות להקמת מועדוני צרכנות רבים המעניקים ללקוחות הטבות, הנחות והחזרים כספיים.
בסביבה תחרותית ומשתנה, מיצבה כאל את עצמה כחברה מובילה בתחום מועדוני הלקוחות בישראל, ובהם: FlyCard בשיתוף אל על, מועדון לקוחות שופרסל, מועדון PowerCard, Family365, Cal-H&O, Miles&More ,CalFixnet "שווה" ועוד.
בשנה האחרונה המשיכה כאל לבצר את מעמדה כארגון ממוקד לקוח וחדשנות טכנולוגית. במקביל, מספר לקוחות החברה עלה באופן משמעותי בעקבות הסכם השותפות האסטרטגי שחתמה עם שופרסל, רשת המזון הגדולה בישראל. במסגרת ההסכם, הצטרפו תוך מספר חודשים למעלה מחצי מיליון לקוחות למועדון שופרסל, בתהליך גיוס דיגיטלי ומהיר. לצד קהל היעד של מחזיקי הכרטיס, פועלת כאל מול בעלי עסקים ומספקת להם שירותי סליקה, פתרונות מימון וכלים לניהול פיננסי.
הסביבה התחרותית
כאל היא אחת משלוש החברות הגדולות בענף ופועלת בענפי האשראי החוץ בנקאי, מועדוני הלקוחות והפתרונות הפיננסיים. שוק זה ממשיך לעבור שינויים רבים בעקבות רפורמות רגולטוריות, וזירות תחרות חדשות כמו אפליקציות התשלומים, תחום הפינטק וענקיות תשלומים דיגיטליים בינלאומיות.
האתגר השיווקי
ההיערכות לריבוי הזירות המשתנות והגברת התחרות הובילו את כאל להצבת יעדים חדשים לשנים הקרובות, ובהם שדרוג והנגשת השירותים למחזיקי הכרטיס ולבתי העסק כמטרה עליונה ושימור וחיזוק הקשרים מול צדדים שלישיים. כאל מנהלת מועדוני לקוחות מהגדולים והמשמעותיים בשוק, ולצד מנועי הצמיחה החוץ בנקאיים, היא עובדת עם מספר הבנקים הגדול ביותר. יחד עמם, העיקרון המנחה שלה הוא התאמה לעולם חדש של חדשנות טכנולוגית.
כאל מובילה תהליך מתמשך של טרנספורמציה דיגיטלית, בדגש על שיפור הצעות ערך ופיתוח מוצרים ושירותים חדשניים. האתגרים הנגזרים מכך הם הרחבת בסיס הלקוחות לצד גיוס בתי עסק, תוך מתן ערך מוסף בסביבה המשתנה. בעולמות התשלומים והאשראי, ההתמודדויות המרכזיות הן המשך צמיחה בעולם האשראי החוץ בנקאי באופן אחראי, תוך הקפדה על ניהול סיכונים והוגנות מול הלקוחות, ומתן מענה לשינויים המתרחשים לנגד עינינו בעולמות התשלומים.
הפתרונות היצירתיים
מיפוי האתגרים של כאל הובילו לתהליך אסטרטגי פנים ארגוני מקיף. תוך התאמה לחזון וליסודות החדשים, החברה החליטה להתמקד בשלושה ערכי ליבה: Customer Obsessive - אובססיביות למענה על צורכי הלקוח, קידום שיתופי פעולה, חדשנות ומובילות טכנולוגית. בהתאם לערכים החדשים, עברה החברה הליך מיתוג מחדש, וכן החלפת לוגו ושפה תקשורתית. רענון המותג הגיע בהלימה להתפתחות של כאל בזירה הדיגיטלית, והלוגו החדש מגלם את ההבטחה של כאל בעולם החדש - העיצוב ה"פתוח", ללא גבולות, מסביב למילה משקף את אסטרטגיית החברה לעולם פתוח, פשוט וקל והנקודה בסופה, ממחישה את נחישותה ועוצמתה של כאל ש"יודעת היכן היא נמצאת" ואת ייחודיותה כחברה יציבה, בעלת מוניטין רב שנים.
כאל יישמה בשנה החולפת מספר מהלכים מהותיים כחלק מהאסטרטגיה החדשה, ואלו סייעו לה לצמוח בזירה התחרותית הגועשת.
הטמעת מועדון שופרסל ושימור מועדון FlyCard - כשנה וחצי לאחר הטמעתם המהירה של חצי מיליון לקוחות שופרסל, ובמקביל לשימור מועדון FlyCard של אל על, כאל מציינת לא רק את הגידול החד במספר הלקוחות אלא גם את פירות המהלך בהרחבת השימושים של כלל מחזיקי הכרטיס.
יישום האסטרטגיה של כאל, הובילה להפיכתה לחברה הצומחת ביותר בכרטיסים חוץ בנקאיים ובמחזור העסקאות, ולחברת האשראי החוץ בנקאי הגדולה ביותר ביתרות אשראי צרכני.
הסכמי תפעול הנפקה עם בנק לאומי ובנק הפועלים - השינויים הרגולטוריים הובילו לכניסת כאל לעבודה משותפת עם שני הבנקים הגדולים בישראל - הפועלים ולאומי, ובשנה החולפת חתמה החברה על הסכמי תפעול הנפקה עם שניהם. לקוחותיהם יוכלו מעתה ליהנות מבחירה רחבה בין כרטיסי האשראי, ועבור כאל זוהי הזדמנות להציע את שירותיה ללקוחות כל הבנקים תוך הגדלת בסיס הלקוחות.
הרחבת פעילות הסליקה באמצעות מאגדים - על רקע החוק להגברת התחרות בשוק הבנקאות בישראל, חתמה החברה בשנה שעברה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם מאגדים המגייסים בתי עסק קטנים ובינוניים לסליקה באמצעות כאל. החברה מהווה ערוץ הפצה משמעותי ונוסף תוך הוזלת עלויות הסליקה לבתי העסק. מהלך זה הביא לגידול משמעותי בנתח השוק של כאל בקרב בתי העסק, וכן במחזור העסקאות.
כאל ב-WhatsApp - כחלק מערך הליבה הדוגל במיקוד בלקוח והנגשת השירות עבורו, השיקה כאל בשנה האחרונה ערוץ התקשורת ב-WhatsApp, והייתה הראשונה מבין חברות האשראי להציע שירות זה ללקוחותיה. דרך היישום, מבצע הלקוח התכתבות עם נציג שירות אנושי בלחיצה על קישור או שמירת מספר הטלפון של כאל כאיש קשר. לשירות החדש יתרון כפול - השירות מאפשר מענה מיידי לצורכי הלקוח, ובמקביל מייעל את עבודת הנציג. כאל הצליחה לקצר את זמני ההמתנה בכלל ערוצי שירות הלקוחות, ובראשם המוקד הטלפוני.
הסכמי סליקה עם Alipay ו-WeChat Pay - כאל חברה לאפליקציות התשלומים Alipay ו-WeChat Pay, הארנקים הדיגיטליים המובילים בקרב המשתמשים הסיניים. במסגרת הסכמי הסליקה, כאל סולקת רכישות המבוצעות בבתי עסק ישראליים עבור תיירים ואנשי עסקים סיניים, המשלמים באמצעות יישומים אלו. לצד זאת, שיתוף הפעולה מאפשר לבתי עסק, הנמנים על קהל הלקוחות של כאל, להגיע לקהל לקוחות חדש תוך הגדלת הכנסות העסק.
דברים שלא ידעת על כאל
- ראשי התיבות של כאל הם "כרטיסי אשראי לישראל".
- כאל היא חברת האשראי הגדולה והמובילה בישראל בעולם האשראי החוץ בנקאי.
- כאל היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה והמובילה בכמות כרטיסים חוץ בנקאיים והצומחת ביותר במחזורי עסקאות חוץ בנקאיות.
- כאל היא חברת כרטיסי האשראי בעלת מספר מועדוני הצרכנות הגדול בישראל, והיא מתפעלת הנפקה עבור מספר הבנקים הגדול ביותר.
- כאל היא הנציגה הבלעדית של מותג Diners Club בישראל - כרטיס האשראי הראשון בעולם.
- כאל היא חברת כרטיסי האשראי היחידה בישראל המציעה ללקוחותיה כרטיס אשראי בעיצוב אישי.