ב.מ.וו חושפת: סדרה 2 גראן-קופה עם הנעה קדמית
הירצנית הגרמנית חושפת את סדרה 2 גראן-קופה המבוססת על סדרה 1 העדכנית, עם ממדים גדולים יותר ועיצוב דינמי. תגיע לישראל במהלך 2020
ב.מ.וו חושפת את סדרה 2 גראן קופה,
גרסת ארבע דלתות על בסיס סדרה 1,
כתשובה מאוחרת למרצדס CLA.
לישראל היא צפויה להגיע באמצע 2020.
הגראן-קופה חולקת פלטפורמת הנעה קדמית עם סדרה 1, ולכן גם בסיס הגלגלים זהה (267 ס"מ). זאת בשונה מסדרה 2 קופה הנוכחית, המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית. היא ארוכה ממנה ב-20.5 ס"מ (452.5), נמוכה ממנה ב-1.5 ס"מ (142 ס"מ) ובעלת ממד רוחב דומה (180 ס"מ). תא המטען גדול ב-50 ליטר (430 ליטר) וכולל אפשרות קיפול של גב כל אחד מהמושבים בנפרד (40:20:40), בזמן שהמשקל עלה בכ-50 ק"ג.
חזית המכונית דומה לסדרה 1, עם פגוש קדמי הכולל פתחי אוורור גדולים יותר ויחידות תאורה צרות במעט. קורה C משתפלת בחדות לאחור ליצירת מראה דמוי קופה ויחידות התאורה האחוריות צרות ומחוברות בפס מושחר ליצירת אשליית רוחב, בדיוק כמו צמד המפלטים - האמיתיים במקרה זה. כמקובל בקטגוריה, הדלתות נטולות מסגרת חלון.
גם עיצוב הפנים דומה לזה של סדרה 1, עם צמד מסכי "10.25 - האחד משמש כלוח מחוונים, השני כמסך מגע הנשלט גם מחוגת iDrive. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית והתראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי כציוד תקני, בעוד בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים יוצעו כאופציה.
בחרטום יוצבו מנועים מוכרים: גרסאות בנזין מודגשות שרלוונטיות לשוק המקומי וכוללות בשלב ראשון שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (140 כ"ס) בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית ב-218 הבסיסית, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (306 כ"ס) בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה ב-M235 הבכירה.
ה-218 מזנקת ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות (0.2 שניות יותר מה-118) בדרך ל-215 קמ"ש מרביים בעוד שה-M235 תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.9 שניות (עשירית שניה יותר מה-135M) בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה
ב.מ.וו