שתף קטע נבחר

 

כביש הדמים בגבול עזה שגבה עוד שני קורבנות

כבר ב-2014 החליטה הממשלה לשדרג את כביש 232 שבו נהרגו ב-15 השנים האחרונות 44 בני אדם - שניים מהם הבוקר. השנה יצאו העבודות לדרך, אך התברר כי חלק מהתקציב כלל לא אושר. גורם במשרד התחבורה: "החלטות ממשלה הפכו להיות לא יותר מהודעה לעיתונות"

 

זירת התאונה בכביש 232    (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת התאונה בכביש 232    (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
לפי נתוני עמותת "אור ירוק", התאונה שגבתה הבוקר (יום ה') את חייהם של חגי זבלבסקי, בן 19 בעל צרכים מיוחדים, ושל המלווה שלו ציון פרץ העלתה את מספר ההרוגים בנתיב 232 ל-44 ב-15 השנים האחרונות. מהנתונים, שמתבססים על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בכביש אירעו בעשור וחצי כ-635 תאונות דרכים שבהן נפצעו יותר מ-1,500 בני אדם - 128 מהם באורח קשה.
 

הכביש שבו אירעה הבוקר תאונה בין מונית למשאית עובר בכל גזרת עוטף עזה ולרוב נסגר בשל אירועים ביטחוניים ולא בגלל תאונות דרכים. יחד עם זאת, בממשלה בכלל ובמשרד התחבורה בפרט מכירים בבעיות התחבורתיות של הכביש ובשל כך הוחלט להשקיע בו כספים רבים על מנת לשדרגו.

 

הלווייתו של ציון פרץ    (צילום: גדי קבלו)

הלווייתו של ציון פרץ    (צילום: גדי קבלו)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
ההרוג באונת הדרכים- ציון פרץ (צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
זירת התאונה. בתמונה הקטנה: ציון פרץ, המלווה שנהרג(צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
הלוויתו של ציון פרץ ההרוג מתאונת הדרכים בצומת דורות (צילום: גדי קבלו)
הלוויתו של ציון פרץ(צילום: גדי קבלו)

זירת תאונת הדרכים בצומת דורות (צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
(צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)

זירת תאונת הדרכים בצומת דורות (צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
(צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)

זירת תאונת הדרכים בצומת דורות (צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
(צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)

זירת תאונת הדרכים בצומת דורות (צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
(צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
 

כבר ב-2014 התקבלה בממשלה החלטה לשדרג את הכביש. העבודות יצאו לדרך השנה ועד כה בוצעו עבודות שיפור לאורך שמונה קילומטרים וחצי. במסגרת השדרוג הורחב קטע הכביש המדובר מנתיב אחד לכל כיוון לשני נתיבים, כשביניהם נבנתה הפרדה קשיחה. החלטת הממשלה הייתה לשדרג 45 קילומטרים בכביש הדמים, אך באחרונה התברר כי חלק מהתקציב הנדרש לכך כלל לא אושר.

 

"ההחלטה היא חסרת משמעות"

"החלטות ממשלה הפכו להיות לא יותר מהודעה לעיתונות, משום שההחלטה היא חסרת משמעות אם לא ניתן עבורה התקציב המתאים", אמר ל-ynet גורם במשרד התחבורה. לפי גורם אחר, אי היציבות הממשלתית בשנה החולפת הובילה לכך שרק 200 מתוך 250 מיליון השקלים שאושרו לסלילת שדרוג הכביש אכן הועברו. בשל כך מעוכבות עבודות שכבר אושרו לביצוע.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" אמר: "כביש 232 ידוע ככביש דמים ולכן בשנת 2014 הממשלה החליטה להקצות 250 מיליון שקלים לשיפור התשתית בכביש, פעולה שעד כה לא בוצעה במלואה והייתה יכולה לחסוך את חייהם של אזרחים רבים. מדובר בכביש צר ומפותל ללא גדר הפרדה שתמנע תאונות חזיתיות וכמו כן הכניסות והיציאות ליישובים כמעט ואינן מוסדרות ומסכנות בכל יום את התושבים.

תאונת דרכים בכביש 232 (צילום: דינה ברנשטיין)
שורת תאונות קטלניות לאורך השנים בכביש 232(צילום: דינה ברנשטיין)

 תאונת דרכים בכביש 232 (צילום: רועי עידן )
(צילום: רועי עידן )

תאונת דרכים חזיתית בין רכב מסחרי לפרטי בכביש 232 מצומת חלץ לצומת גבעתי (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז דרום)

תאונת דרכים חזיתית בין רכב מסחרי לפרטי בכביש 232 מצומת חלץ לצומת גבעתי (צילום: דוברות מד
(צילום: דוברות מד"א)

 (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

 (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
(צילום: בראל אפרים)

 (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
(צילום: בראל אפרים)

"מעבר לתשתית הרעועה, בכל יום נוסעות בכביש אלפי משאיות כבדות אשר עושות את דרכן למעבר כרם שלום ולכן מדובר בציר תנועה מרכזי שמזמן כבר היה חייב להיות מטופל באופן מקיף כדי לצמצם את מספר התאונות הרב. ברור שייהרגו בכביש הזה אנשים, מדוע לחכות ורק אחרי התאונות לטפל? חייבים להרחיב את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם הפרדה בין הנתיבים וחייבים להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים כדי למנוע את ההרוג הבא, אסור לקצץ בכסף שמופנה להצלת חיי אדם".

 

ברקע הדברים יצוין כי שר התחבורה הקודם ישראל כץ פעל לטפל בבעיית המשאיות שחולפות בכביש מדי יום. לפני כשנה הוחלט לאסור תנועת משאיות וכלי רכב כבדים מעל 12 טון בשלושה צירי תנועה מרכזיים שמובילים למעבר כרם שלום וממנו בין 07:30 ל-09:00 בבוקר ובין 15:30 ל-16:30 אחר הצהריים.

 

התאונה הבוקר אירעה בצומת איבים. הצעיר והמלווה שנהרגו נסעו במונית בדרכם למוסד החינוכי. נהג המונית נפצע באורח בינוני ואילו נהג המשאית לא נפגע. לפי החשד, נהג המונית שהגיע מכיוון צפון פנה שמאלה מבלי לתת זכות קדימה למשאית - והתנגש בה.

 

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו בכבישים 260 בני אדם. מניין ההרוגים בתקופה המקבילה אשתקד עומד על 235.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מחלקת בטחון שער הנגב
זירת התאונה בכביש 232, הבוקר
צילום: מחלקת בטחון שער הנגב
מומלצים