צפו: רכב ההסעות של יונדאי הפך למכונית מסלול
החטיבה האוסטרלית של יונדאי חשפה אב-טיפוס על בסיס רכב המסחרי i800, עם יכולת של מכונית מירוץ ייעודית. ייצור סדרתי לא מתוכננן בקרוב
החטיבה האוסטרלית של יונדאי חושפת גרסת כמו-N, ל-i800
המסחרי. רכב ההסעות המגושם שעבר טיפול דומה לזה שמעניקה חטיבת הספורט ביצרנית (N), נחשף באירוע הספורט המוטורי השנתי (World Time Attack Challenge) שנערך בסוף השבוע בסידני. ייצור סדרתי לא מתוכנן בקרוב.
הפרויקט החל למעשה כבדיחת אחד באפריל של יונדאי-גרמניה, עם תמונה שפורסמה בעמוד האינסטגרם של הזרוע. אלא שבצד השני השל הגלובוס לקחו את הרעיון ברצינות ויצרו את מה שהם מכנים "אוטובוס דריפטים" (Drift Bus) סוג של תשובה לקונספטים דומים ומפורסמים כמו רנו אספאס F1 או פורד טרנזיט סופר-וואן.
מנוע הטורבו-דיזל (ארבעה צילינדרים, 2.5 ליטר) הוחלף ביחידת V6 בנפח 3.5 ליטר שבסיוע צמד מגדשי טורבו מפיק 402 כ"ס, כמעט פי שלושה מהיחידה המקורית ברכב. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. זה מאפשר לו לדברי יונדאי, לזנק ל-100 קמ"ש עם שמונה נוסעים על הסיפון, בפחות מחמש שניות.
השינויים לא מפסיקים שם - יונדאי התקינה גם מיתלים נוקשים יותר המאפשרים הנמכת מרכב ונתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמי דיסק גדולים יותר מלפנים עם קאליפר בן ארבע בוכנות וצמיגי קונטיננטל ספורט קונטק דביקים ורחבים יותר (235/45) על חישוקי "19 שהגיעו מה-i30N. האוסטרלים מתגאים בכך שבתפוסת נוסעים מלאה חלוקת המשקל של הוואן אופטימאלית, 50-50 לפנים-אחור, ואידיאלית לנהיגת דריפטים.
מבחינה ויזואלית מקבל המרכב את צבע תכלת המוכר של חטיבת הביצועים, מסיט אוויר קדמי מתכוון שנבנה במיוחד, בעוד מאחור הותקן ספוילר בקצה תא המטען ומסיט אוויר מההוט האץ' הקוריאנית, עם פנס בלימה משולש במרכזו וצמד מפלטים ליברליים להוספת אפקט ווקאלי מחייב. גם ההגה מגיע מה-i30N, עם תוספת מנופי שליטה ידנית בהילוכים וכל שמונת המושבים זוכים לריפודי עור ואלקנטרה ורקמת N במרכז.
יונדאי i800N