שתף קטע נבחר
 

מסעדת "חליל" נגד חומוסיית "אבו חליל": "'חליל' הוא מותג כמו 'מקדונלד'ס'"

מלחמת שלום החליל: אחרי הסולחה בין אבו-שוקרי לאבו-שוקרי המקורי באבו־גוש, קבלו את הקרב הבא בעולם החומוס - חומוסיית "אבו-חליל" מצומת ביל"ו, עוררה את חמתם של בעלי מסעדת "חליל" הוותיקה מרמלה, שמאיימים לפנות להליכים משפטיים אם לא ישנו את השם: "זה ניסיון להטעות את הקהל, אין לנו סניפים"

 

דרמה נוספת מעולם החומוס: הפיץ שמועה שקרית על החומוסייה, וישלם אלפי שקלים. צפו    (צילום: אלי סגל)

דרמה נוספת מעולם החומוס: הפיץ שמועה שקרית על החומוסייה, וישלם אלפי שקלים. צפו    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בקרב הזה יישפך הרבה שמן זית: הבעלים של מסעדת "חליל" הוותיקה והמוכרת מרמלה, מאיימים לפנות להליכים משפטיים נגד חומוסיית "אבו־חליל" החדשה שנפתחה במתחם האוכל ביל"ו סנטר, בטענה שמדובר בניסיון להטעות את הקהל.

 

"אפשר לנסות להעתיק את השם שלנו, זה הכי קל, אבל לעולם לא יצליחו להעתיק את הסוד שלנו להכנת חומוס", אמר אתמול מיכאל בלה בן ה־66, שמנהל ביד רמה יחד עם בנו קרי (33) את מסעדת "חליל" הרמלאית, שהפכה לאחת החומוסיות הנחשבות בארץ.

 

עוד כתבות בערוץ האוכל שיכולות לעניין אתכם:

 

בלה הוא ממשיך דרכו של אביו, חליל בלה, שהקים את מסעדת "חליל" בשנת 1973, ונפטר לפני שמונה שנים בגיל 80. מיכאל ירש מאביו את הסוד השמור במשפחה, המתכון להכנת החומוס. מדי בוקר בשעה 04:30 הוא מתחיל בהכנת החומוס, אותו יגיש מאוחר יותר יחד עם בנו קרי למאות הסועדים שיגיעו למסעדה, שהפכה זה מכבר למוסד ולמוקד עלייה לרגל עבור חובבי החומוס בישראל.

הקרב על המותג. מסעדת "חליל" (צילום: שלום בר טל) (צילום: שלום בר טל)
הקרב על המותג. מסעדת "חליל"(צילום: שלום בר טל)

לפני כמה שבועות, זעמו השניים לאחר שגילו שבמתחם הקניות ביל"ו סנטר שליד רחובות, נפתחה חומוסייה בעלת שם המזכיר את שם המסעדה הוותיקה. "חומוסיית 'אבו חליל' גורמת להטעיית הציבור, שחושב שהם קשורים למסעדת 'חליל' הידועה והמוכרת בחומוס שהיא מכינה עשרות שנים", אומר קרי. "פנינו וביקשנו מהם להחליף את השם, כי זה מטעה וחושבים שזה סניף שלנו".

 

לדברי מיכאל, "אין לנו סניפים ולא רוצים עוד סניפים. אני מכין בעצמי כל יום את החומוס, ורק ככה אנחנו שומרים על האיכות ועל הטעם שלו שנשמר למעלה מ־40 שנה". הוא אף מוסיף ומציין כי גם הוא וגם אביו, חליל, מעולם לא התפתו להצעות שלצידן סכומי כסף גדולים, לפתיחת סניפים נוספים או אפילו "רק למכור את המוניטין 'חליל' ולהפוך את החומוס שלנו למשהו תעשייתי. פעם פנתה אליי חברה גדולה שמייצרת ומשווקת חומוס ברשתות השיווק, ועם כל הכסף שהציעו - לא הסכמתי.

 

"אני מאמין שצריך כל בוקר ובוקר להכין את החומוס טרי-טרי, וכך גם יש למכור אותו לסועדים. לא מאמין בהכנת חומוס בכמויות, לארוז ולשווק כדי שיאכלו בעוד כמה ימים או שבוע. זה מחיר ההצלחה של השם 'חליל' בעולם החומוס. זאת לא פעם ראשונה שמנסים לחקות אותנו".

(מימין לשמאל: מיכאל וקרי בלה). לא מתכוונים לוותר (צילום: יריב כץ)
(מימין לשמאל: מיכאל וקרי בלה). לא מתכוונים לוותר(צילום: יריב כץ)
  

בכוונתם של השניים לבדוק את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניהם, ולדברי קרי הם אינם מתכוונים לוותר בנושא. "אני מתכוון לשלוח להם מכתב מעורך דין, כי יש לנו סימן רשום על השם 'חליל' בתחום החומוס. זה דומה לכל מותג אחר כמו 'מקדונלד'ס', 'קוקה קולה' ועוד", הוא מסביר. 

 

מנגד, הבעלים של חומוסיית "אבו־חליל" בביל"ו סנטר, בהא סלאמה ושותפו האני חמדוני, מכחישים שניסו להעתיק את המותג המצליח וטוענים כי: "לכל מי ששואל אותנו אנחנו אומרים שאין לנו קשר למסעדת 'חליל' מרמלה, אנחנו קשורים למסעדת 'חמדוני' בלוד. התייעצנו עם עורך דין שאמר לנו שאין בעיה בשם 'אבו־חליל'. לא העתקנו מאף אחד, יש לנו אוכל טוב וכולם מוזמנים לטעום וליהנות מהאוכל שלנו".

מסעדת אבו חליל בצומת ביל
מסעדת "אבו חליל" בצומת ביל"ו(צילום: יריב כץ)
    

חמדוני אף מוסיף ומסביר כי "לשותף שלי, בהא, יש בן שקוראים לו חליל ואצלנו קוראים לך על שם הילד, ויצא ששמו זה 'אבו־חליל'. וככה החלטנו לתת את השם. בנוסף, הם נקראים 'מסעדת חליל' ואנחנו 'חומוסיית אבו־חליל'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלום בר טל
חליל נגד חליל: קרב החומוסיות החדש
צילום: שלום בר טל
מומלצים