משפחת יוחננוף משכה דיבידנד של 67 מיליון שקל בתוך שנתיים
בעלי רשת הסופרים שנערכת להנפקה משכו דיבידנד של 10 מיליון שקל ביולי האחרון. הרשת צפויה לגייס מהציבור כ-500 מיליון שקל שישמשו להמשך התרחבות
משפחת יוחננוף , הבעלים של רשת הסופרים, משכה דיבידנדים בהיקף של 67 מיליון שקל בשנתיים האחרונות, 10 מיליון שקל מתוכם בחודש יולי האחרון. מדובר במרדכי יוחננוף, יו"ר הרשת, וילדיו: איתן מנכ"ל הרשת, שרית המשנה למנכ"ל, חלי יועצת בכירה ליו"ר שפרשה לאחרונה, וגיורא מנהל סחר ורכש ירקות שגם הוא סיים את תפקידו לאחרונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יוחננוף: רווח נקי של 100 מיליון שקל בשנה
קנס של 500 אלף שקל ליוחננוף בשל פגיעה בהתארגנות עובדים
מנהל ביוחננוף: אין שירותים עד שילמדו לנקות
בני משפחה נוספים שאינם בעלי מניות ומועסקים בחברה הם בתה של שרית, מורן, ובעלה בתפקידים של פקידה ומנהל מחסן. רפאל, אחיו של אב המשפחה מרדכי, מועסק כנהג במרלו"ג בשכר של 23 אלף שקל ברוטו בחודש, וגיסו של מרדכי עובד כמלגזן במרלו"ג.
הפרטים הללו נחשפים לקראת הנפקת הרשת והפיכתה לחברה ציבורית כמו מתחרותיה שופרסל, ויקטורי ורמי לוי שיווק השקמה.
ליוחננוף 26 סניפים שבהם מועסקים 3,286 עובדים. שווי החברה לצורך ההנפקה מוערך ב-1.7 מיליארד שקל עד 2 מיליארד שקל, תלוי בביקושים. המשפחה צפויה לקבל דיבידנד נוסף לאחר ההנפקה. השווי הגבוה נקבע על סמך רווחי החברה לשנת 2018 שהסתכמו ב-90 מיליון שקל. החברה צפויה לגייס מהציבור בין 400 ל-500 מיליון שקל שיועברו לקופתה לצורך התרחבות עתידית.
ב-2016 נשאל איתן יוחננוף אם הוא מתכנן הנפקה של הרשת ואמר כי "כל עוד אפשר להימנע מזה עדיף לא להתקרב לבורסה. יש שם הרבה מחלות. אני לא צריך אותם כדי לגייס כסף. יש לי הון עצמי, למה אני צריך לשתף אותם? החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה, נ.ז) סופר רווחית ולא נסחרת בבורסה, כי גם להם אין סיבה לשתף". אלא שכעת יוחננוף זקוק לגיוס הון כדי להתרחב ולהתמודד מול התחרות הגוברת מצד המתחרים.
בתחילת דרכה ב-1988 עסקה יוחננוף במסחר סיטונאי של מזון למרכולים ולמשווקי מזון. בשנת 1992 נפתח הסניף הראשון שלה, ברחובות. ב-2004 נפתח סניף נוסף בעיר ועד 2009 הפעילה יוחננוף חמישה סניפים, בהם אחד באשדוד. הקפיצה הגיעה בשנת 2015, אז רכשה יוחננוף שבעה סניפים ממגה ומאז רק המשיכה לצמוח. בתכנון סניפים נוספים במושב מבקיעים וביבנה. בשנת 2018 הציגה הרשת צמיחה של 10% במכירות ובין השאר השיקה סניף ענק חדש בצמוד לרמי לוי בתלפיות בירושלים.