דיפ פייק ואימון גיימרים: הנבחרת של אינטל
ענקית הטכנולוגיה בחרה 9 סטארט-אפים ישראליים למאיץ החדש שלה - מחברה שיכולה לשתול פנים בסרטונים ועד לחברה שתשפר את היכולות שלכם בפורטנייט. "רגילים לחשוב על אינטל כיצרנית שבבים, ולא מבינים כמה היא מעורבת בתחומים כמו בינה מלאכותית ולמידת מכונה"
תוכנית האצת הסטארט-אפים הראשונה של אינטל , Ignite, יוצאת לדרך בתל אביב, ופרופיל החברות שנבחרו מעיד על עולמות התוכן החדשים, שמעסיקים את ההייטק ב-2019. בין השאר מדובר בחברת HourOne שמייצרת סרטוני דיפ פייק, חברת Novos שמאמנת אותך במשחק פורטנייט וחברת Mine שמסירה את העקבות הדיגיטליים שהשארת אחריך ברחבי הרשת.
במחזור הראשון של התוכנית ישתתפו תשע חברות סטארט-אפ שנבחרו מתוך 160 חברות שהגישו מועמדות בחודש אוגוסט. "עשינו בליץ מטורף", מספר וייספלד, "ישבנו שעתיים שלוש עם 60-70 חברות, מהן בחרנו 15 חברות שהגיעו לשלב הבחירה האחרון. הספק לא רע". בשלב האחרון מנכ"לי 15 החברות הפיינליסטיות הציגו את הפיץ', מצגת החברה, בפני צוות של 40 שופטים, מבכירי אינטל ותעשיית ההייטק, ובסופו של דבר נבחרו תשע החברות.
חברת HourOne פועלת בתחום הדיפ פייק, שמעורר כמה שאלות אתיות. התלבטתם?
"הם עושים מידול אינטנסיבי של מודלים אנושיים, במטרה לייצר במהירות סרטים. זו משימה כבדה בכל אספקט מחשובי, ואלה העולמות שאנחנו אוהבים וחזקים בהם. אני חושב שהרעיון של וידאו סינתטי, יצירת תכנים בצורה סינתטית ואוטומטית, קורה ויקרה. יש דרישה כמעט מטורפת לתוכן, ואין לי ספק שזה הולך לקרות. ויש גם שאלות מאוד מעניינות ברמה הרגולטורית, ומה יאפשר לעולם לדעת מה אמיתי ומה לא. זו טכנולוגיה סופר מעניינת ואנחנו מאמינים שצריך לעזור להם למצוא את המודל העסקי המתאים".
אורן אהרון, מנכ"ל HourOne, אומר: "אנחנו עושים וידאו סינתטי למגזר המקצועי, כבר מוכרים מוצרים בשוק. יש כבר סרטוני וידיאו שהתפרסמו ומוכרים מוצרים של חברות, שלא מזוהים איתנו כי לא רצינו שיידעו שמדובר בווידאו שלנו".
יש אפשרות שאינטל תתעניין בכם גם לצורך השקעה או רכישה?
"אנחנו בדיוק מנסים לפענח את הדברים האלה, זו תחילת התהליך. אינטל חברה מדהימה, היא עוסקת הרבה בווידיאו בכל מיני היבטים ואני מאמין שהחיבור הזה יתרום לנו המון, בגלל זה באנו לפה".
וייספלד אומר שתוכנית האקסלרטור של אינטל לא מכוונת כדי להביא להשקעות או רכישות של אינטל או לשילוב יזמים בקבוצות המוצר של אינטל, "ואם זה יקרה, זו תהיה תוצאה לא מתוכננת". עם זה, אפשר להתרשם שאינטל מאוד מתעניינת בחשיפה לטכנולוגיות חדשות ומעודכנות, חלופה להליכי החדשנות המאוד מסודרים וממושכים שלה, שייתכן שפחות מתאימים לעידן הנוכחי.
"אינטל עוברת תהליך אינטנסיבי של שינוי תרבותי, ופתיחות למעגלי חדשנות נוספים", אומר וייספלד, "החברה רוצה להיות שחקן מעורב בכל מה שנקרא האקו-סיסטם היזמי. אני לא חושב שחברות ב-2019 יכולות להרשות לעצמן שלא להיות מעורבות בצורה אינטנסיבית עמוק בתוך העולם היזמי". הוא מצטט בכיר במיקרוסופט שאמר לו כי "החדשנות התאגידית מתה". לדבריו, החדשנות בת-זמננו מגיעה מעבודה עם חברות סטארט-אפ וחיפוש ("סקאוטינג") של טכנולוגיות חדשות.
לפני תפקידו הנוכחי היה וייספלד המנהל הגלובלי של תוכנית האקסלרטור של מיקרוסופט וזכה להערכה רבה על תפקודו. בתפקיד הנוכחי הוא מנהל את השלוחה הראשונה של איגנייט, שנפתחה בישראל. בהמשך ייפתחו עוד שלוחות איגנייט במרכזי הייטק נוספים בעולם, תחת ניהולו של וייספלד. אינטל משקיעה מיליוני דולרים בכל שלוחה כזו, והנושא כולו נמצא תחת עינו הפקוחה של מנכ"ל החברה, בוב סוואן, שהגיע לישראל ביוני השנה כדי להכריז על התוכנית. כל זה יכול להעיד על החשיבות שמייחסים לנושא באינטל.
התוכנית מציע לחברות תמיכה וסיוע באמצעות צוות אינטל וכן ליווי של מנטורים, יזמים ותיקים, בהם נבות וולק מ-Wix, גיגי לוי וחגי זיס מ-Auto-talks, ינון ברכה מ-PrimeSense, רון יקוטיאל ומיכל צור מקלטורה, רוני זהבי מ-Hi Bob, אקי אלדר מ-Secure Islands, אריאל פינקלשטיין מ-WizeStamp ו-Bizzabo, גיל הירש מ-Stream elements, אמיר רוזנטולר ועינב עזריה מ-Panorama וחנן לביא שניהל את אקסלרטור מיקרוסופט בישראל.
לטשטש עקבות
אחת ממשתתפות המחזור הראשון של איגנייט היא חברת Mine, שמפתחת כלים למזעור "טביעת האצבע הדיגיטלית" שלנו והסרת מידע שהשארנו באתרים ברחבי הרשת. "הבעיה שלנו היא, שהנתונים שלנו נמצאים בהמון מקומות ואנחנו אפילו לא יודעים איפה", אומר וייספלד, "עכשיו נסעתי לטיול משפחתי בפולין, ונרשמתי לארבעה שירותי קורקינטים חשמליים. בגלל שלא דאגתי למחוק את עצמי, הם ממשיך לשמור את הנתונים שלי ולעקוב אחריי". לדבריו, החברה פונה לשוק משמעותי ובאינטל יסייעו לה בגיבוש המודל העסקי.
חברה מעניינת נוספת היא Novos, שמפתחת פלטפורמה לאימון, ממש כך, של גיימרים ומי שרוצה להיות גיימר. בין השאר היא מציע שיפור יכולות של שחקני פורטנייט ושחקני ליג אוף לג'נדס. "נובוס היא ממש חברה שפונה לשוק הצרכני, ועושה את זה עם מערכת בינה מלאכותית שלומדת את המשחק שלך ומשתפרת אותו כל הזמן", אומר וייספלד. לדבריו, קיימים מודלים עסקיים נוספים בתחום פיתוח כישורי עובדים, שיוכלו להרחיב את השוק אליו פונה החברה.
החברות האחרות בתוכנית הן Addionics, שמפתחת טכנולוגיית חומרה שמאפשרת להכפיל את הקיבולת של סוללות, הן בטלפונים ומכשירים ניידים והן במכוניות; CloudWize, שמאפשרת לארגונים למקסם את הערך של ארכיטקטורת הענן שלהם; GleanLabs, שמפתחת מערכת למיפוי אוטומטי של מיומנויות עובדים; Deci AI, שמאיצה מודלי למידה של AI ומפחיתה השהיה ועלות הגשה; Hi Auto, שמפתחת טכנולוגיה לשיפור קלט קולי בתנאי סביבה רועשים; ו-Granulate, שמפתחת שכבת אופטימיזציה מבוססת AI שמפחיתה את עלויות המחשוב.