שתף קטע נבחר
 

לראשונה זה יותר משנתיים: הרווח הנקי של אמזון ירד

ענקית הסחר המקוון רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 2.1 מיליארד דולר לעומת 2.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה זינקו מ-56.6 מיליארד דולר ל-70 מיליארד דולר - יותר מציפיות האנליסטים. התוצאות מייצגות את הזינוק החד בהשקעות של אמזון כדי לעמוד בלוח זמנים קצרצר בתחום המשלוחים

 

המדריך למוכר הישראלי באמזון - צפו בכתבתנו מירב קריסטל באולפן ynet    (צילום: אלי סגל)

המדריך למוכר הישראלי באמזון - צפו בכתבתנו מירב קריסטל באולפן ynet    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לראשונה זה יותר משנתיים הרווח הנקי של ענקית הסחר המקוון אמזון רשם ירידה. כך עולה מהדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של השנה שפורסמו הערב (ה'). מניית החברה יורדת ב-8% במסחר המאוחר בבורסת וול סטריט בניו יורק.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

חיים על ארגזים: האנשים בארה"ב שקונים הכל באמזון

האמנים הישראלים גילו את אמזון - וחלקם עושים מזה כסף

ברכה או קללה? הערים הקטנות בארה"ב מול מחסני הענק של אמזון

 

החברה דיווחה ברבעון השלישי על רווח נקי של 2.1 מיליארד דולר, או 4.23 דולר למניה. זאת, לעומת רווח של 2.9 מיליארד דולר ושל 5.75 דולר למניה ברבעון המקביל. האנליסטים ציפו לרווח גבוה יותר של 4.6 דולר למניה.

     (צילום: shutterstock)
אמזון(צילום: shutterstock)
 

לעומת זאת, החברה הציגה הכנסות של 70 מיליארד דולר, לעומת 56.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, ובכך הציגה גידול יפה שהיכה את תחזיות האנליסטים, שהיו למכירות של 68.8 מיליארד דולר.

 

הזינוק החד בהשקעות בתחום השילוח השתלם

התוצאות מייצגות את הזינוק החד בהשקעות של אמזון בעיקר בתחום השילוח. החברה השיקה את האפשרות לקבל במיקומים מסוימים הזמנות בתוך יום. העמידה בלוח הזמנים הקצרצר הזה דרש ממנה להרחיב את מערך ההפצה ולייעל את המשלוחים.

 

החברה הוציאה כ-800 מיליון דולר ברבעון השני כדי לעמוד ביעדים השאפתניים שלה והיא גם הודיעה שההשקעות ברבעון השלישי אף יעברו את המספרים של הרבעון השני, סוג של "הכנה" מוקדמת של המשקיעים כדי שאלה לא יופתעו יותר מדי. אך הדבר גם ניכר בשורת ההכנסות.

 

אך אלה לא ההוצאות היחידות שאותן היא מתכננת להגדיל. אמזון גם צפויה להגדיל את ההוצאה על מערך מחשוב הענן של AWS וכן להגדיל את היקף הוצאות השיווק והפרסום. במקביל היא גם סיפקה הערכת הכנסות לרבעון הרביעי שעומדת מתחת למה שרצו לראות בוול סטריט.

 

החברה מצפה להכנסות של כ-80 עד 86.5 מיליארד דולר לעומת האנליסטים שרצו לראות צפי הכנסות של כ-87.4 מיליארד דולר. הדבר מדאיג במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בעונת החגים שכוללת גם את הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי, שני חגי קניות גדולים שמצטרפים לרכישות המסורתיות לעונת חגי סוף השנה. בנוסף החברה לא ממש מצפה לראות שיפור בשורת הרווח הבאה.

 

הפעם גם הכנסות AWS לא ממש סייעו לאמזון. חטיבת הענן שלה הכניסה הפעם כ-9 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.1 מיליארד דולר לפחות מצד האנליסטים.

 

ההערכות הן שהגידול בעסקי הענן שלה יקטן ל-36%, הפעם האחרונה שעסקי הענן ירדו מקצב גידול של 40% היתה ב-2015. עם זאת, הרווח התפעולי של AWS היה כ-2.26 מיליארד דולר, כ-71% משורת הרווח התפעולי הכללי של החברה שעמד על כ-3.15 מיליארד דולר. מה שממשיך להעיד עד כמה עסקי הענן של אמזון הכרחיים לבריאות עסקיה.

 

אמזון צפויה להמשיך ולהשקיע עוד ועוד. החברה גם מתמודדת לראשונה עם שילוב של אקלים רגולטורי עוין גם בארה"ב וגם באירופה. המדינות מתחילות לזהות בחברה איום ושילבו זאת עם התקיפות של פייסבוק, גוגל ואפילו מיקרוסופט בידי מספר רגולטורים שונים בחודשים האחרונים.

 

אמזון עדיין רחוקה ממצבה של פייסבוק ומארק צוקרברג אינו ג'ף בזוס, אך החברה סובלת כבר שנים משערוריות בעיקר בתחום תנאי העבודה של עובדי המחסנים. ההתחייבות לצמצם את זמן המשלוחים כנראה יביא לעוד סיפורים כאלה מכיוון שקשה מאוד לעמוד בזמני משלוח כה קצרים ללא ייעול מסיבי במחסנים והמרכזים הלוגיסטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים