שתף קטע נבחר
 

סמוטריץ' עוקץ: "אי אפשר לתקן ב-3 חודשים הזנחה של 20 שנה"

השר בצלאל סמוטריץ', שהחליף לפני חודשים ספורים את ישראל כץ בראש משרד התחבורה, מסביר את פקקי הענק והגודש הבלתי אפשרי על הכבישים עקב פרויקט נתיב פלוס ומצהיר שיהיה שינוי בקרוב (נפתח את הנתיבים בלילה), נלחם בהזנחה של עשרות שנים (אי אפשר לתקן ב-3 וחצי חודשים הזנחה של 20 שנה) ומצפה מהתקשורת לפרגן ולעזור

מה לא נכתב על הכאוס שיצר נתיב פלוס, פרויקט נתיבי תחבורה ציבורית ורכב רב-קיבולת עליו הכריזו - כמעט ללא אזהרה מוקדמת - אנשי משרד התחבורה בהובלת השר החדש בצלאל סמוטריץ', אשר החליף את שר התחבורה בעשור האחרון, ישראל כץ. סמוטריץ' שהתארח באולפן ynet הסביר שוב, כמו קודמיו, כי לא הייתה כל ברירה. טען כי נעשתה עבודת הכנה של שנים וכי המצב צפוי להשתפר אחרי שהנהגים יתרגלו. מה על האלטרנטיבה בדמות תחבורה ציבורית יעילה, ומה הוא חושב על מה שקרה במהלך תקופת כהונתו של ישראל כץ במשרד התחבורה? כדאי לכם לצפות:

 

 

נתיב פלוס? "למקבלי החלטות במרכז נוח להחליט עבור הפריפריה" 

להשאיר אוטו בבית? קודם שתהיה תחבורה ציבורית יעילה

סמוטריץ' מגיב: "פרויקט 'נתיב פלוס' עובד נהדר"

"נתיב פלוס? אם אין אלטרנטיבה זה רק אקמול"

 

אלפי נהגים בעיקר מנתניה לתל אביב תקועים גם היום שעות בכבישים. מה אתה אומר להם?

"זה נכון שבכביש החוף לדרום יש לנו כרגע אתגר גדול באיזור נתניה, תוצאה של כמה וכמה קונפליקטים שנוצרים על הנתיב החדש. שלוש תחנות דלק, שני מחלפים במרחקים קצרים. אנחנו לומדים את האירוע הזה".

 

אבל מה שאתם עושים עכשיו זה ניסוי בבני אדם. אנשים תקועים בכבישים ובאמת סובלים. לא חשבתם על זה?

"קודם כל בוודאי שחשבנו. יש לי מאות הודעות בכל יום שאני מקבל מאנשים שסובלים. אבל את הפקקים לא אנחנו הולדנו. הפקקים היו, קיימים ויילכו ויחריפו אם לא נעשה שורת צעדים דרמטיים כדי לצמצם את השימוש בכלי רכב פרטיים, להגביר שימוש בתחב"צ ובנסיעות שיתופיות".

 

אבל זה תהליך מאוד ארוך. נציגה שלכם הודתה באולפן ynet שהארכתם את הפקקים ב-30 דקות מינימום. היא אמרה שהניסוי האריך את הפקקים ולא ביטל אותם.

הניסוי האריך את הפקקים בשבעת הימים הראשונים, אנחנו בסך הכל ביום השמיני. יש כאן שנתיים של עבודה מקצועית במשרד שבוצעה, על חלק גדול מהדברים אפשר היה לחשוב ועל חלק, נכון, אי אפשר לחשוב מראש".

 

למה בלילה אתם לא פותחים את הנתיב? בווירג'יניה, המקום עליו הסתמכתם, פתחו את הנתיב בלילה.

אנחנו מתלבטים בשאלה הזאת. רצינו מלכתחילה לא לבלבל נהגים ולייצר ודאות בתחבורה הציבורית. אנחנו רואים עכשיו שנכון, יכול בהחלט להיות שנכון לפתוח את הנתיב בשעות הלילה, מעשר בלילה עד שש בבוקר לכל כלי הרכב. אנחנו מחכים להמלצות מקצועיות".

 

אתה מדבר על תחבורה ציבורית אבל אתם לא מייצרים תחבורה ציבורית (טובה). לא מספיק.

"אני לא יודע ביום אחד או בשלושה וחצי חודשים במשרד לטפל ב-10 או 20 שנות הזנחה. אנחנו רוכשים עכשיו 70 קרונות ב-700 מיליון שקלים כדי לתגבר את הרכבות".

 

זה בדיוק הסיפור, אתם לא דאגתם במשרד התחבורה. סגרתם כביש, לקחתם נתיב, הפלתם על אנשים נתיב פלוס אבל לא דאגתם לתחבטרה ציבורית ראויה כדי שאנשים יוכלו לקבל אלטרנטיבה.

"בנתניה תגברנו ב-30 אחוז את התחבטרה הציבורית. תוך ימים יהיה חניון בחדרה שכל 10 דקות יצא ממנו שאטל חינם לתל אביב כמו בנתיב המהיר מירושלים לתל אביב. הרכבות מתוגברות כבר מהבוקר, מהר מאוד יהיו חניונים בנתניה ויהיה שביל לאופניים שיביא אל הרכבת ויהיו עוד שלושה קווי אוטובוס מתוך השכונות בנתניה שיביאו אל שלושת תחנות הרכבת שיש בנתניה".

 

אולי טעית שלא חיכית עוד כמה חודשים ובנית (קודם כל) אלטרנטיבה תחבורתית ציבורית?

"מהלכים כאלה לוקחים זמן, יש להם חבלי לידה, לוקח להם זמן להתעצב ולהתרגל. אתן לך סקופ: אתה יודע באיזה שעה התחילה הבוקר פגישה של מנכ"לית המשרד עם ראש מועצת עמק חפר כדי לתת פתרונות לתושבי המועצה? ב-06:00".

 

כי יצרתם פקקים בלתי נסבלים, כי מנכ"לית משרד התחבורה שגרה בעמק חפר לא יכולה להגיע לירושלים אלא אם כן יוצאת ב-7 בבוקר.

תראה לי משרד עם אנשי מקצוע כל כך חרוצים ומסורים שיוצאים מהבית ב-5 וחצי בבוקר כדי להתחיל פגישה ב-6 בבוקר לטובת אזרחי ישראל. לוקח זמן ללמוד ולייצב ולגבש חלופה ולהתאים את וירג'יניה למציאות הישראלית ולוקח זמן לרתום את משרד האוצר ולוקח זמן לרתום את הרשויות המקומיות ולוקח זמן לרתום את משרד הפנים לאשר לנו סטטוטוריקה של חניוני "חנה וסע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית דיין
לא זז בנתניה - נתיב פלוס
צילום: עמית דיין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים