שתף קטע נבחר

 

סמוטריץ' הכריז על צעדים להקלת פקקי נתיב פלוס

חודש אחרי הפעלת הנתיב החדש שהחמיר את הפקקים בכביש החוף, הכריז שר התחבורה על מגרשי חנה וסע בחדרה ובנתניה ועל קווי אוטובוסים ושאטלים. סמוטריץ' האשים את האוצר והרשויות המקומיות בגרירת רגליים: "רק אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים"

חודש אחרי שמיזם נתיב פלוס החל לפעול והאריך דרמטית את הפקקים בכביש החוף, מנסה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' למזער נזקים ואת הביקורת הציבורית. הוא הכריז על חניוני חנה וסע בנתניה ובחדרה ועל אוטובוסים ושאטלים חדשים.

 

מארגנת ההפגנה נגד נתיב פלוס באולפן ynet    (צילום: ליהי קרופניק)

מארגנת ההפגנה נגד נתיב פלוס באולפן ynet    (צילום: ליהי קרופניק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

  

בתוך כשבועיים יחל לפעול קו תחבורה ציבורית חדש וישיר, ממתחם חנה וסע "ווילג' חדרה" למחלף אולגה, בשעות השיא בבוקר ובערב בכל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסה"כ יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ועבודות התשתית הנדרשות יחלו ביום ראשון. במתחם הפרטי 2,000 מקומות חנייה שיוכלו לשרת את הבאים מהצפון.

 

אולם, המשרד "רוכב" במקרה זה על יוזמה ושטח פרטי של המתחם, שהציע את מקומות החנייה לנפגעי נתיב פלוס כדי למשוך קונים, ועשוי לשקול זאת מחדש במקרה שהמהלך לא יוכיח את עצמו, או יפגע בסיכויי הלקוחות הקבועים למצוא חנייה.

פקקים בכביש החוף (צילום: נתיבי ישראל)
הפקקים בכביש החוף(צילום: נתיבי ישראל)
  

בנוסף מנהל משרד התחבורה דיונים עם עיריית נתניה על הקצאת חניוני חנה וסע נוספים, בסמוך לכביש החוף באזור מחלף פולג וגשר השלום, וכן בנושא הרחבה משמעותית של החניות בתחנת רכבת ספיר.

  

בעקבות הפקקים שנוצרו בנתניה וביציאות ממנה אל כביש החוף מאז הפעלת הנתיב החדש, תתוגבר התחבורה הציבורית מנתניה לת"א: מה-10 בנובמבר יתחיל לפעול קו חדש שמספרו 611, ויחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לת"א, אל אזור הקריה ומרכז עזריאלי, עם 32 נסיעות בכל כיוון. בסוף נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב ולמוקדי התעסוקה בפתח תקווה, בתדירות זהה.

  

במקביל יופעלו קווים חדשים לתל אביב מאזור כפר יונה, כולל קו שיתחיל בבת חפר, יפעל בשעות 6:00 בבוקר עד 20:00 בערב ויציע 45 נסיעות יומיות. שאטלים יופעלו מבת חפר, כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל, לתחנת הרכבת בנתניה.

 

ממתחם אלונית משמר השרון יופעל שאטל לתל אביב, דרך כפר ידידיה ובית יצחק, ואחד נוסף לתחנת הרכבת בנתניה. שאטל נוסף ישרת את היישובים מכמורת, בית ינאי, חופית, כפר ויתקין, ביתן אהרון, בת חן, ומחלף חבצלת כדי להביא את תושביהם לתחנת הרכבת בנתניה.

 

סמוטריץ': "משרד האוצר לא היה מקצה תקציב"

השר סמוטריץ' הגיב היום לביקורת על המיזם, שהאריך לרבים את הדרך לעבודה ובחזרה ביותר משעה מדי יום, בפוסט שהעלה בפייסבוק. "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי.

 

"תבינו, במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות, מגלים רצינות ויוצאים לדרך, כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים".

 

שרה, ממובילי ההפגנות נגד נתיב פלוס שתמחה גם מחר בתחנת נתניה מרכז, אמרה הבוקר לאולפן ynet כי "הסיפור הזה כבר לא עובד. הם התחילו ממש בתחילת החגים פשוט, כשזה פחות הורגש, אבל עכשיו כולם חזרו לכביש ולעבודה. באמת אי אפשר להגיע ככה לעבודה, זה כל מה שאנחנו רוצים".

 

לדבריה, לפני הרפורמה היא הייתה מגיעה למקום עבודתה, שנמצא כ-27 קילומטר מביתה, תוך 24 דקות - ואילו אתמול התארכה הדרך לשעה וארבעים. "לקח לי 40 דקות לצאת לכביש החוף, כשאני גרה קילומטר וחצי מהיציאה בפולג. אחרי שעה וארבעים הסבלנות נגמרת. וזה רק כיוון אחד.

 

"ניסיתי לנסוע בתחבורה ציבורית", ציינה שרה, "לקח לי יותר משלוש שעות בשני הכיוונים, ואין לי אוטובוס ישיר לרחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. איך אין קו ישיר מנתניה לשם? אני חייבת להגיד שאני לא נגד נתיב פלוס, אבל הוא לא היה צריך לבוא על חשבון נתיב קיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נתיבי ישראל
הפקקים החמירו
צילום: נתיבי ישראל
מומלצים