סוף עידן ה-747: "מלכת השמיים" יצאה משירות אחרי 48 שנים
מטוס הג'מבו ששירת את אל על נחת בפעם האחרונה בנתב"ג והתקבל כמיטב המסורת בעולם התעופה בהתזת סילוני מים. מנהל הצי: "ריח של התחדשות"
מטוס הבואינג 747 של אל על נחת הערב (יום א') בפעם האחרונה בנמל התעופה בן גוריון וחתם את 48 השנים האחרונות שבהם פעל בשירות החברה. עובדי החברה, טייסי צי ה-747 בעבר ובהווה ובני משפחותיהם, הגיעו אף הם לרחבת החנייה בנתב"ג, כדי להיפרד מהמטוס שכונה "מלכת השמיים".
כחלק מאירוע הפרידה, "שרטט" המטוס הענק לפני נחיתתו בנתב"ג "ציור" של מטוס ג'מבו סמוך לדרום קפריסין, שאותו ניתן היה לראות באתרי מעקב אחר תנועת מטוסים. עם התקרבות המטוס לרחבת החנייה בנתב"ג, הותזו עליו סילוני מים מכבאיות האש כמיטב המסורת בעולם התעופה על מנת לחלוק כבוד אחרון למטוס ששינה את העולם.
קברניט יונתן גת, מנהל צי 747 של אל על, אמר בשבוע שעבר בראיון ל-ynet כי "זה משהו שלא יהיה יותר, זה הולך ונעלם מהנוף. זהו סוף של עידן ותקופה. זה מלווה אותנו הטייסים בצי כבר כמה שנים ונמצא באופק, אבל בשנה האחרונה היה תהליך מואץ. זה לא קל, אבל משהו חדש נמצא באופק ויש ריח של התחדשות. זה רגע מצמרר. אנחנו גדלנו על ארבעה מנועים, ברזילים ורעש"
בשנתיים האחרונות, כחלק מתהליך התרעננות באל על, הצטרפו לצי המטוסים של החברה 16 מטוסי דרימליינר חדישים במקומם של המטוסים הישנים. חצי שנה לאחר שמטוסי ה-767 יצאו משירות, הגיע כעת תורו של המטוס הוותיק והחשוב ביותר שפעל בשירות חברת התעופה הישראלית.
לאחר שעלה לאוויר ב-1969, הפך המטוס לשליט ללא עוררין בשוק הטיסות הבין-יבשתיות. כיום, רוב מטוסי הג'מבו שפועלים בשירות חברות התעופה ברחבי העולם משמשים לטיסות מטען. המטוס העצום, שיכול להטיס 400 נוסעים, מתנשא לגובה של כ-15 מטרים הכוללים שתי קומות: סיפון תחתון המכיל את מחלקת התיירים, מחלקת העסקים ו-14 מושבים של המחלקה הראשונה והיוקרתית ביותר, וסיפון עליון שבו 20 מושבים נוספים למחלקת העסקים.