שתף קטע נבחר

25 שנה לארומה ישראל: הרבה יותר מרק קפה

לאורך השנים יישמה ארומה ישראל אסטרטגיה ששמה במרכז את השימוש בחומרי גלם טריים ובריאים. השנה המשיכה הרשת להעמיק את קונספט ה-Farm to Table, יישמה מהלך סביבתי לצמצום השימוש בכוסות פלסטיק, והפכה סניפים לפלטפורמות שמקדמות תרבות ואומנות

בשיתוף Superbrands 

 

ארומה ישראל היא רשת בתי הקפה הגדולה והמוכרת ביותר בישראל, הפרוסה ב-154 סניפים ברחבי הארץ. בשנה החולפת קידמה הרשת את הסניפים שלה כפלטפורמות לקידום תרבות באמצעות השקת AROMA ART ומיזם ספרותי לרגל שבוע הספר. עוד העמיקה השנה הרשת את פעילותה בתחום הקיימות והסביבה, באמצעות שימוש בחומרי גלם טריים והבאתם קרוב ככל האפשר מהשדה אל השולחן (From Farm to Table), וצמצמה משמעותית את השימוש בכוסות פלסטיק.

 

שנה לאחר ההשקה המוצלחת של קפסולות הקפה, ממשיכה ארומה להפוך את פעילותה בתחום זה למנוע צמיחה שמהווה גם כלי ליצירת נאמנות ולחזרת לקוחות לסניפים.

 

סופרברנדס 2019 ()

טרי, בריא ובר קיימא

מאז הקמתה, טריות המוצרים היא אחד הערכים החשובים להנהלת הרשת, ומכאן גם נגזר קונספט התפעול הבסיסי שלה: הכנה במקום ולפי הזמנה (Made to Order). שיטת תפעול זו נותנת מענה לדרישה הגוברת בקרב לקוחות בעידן המודרני לצרוך מזון טרי ובעל ערך תזונתי גבוה, גם כשאוכלים מחוץ לבית. חיזוק נוסף לערך זה מתבטא בשקיפות המאפיינת את פעילות הרשת - ארומה מספקת ללקוחותיה את כל המידע התזונתי על מוצריה.

 

הרשת מייצרת בעצמה את רוב המוצרים שנמכרים בסניפים ובבעלותה בית מאפה, מפעל לקליית קפה ומפעל לייצור רטבים, ממרחים, מרקים, קיטים של פירות וירקות למיצים טבעיים ואפילו משקאות - כדוגמת משקה הג'ינג'ר-כורכום המצליח.

 

From Farm to Table ("מהחקלאי לשולחן") - אסטרטגיית הטריות התרחבה בשנים האחרונות גם אל הירקות המוגשים בסניפים, כך שיגיעו אל הלקוחות באופן המהיר והאיכותי ביותר מרגע הקטיף ועד ההגשה. לשם כך יצרה ארומה שיתוף פעולה אסטרטגי עם החקלאי אייבי עטיה ממושב פרי גן בעוטף עזה, שמספק מדי יום עגבניות ומלפפונים היישר לסניפים. העגבניות הן מזן מגי האיכותי, המצטיין בטעם עגבניה "של פעם", וזן המלפפונים שנבחר מגודל במיוחד עבור הרשת ויובא מיפן, ואף קיבל את שמו בהשראתה - "ארומטו". כהמשך לאסטרטגיה זו, עברו לקראת סוף 2019 כל סניפי ארומה לשימוש באבוקדו טרי.

 

הפחתת השימוש בפלסטיק - בשנים האחרונות פועלת רשת ארומה לצמצום ההשפעות הסביבתיות הנוגעות לכל תחומי פעילותה. כך, למשל, מזה שנים מתבצעת הפרדה של פסולת אורגנית במפעלי הרשת, ובסניפים ננקטים צעדים לניצול יעיל יותר של משאבים והפחתת השימוש בפלסטיק. השנה, החלה הרשת להציע ללקוחות היושבים בסניף ליהנות ממשקאות קרים (כדוגמת האייס ארומה ומיצים סחוטים) בכוסות זכוכית קפואות ולא בכוסות פלסטיק. בזכות צעד זה צומצם השימוש בכוסות פלסטיק חד פעמיות בשיעור ניכר. ב-2020 יוצעו בכל סניפי ארומה כוסות זכוכית קפואות.

 

בית לאמנים ישראלים

באחד מהמהלכים המשמעותיים שהושקו בשנה החולפת, הפכו סניפי ארומה לפלטפורמה לאמנים, ליוצרים ולאנשי תרבות מתחומים שונים.

AROMA ART - הפרויקט מאפשר לאמנים צעירים לחשוף את יצירותיהם בפני עשרות אלפי לקוחות ארומה הפוקדים את הסניפים. במסגרת הפרויקט, מוצגים כיום בעשרות סניפים יצירות של אמנים במהלך שהוא WIN-WIN לשני הצדדים: האמנים נחשפים לקהלים חדשים, מקבלים החזר הוצאות על היצירות ואף מקבלים תמורה אם לקוח רוכש את אחת מיצירותיהם, בעוד שארומה נהנית מדקורציה מקורית בסניפים, ומהאפשרות לנייד את היצירות בין הסניפים על מנת ליצור ניראות רעננה ויצירתית לסניף.

 

חודש הספר בארומה - מהלך נוסף שעורר הדים רבים בקיץ האחרון היה יוזמה של הרשת לקראת חודש הספר העברי. במסגרת הפרויקט הודפסו על הפלייסמנטים שבסניפים סיפורים קצרים, באורך של כ-100 מילים כל אחד, שנעים ומעניין לקרוא ליד הקפה. הסיפורים נכתבו על ידי מגוון רחב של סופרים - ותיקים וצעירים – ובהם אתגר קרת, אלי עמיר, דבורה בושרי, ענת עינהר, אשכול נבו ושאחה חליווה.

 

קפסולות ארומה

השנה חגגה ארומה שנה להשקה המוצלחת של קפסולות הקפה שלה, הייחודיות לעולם הקפסולות בישראל, ולהשקת מכונות הקפה הביתיות. עבור ארומה מדובר במנוע צמיחה, שלא רק מגדיל את המכירות בכל סניף, אלא גם יוצר קשר קבוע עם הלקוחות אשר חוזרים לסניף לרכוש קפסולות, ויכולים לשתות את הקפה של ארומה בביתם.

 

אפליקציית ארומה

מאז השקתה בשנה שעברה, זכתה אפליקציית ארומה למאות אלפי הורדות, ומביאה ערך לאלפי משתמשים מדי יום, שנהנים משירות מהיר, איסוף ללא תור והנחה של 10% למזמינים באמצעות ארומה קרדיט. ברשת רואים שימוש מסיבי באפליקציה בעיקר בסניפי דרך, בבתי חולים, אוניברסיטאות ומרכזי עסקים, שבחלקם מגיעות הרכישות באפליקציה ליותר מ-10% ממחזור המכירות של הסניף. מהלך השקת האפליקציה זכה בפרס ה-Booster של איגוד השיווק הישראלי, שהוא פרס המוענק עבור מהלכים מבוססי טכנולוגיה ופורצי דרך, אשר הוכיחו את עצמם במדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהייה ועוד.

 

אליפות הבריסטה

כחלק מבידולה של ארומה כמותג קפה איכותי, נערכה זו השנה העשירית ברציפות אליפות הבריסטה הארצית מול אלפי צופים באמפיפארק ברעננה, ובהשתתפות בריסטי (ברמנים שמתמחים בהכנת קפה) מכל סניפי הרשת. ארומה היא הרשת היחידה בישראל שעורכת את התחרות לפי חוקי איגוד הקפה העולמי בנוכחות שופטים שנחשבים למומחי קפה בארץ, כשהבריסטה הזוכה ביחד עם הזכיין בסניף שבו הוא עובד, זוכים בטיסה לאיטליה ובהשתתפות בקורס שלב 2 בריסטה מתקדם, המקנה תעודת הסמכה של איגוד הקפה העולמי.

 

דברים שלא ידעת על ארומה

  • השנה חוגגת רשת ארומה אספרסו בר 25 שנים לקיומה.
  • בבית הקלייה של הרשת בעמק האלה נקלים מדי חודש כ-45 טון פולי קפה.
  • בארומה ישראל החלו להעסיק אנשים עם מוגבלות בסניף הראשון של הרשת, ברחוב הלל בירושלים. כיום משולבים אנשים עם מוגבלות בעבודה בסניפי הרשת בכל רחבי הארץ. בזכות פעילות זו הוענק לרשת ב-2018 הפרס על מעורבות חברתית ותרומה יוצאת דופן לקהילה ע"ש פולה מוזס ז"ל.

פורסם לראשונה 17/11/2019 10:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארומה ישראל
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
יאיר מרינוב, סמנכ"ל שיווק
מומלצים