שתף קטע נבחר

 

החלו נסיעות המבחן בקו הרכבת החשמלי בין ירושלים לת"א

לאחר שהושלמה במלואה התשתית החשמלית, החלו נסיעות ההרצה הסדירות בקו - שצפוי להיפתח עד סוף השנה. נסיעות המבחן החלו בין נתב"ג לתל אביב ההגנה, בתדירות של פעמיים בשעה

נסיעת הרצה בקו החשמלי בין ירושלים לתל אביב (צילום: רכבת ישראל)
נסיעת ההרצה בקו החשמלי בין ירושלים לתל אביב(צילום: רכבת ישראל)

החלו נסיעות ההרצה הסדירות בקו החשמלי בין ירושלים לתל אביב: אתמול (שבת) בלילה החלו נסיעות המבחן של הקו, כאשר בשלב זה לא תתאפשר עליית נוסעים בתחנת ההגנה לרכבת החשמלית. הנסיעות נעשות בהתאם להיערכות לפתיחת הקו והפעלתו בין תחנות ירושלים נבון ותל אביב ההגנה, שצפוי להיפתח עד סוף השנה הנוכחית.

 

נסיעות ההרצה הסדירות החלו אמש בין תחנת נתב"ג לתחנת תל אביב ההגנה, זאת לאחר שהושלמה במלואה התשתית החשמלית בין ירושלים לתל אביב, וכן התשתית החשמלית במתחם התפעולי החשמלי בלוד.

נסיעת הרצה בקו החשמלי בין ירושלים לתל אביב (צילום: רכבת ישראל)
(צילום: רכבת ישראל)

 

נסיעת המבחן הראשונה של הקו החשמלי    (צילום: רכבת ישראל)

נסיעת המבחן הראשונה של הקו החשמלי    (צילום: רכבת ישראל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

נסיעות ההרצה הסדירות יבוצעו מידי יום, מעתה ועד הפעלתו המסחרית של הקו לנוסעים, בתדירות של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בשלב ההרצה לא תתאפשר עליית נוסעים בתחנת ת"א ההגנה לרכבת החשמלית. כחלק מההיערכות חלים שינויים קלים בזמני יציאת הרכבות בתחנות ירושלים נבון ונתב"ג, לנוסעים מומלץ להתעדכן בשעת יציאת הרכבת בכלי תכנון המסלול באתר או באפליקציה.

 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר: "חיבור ירושלים ותל אביב בחצי שעה זו בשורה של ממש. מצדיע לשר הקודם ישראל כץ על היוזמה והקידום למרות האתגרים הרבים וההתנגדויות. אזרחי ישראל, הרימו ראש, עוד משימות רבות לפנינו. נמשיך בע"ה לבנות, להיבנות, לסלול ובעיקר לקדם את התחבורה הציבורית לעתיד תחבורתי טוב יותר עבור אזרחי ישראל".

נסיעת המבחן הראשונה של הקו החשמלי מירושלים לתל אביב (צילום: רכבת ישראל)
נסיעת המבחן הראשונה של הקו בספטמבר(צילום: רכבת ישראל)

רכבת קן תל אביב ירושלים (צילום: AFP)
תשעה גשרים בקו החדש(צילום: AFP)

תאריך היעד המקורי לפתיחת הקו, נזכיר, היה לפני 11 שנים, ב-2008. לאחר מכן הוזז ל-2014, נדחה ל-2016 וגם ב-2018, השנה שבסופו של דבר נפתח הקו, הוא סבל מדחייה בלתי צפויה של חצי שנה. ועדיין - איש לא עלה על קרון בתחנת נבון בירושלים וירד ממנו במרכז תל אביב. נסיעת ה-28 דקות שהובטחה הסתכמה ב-22 דקות בין הבירה לנתב"ג.

 

הפתיחה החפוזה גררה אחריה שורה של תקלות, לעיתים יומיומיות, שהפכו את ה"מגה פרויקט" של משרד התחבורה והרכבת לשק חבטות תדמיתי. גורמים ברכבת אמרו לאחרונה ל-ynet כי לאחר הבעיות עקב פתיחת הקו ללא הרצה, הם יתפלאו מאוד אם תופנה אליהם ביקורת בשל ההרצות שהם מקיימים בימים אלה.

 

בתוך כך, כחלק מההיערכות למתן שירות מתחנת ההגנה לירושלים, השלימה לאחרונה רכבת ישראל תרגיל שירות רחב היקף בתחנת תל אביב ההגנה, בהשתתפות כ-500 ניצבים. התרגיל כלל הפעלת רכבת מיוחדת ממנה ירדו המשתתפים, ובחינת ההיערכות של מתקני התחנה, בדגש על מעבר בין הרציפים, לקראת ביצוע החלפת רכבות בתחנה.

 

ברכבת ישראל מדגישים כי לצד המאורע המשמח נדרש הציבור לגלות עירנות לבטיחות בקרבת מסילות מחושמלות: איסור טיפוס על עמודי מערכת הולכת החשמל, איסור זריקת או הטסת חפצים בקרבת המסילות המחושמלות (בלוני הליום רחפנים או עפיפונים) ושמירת מרחק ביטחון במקרה של זיהוי ניצוצות או קריעת כבל חשמלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רכבת ישראל
נסיעת המבחן בקו החשמלי החדש
צילום: רכבת ישראל
מומלצים